הפרקליטות: לא נפתח מחדש את תיק הדריסה של גל בק

משרד המשפטים: "קבלת החלטה בתיק שכזה תוך חודש וחצי אין בה כל פסול וכל חריג" ■ "לא נכון היה להעמיד לדין את הנהגת שדרסה למוות את גל בק ב-2005, בשל גרסאות סותרות ובהתחשב במצב הראייתי"

תאונת דרכים, הנהגת הדורסת / צילום: מתוך הוידאו ערוץ 1
תאונת דרכים, הנהגת הדורסת / צילום: מתוך הוידאו ערוץ 1

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) מודיעה היום (א') כי אין מקום לפתוח מחדש את תיק החקירה על פרשת הדריסה של גל בק ז"ל ע"י נהגת צעירה בשנת 2005, שעמד במוקד תחקיר של אילה חסון ויפעת גליק בערוץ 1, ושעורר סערה ברשת וגל שמועות כי "הנהגת הדורסת היא צעירה עשירה ומקושרת".

במרכז התחקיר ניצבת תאונת דרכים מחרידה שאירעה לפני 10 שנים, במהלכה הנהגת דרסה למוות את רוכב האופנוע גל בק, רק בן 16, בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר. מאז תיק החקירה נסגר, והתחקיר העלה שאלה אם בוצעה חקירה אמיתית כפי שנדרש בתאונות קטלניות - או שמא מדובר בטיוח.

הפרקליטות מוסרת הערב כי לא נכון היה להעמיד את הנהגת הדורסת לדין, בשל גרסאות סותרות ובהתחשב במצב הראייתי. בנוסף, ההחלטה וההודעה על סגירת התיק אירעו לדברי הפרקליטות לפני 10 שנים, ועל החלטה זו לא הוגש ערר בשעתו, למרות שהזמן הקבוע בחוק להגשת ערר הוא 30 יום מקבלת ההודעה על סגירת התיק.

"בחלוף 10 שנים היכולת לבצע השלמת חקירה בצורה אפקטיבית כמעט ולא קיימת, ולאור האמור גם לא נדרשת, ולמעשה גם לא ניתן לעשות זאת לאור העובדה שהעבירה בה חשודה הנהגת, גרם מוות ברשלנות, התיישנה זה מכבר (בחלוף 5 שנים מיום ביצוע העבירה)", לשון הודעת משרד המשפטים.

הפרקליטות מבהירה כי "בניגוד לטענות שנשמעו בעניין, קבלת החלטה בתיק שכזה תוך חודש וחצי אין בה כל פסול וכל חריג. עוד יודגש כי עו"ד רות דוד, פרקליטת המחוז לשעבר, לא הייתה מעורבת בתיק זה בשום שלב".

הפרקליטות טוענת לגרסאות סותרות של עדי הראייה בחקירה: "עדה אחת טענה במפורש כי הרמזור בכיוון נסיעת החשודה היה ירוק מלא, וכי המנוח נכנס למרכז הצומת באור אדום. שני עדים נוספים לא יכלו למסור גרסה ברורה בשאלה מתי החל המנוח בנסיעה, ואין בידם לשלול ברמה הנדרשת במשפט פלילי את האפשרות שהמנוח נכנס לצומת עוד לפני שהאור ברמזור בכיוונו התחלף לירוק.

"בנוסף, חלק מהעדים טוענים כי כאשר הרמזור בכיוונו של המנוח היה עדיין אדום, עמד המנוח מעבר לקו העצירה לכיוון מרכז הצומת, ומשם החל נסיעתו (וכאמור לא בהכרח ברמזור ירוק).

"עוד נציין כי הטענה לפיה 5 עדי ראייה טענו כי המנוח נסע באור ירוק, ואילו החשודה באור אדום, אינה נכונה. רק חברו של המנוח, שנהג לידו, טען טענה זו באופן חד-משמעי.

"לאור זאת, לא ניתן היה לשלול ברמה הנדרשת במשפט פלילי הדורש ודאות מעל לכל ספק סביר כי החשודה נכנסה לצומת באור ירוק, ומשכך לא נכון היה להעמידה לדין כאמור. אנו משתתפים בצערה של המשפחה", נמסר מהפרקליטות.