אמנון עובדיה דורש לבטל רכישת פעילות התרגום של בבילון

מייסד הפעילות טוען להטעיה ומצגי שווא ■ בבילון: "ההסכם שריר וקיים"

נועם לניר, זכיית בבילון בפרס גינס כתוכנת התרגום הפופולארית בעולם / צילום: איתן ריקליס
נועם לניר, זכיית בבילון בפרס גינס כתוכנת התרגום הפופולארית בעולם / צילום: איתן ריקליס

עשרה חודשים לאחר שבבילון חתמה על הסכם למכירת פעילות התרגום שלה לאמנון עובדיה, מייסד הפעילות, הודיע עובדיה לחברה על ביטול ההסכם, בטענות להטעיה ומצגי שווא. בבילון , הנמצאת בשליטת נועם לניר, עדכנה אמש כי קיבלה מכתב מעובדיה בנושא, וכי היא "דוחה מכל וכל" את טענותיו, "שכן הן חסרות אחיזה בעובדות כהווייתן וללא בסיס משפטי".

עוד הוסיפה בבילון, כי "הודעת הביטול חסרת כל תוקף משפטי וההסכם שריר וקיים". חילוקי הדעות בין הצדדים צפויים לעבור לדיון בבוררות.

בספטמבר האחרון חתמה בבילון על הסכם למכירת פעילות התרגום המסורתית שלה ופעילות אחזור המידע הארגוני לחברת "בבילון תוכנה", חברה פרטית שהקימו עובדיה ורעייתו בלה לצורך העסקה.

תמורת המכירה עמדה על 2.5 מיליון דולר (כ-9 מיליון שקל) בסך הכול, והיא אמורה להיות מועברת לבבילון בשלושה שלבים: 1 מיליון דולר ששולמו במועד סגירת העסקה, 750 אלף דולר תוך שנה ממועד סגירת העסקה ו-700 אלף דולר תוך שנתיים ממועד הסגירה.

עוד נקבע בהסכם כי בבילון תעניק לחברה של עובדיה רישיון של שמונה שנים לשימוש במותג "בבילון" ובשמות מסוימים נוספים שקשורים לפעילויות הנמכרות, תמורת תמלוגים של 45% מההפרש בין ההכנסות להוצאות של הרוכשת הגבוה מ-2.8 מיליון דולר, ולמשך תקופה של עד חמש שנים ממועד הסגירה. בבילון נסחרת כיום בשווי של כ-100 מיליון שקל, אחרי שמנייתה איבדה כ-20% מערכה בשנה האחרונה.

עובדיה הוא המייסד של בבילון, שיצאה לדרכה בשנת 1997, וכוכבה דרך הודות לתוכנת התרגום שפיתחה. עם הזמן הוסטה עיקר פעילותה של בבילון לתחום השיווק והפרסום באינטרנט והפצת תוכנות ומוצרים של מפרסמים שונים, שסייעו לצמיחה מהירה ומשמעותית, לצד המשך פיתוח תוכנת התרגום ואפליקציות למכשירים ניידים.

אולם הפסקת שיתוף פעולה שהיה לחברה עם ענקית האינטרנט גוגל לקראת סוף 2013 ושינוי בפעילות מול יאהו, פגעו באופן משמעותי בפעילות וגררו ירידה של יותר מ-80% בערכה. באחרונה אימצה החברה אסטרטגיה עסקית חדשה, ונוסף על שיווק ופרסום באינטרנט היא החליטה להשקיע בחברות הפועלות בתחום המדיה הדיגיטלית, עם התמקדות בתחום המובייל. בקופתה מזומנים בהיקף של 119 מיליון שקל.