לאומי ישלם 347 א' ש' למפקחת על הבנקים הבאה - חדוה בר

ד"ר בר כיהנה כמנהלת הסיכונים הראשית של הבנק ועתידה להיכנס לתפקיד המפקחת על הבנקים בבנק ישראל ■ לאומי למעשה ממיר את המניות החסומות שהחזיקה בר למענק במזומן במטרה למנוע ממנה מצב של ניגוד עניינים

חדוה בר / צילום: רון קדמי
חדוה בר / צילום: רון קדמי

בנק לאומי הודיע הערב (ג') כי בכוונתו לשלם לד"ר חדוה בר, שעזבה את תפקידה בבנק כמנהלת הסיכונים הראשית לטובת תפקיד המפקחת על הבנקים בבנק ישראל, מענק בהיקף של 347 אלף שקל במזומן, כחלק מהבונוס שהיא זכאית עבור ביצועי הבנק ב-2013, וכדי למנוע ממנה ניגוד עניינים.

כחלק ממדיניות התגמול של בנק לאומי, ניתנו לבכירים בבנק מענקים עבור התוצאות בשנת 2013. מחצית המענק שולמה במזומן ומחציתו הוענקה באמצעות אופציות להמרה לתקופה של 3 שנים. מאחר וחלק מהאופציות שקיבלה בר והומרו למניות הן חסומות ולא ניתן למכור אותן עד 2016, הבנק החליט להמיר אותן לסכום של 347 אלף שקל במזומן. בלאומי מציינים בנוסף כי סכום זה מהווה ניכיון בשיעור של 21%, בין היתר בשל הקדמת תשלום המענק.

הבנק החליט על מהלך זה במטרה לאפשר לבר להיכנס לתפקידה כמפקחת על הבנקים ללא ניגודי עניינים. "למניעת חשש לניגוד עניינים עם תפקידה זה, ד"ר בר אינה רשאית להמשיך ולהחזיק במניות הבנק ו/או להמשיך ולהיות זכאית לתשלומים מהבנק המותנים בתוצאות הבנק לשנים 2015 ו-2016", נכתב בהודעת הבנק.

נציין כי ד"ר בר הודיעה כי היא מוותרת על התגמול היחסי שהיא זכאית עבור ביצועי הבנק ב-2015.