לחם? עבודה!

ערוץ yes דוקו ישדר הערב סרט שעוסק ב"פודיס" - בלוגרים של אוכל

מתוך פודיז / צילום: באדיבות יס דוקו
מתוך פודיז / צילום: באדיבות יס דוקו

"פודיז", יום ב' 22:00, ערוץ yes דוקו

במסגרת שבוע האוכל בערוץ הדוקומנטרי של yes, ישודר הערב הסרט הזה שעוסק בבלוגרים של אוכל, אוהבי מזון שהחליטו לתת פומבי לרגשות העזים שמעוררת בהם ארוחה טובה ושנמצאים במרוץ מתמיד אחר הארוחה הטובה בעולם.

אני חייב לצנן מעט את התלהבותם. כמי שעוסק כל חייו באוכל טוב ובמשקאות אלכוהוליים - בין ד'ר, דאן ד'אט - וחזרתי לחומוס. לא מדובר בפרובינציאליות לשמה: אני זוכר את עצמי יושב נפעם לארוחה של משהו כמו 17 מנות ב"לה סלר קון רוקה" בג'ירונה, ספרד (אנא אל תעוותו את שם העיר ל"חירונה", הוא נכתב ב-G ולא ב-J), הנחשבת לטובה מבין כל מסעדות השלושה כוכבי מישלן בעולם, ולמרות הנאה גדולה, מת לברוח כבר לאחד הטאפאס-ברים שבמרכז העיר כדי לנשנש איזו פרוסת לחם עם אנשובי טרי לצד בירה קרה.

כי - אם להמשיך את הדוגמה הספרדית - הרי שהפשע הקולינרי המושלם הוא לא להיפרד מאלפי אירו תמורת "הארוחה המושלמת", אלא לטייל ברחובות מדריד לעת בוקר ולמצוא את ה"טורטיה דה פטאטאס" שאפשר לתקוע בין שתי פרוסות לחם טרי (ככה כמו שהיא, בלי רוטב או אפילו מלח), וליהנות כל-כך, עד שמבקשים מהברמן שיחכה עם הקפה ויוציא במקומו בירה.

לא בא כל הסיפור הארוך הזה אלא כדי לומר ש"פודי" אמיתי כבר מזמן לא בקטע של "הארוחה המושלמת". יחד עם זאת, הסרט מעניין ונעים לצפייה.

* ציון: 8

בטל בשישים

"שנות השישים" - פרק ראשון, יום א' 21:00, ערוץ 1

אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי... את השורה שכתב יהונתן גפן על ארץ ישראל הישנה והטובה, יכול הדור שלי, אלה שנולדו רגע לפני שתמו הסיקסטיז, לשיר על שנות ה-60.

בנערותנו, אי-שם בשנות ה-80 עם התספורות הגרועות והבגדים הגרועים עוד יותר, התרפקנו על הסיקסטיז כאילו כל לובש ג'ינס, ארוך שיער וחובב רוק, על-פי אמונתנו, נחשב כמי שהיה במעמד וודסטוק שבו ירדו לעולם סמים קלים ואהבה חופשית. נו, שוין.

אבל מה קרה שם באמת? כלומר - לא כאן בישראל (במקום שבו תלמידי תיכון ממלאים שקי חול לעבודות ביצורים, קצת קשה לשיר על אהבה חופשית, לא כל שכן לקיים אותה), אלא בעולם שהיה אז, למרבה הצער, מעט פחות גלובלי.

אם רוצים לתת בעשור ההוא סימנים מיוחדים, הרי שאפשר להתחיל עם רצח קנדי ולסיים עם הנחיתה על הירח לצלילי ג'ימי הנדריקס שמחרב - ואולי בעצם בונה מחדש - את ההמנון האמריקאי על הגיטרה שלו.

בגדול, זה מה שהסדרה הזאת עושה, עם צ'ופר מיוחד לאוהבי הביטלס. שווה.

* ציון: 8