האירו היציג נחלש בכ-0.35% ל-4.183 שקלים

שער המטבע האירופי נחלש גם מול הדולר ב-0.5% ל-1.1071 דולר לאירו ■ הדולר היציג נחלש בפחות מ-0.1% ל-3.776 שקלים ■ הושג הסכם בין יוון לגוש האירו

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

שער האירו נחלש בשוק המט"ח המקומי והעולמי, על רקע ההסכם שהושג בין יוון למנהיגי גוש האירו שיאפשר לה ככל הנראה חבילת סיוע שלישית.

מול השקל האירו נחלש בכ-0.35% ושערו היציג נקבע על 4.183 שקלים - רמת שפל של 13 שנים, ומול הדולר האירו נחלש בכ-0.5% ל-1.1071 דולרים לאירו. הדולר היציג נחלש בפחות מ-0.1% ל-3.776 שקלים.

ביום שישי, נזכיר, הדולר היציג ירד ב-0.2% ל-3.777 שקלים, והאירו היציג התחזק ב-0.3% ל-4.197 שקלים.

פרטי ההסכם בין גוש האירו ליוון עדיין לא ידועים במלואם, והוא יוצג בהמשך היום ויבוא לאירו הפרלמנט היווני ולאחר מכן לאישור הפרלמנט האירופי. לאחר מכן הוא יוצג בפני היורוגרופ ביום רביעי ואז יגיע להצבעות הפרלמנטים השונים באירופה. המטרה היא לאשר את ההסכם סופית עד סוף השבוע.

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס אמר כי ההסכם ימנע את התמוטטות המערכת הבנקאית ביוון. יו"ר היורוגרופ ג'רון דיסלבאום, הוסיף שהבנקים ביוון יקבלו 25 מיליארד אירו כדי לחזק את כריות ההון שלהם וציין כי גוש האירו יקים קרן מיוחדת להתמודד עם חובותיה של יוון. ז'אן קלוד יאנקר, נשיא הנציבות האירופית, אמר כי "לא תהיה Grexit" (פרישה של יוון מגוש האירו). (לכתבה המלאה)

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר, כי אם הסכם יוון-גוש האירו צפוי להזניק את האירו מעלה. "יוון מגלמת בהצעה שהגישה איזון טוב יותר בין רפורמות שנועדו לצמצם את ההוצאה הציבורית לבין צעדים שיאפשרו לכלכלה של יוון גם להשתקם ולצמוח ולא רק לכרוע תחת נטל החזרת החובות. האירו-שקל מגלה סימני התאוששות והוא בוחן כעת את הרף של 4.2 שקלים. עלייה מעל רמה זו עשויה לתת את האות לתיקון משמעותי כלפי מעלה. אבל זה כאמור תלוי בהתפתחויות במישור הפוליטי".