גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ממשלת החלומות

נתניהו והרצוג יכולים להמשיך לחלום על אחדות, אבל זה לא יקרה בקרוב

יצחק הרצוג ובנימין נתניהו / צילומים: רוני שיצר ואמיל סלמן- עיתון הארץ
יצחק הרצוג ובנימין נתניהו / צילומים: רוני שיצר ואמיל סלמן- עיתון הארץ

רוחאני עוד לא לחץ על הכפתור האדום בטהראן אבל בישראל כבר מזהים נפגעים: האחד הוא נתניהו, שבמקום להודות בהפסד הצורב, ממשיך להתרוצץ על המגרש בניסיון להבקיע שער, למרות שהשופט שרק כבר את שריקת הסיום והכריז על גיים אובר. השני הוא הרצוג, ששעות ספורות לאחר ההכרזה על ההסכם ההיסטורי עם איראן גילה שאהוד ברק גייס את כישוריו מימי היחידה המהוללת והפציע לפתע לראיון ממושך באולפן של קושמרו בערוץ 2. הוא, ולא יו"ר האופוזיציה.

ברק לא בא לשום מקום סתם. את ההופעה בטלוויזיה הוא יזם. הוא אמנם לא יודע מתי יהיו בחירות ואם ייקח בהן חלק, אבל אם הוא מעלה את הפרופיל התקשורתי, ברור לחלוטין שהוא זומם משהו. אפשר לשער שגם ההתייעצויות שלו מדי פעם עם זמיר דחב"ש הן לא בענייני משפחה וילדים. מקורביו אומרים שראש הממשלה לשעבר מאושר בחלקו, שהוא נראה מצוין כמו שלא נראה שנים ומטייל בעולם בכיף שלו ונהנה מכל רגע גם על אזרחי. כשלא רצו לקבל את בוגי יעלון בבית הלבן, הם הזכירו, התקבל ברק אצל סגן הנשיא ביידן כאזרח פרטי. ברק סרי, היועץ המיתולוגי שלו, תמיד נהג לומר שחבל שברק לא זוכה בישראל לעשירית מהיחס שהוא מקבל בוושינגטון ובשאר בירות העולם.

אם לא די בכך, בבוקר שלמחרת הופעת ברק בערוץ 2, חטף הרצוג דלי של אורניום מועשר מהצנטרפוגות של זהבה גלאון שעלתה לשידור בגלי צה"ל וטענה בתוקף שיו"ר האופוזיציה מצוי במגעים מתקדמים להפוך אוטוטו לשר בממשלת נתניהו.

האמינות של גלאון לא מוטלת בספק. רק ביום ד' שעבר, תוך שהיא מציגה את הצעת החוק שלה שנועדה לאפשר נישואים אזרחיים, הבחינה ראשת מרצ שחברי ישראל ביתנו יוצאים מהמליאה. זאת, לאחר שכמה דקות קודם לכן התאדו הליברמנים גם מההצבעה על ברית הזוגיות. גלאון עשתה אחד פלוס אחד ותהתה בקול האם יש לכך קשר לעובדה שהליכוד סגר עם ליברמן דיל סביב מינוי הוועדה למינוי שופטים. כמה מיושבי המליאה חשבו שגלאון הוזה או מלהגת, אבל מי שמכיר היטב את ראשת מרצ יודע שהיא רצינית והגונה, ולא אומרת משהו מבלי שיש לו בסיס עובדתי ומוצק. כעבור 20 דקות הפתיע יו"ר הקואליציה צחי הנגבי כשבישר על שיתוף פעולה עם סיעת האופוזיציה ישראל ביתנו בבחירות לנציגים לוועדה למינוי שופטים ודיינים. זו אחת הסיבות שראוי שדבריה של גלאון על המגעים להצטרפותו של הרצוג יילקחו ברצינות.

הרצוג מכחיש שהמחנה הציוני בדרך לממשלה, אבל גם הוא לא משקר. האמת היא אי שם באמצע. המגעים על הרחבת הממשלה התקיימו כל הזמן בעצימות נמוכה עם עין פקוחה לווינה, אלא שחום יולי אוגוסט הביא איתו התחממות גם ביחסי נתניהו-הרצוג. בתיווכו של נשיא המדינה רובי ריבלין, הועברו באחרונה מסרים, אבל הבשר האמיתי הונח על השולחן בשיחות ישירות בין ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה. ככל שזריף וקרי התקרבו בעמדות, כך הלכה וגדלה הסבירות להחלקה פנימה של בוז'י לתוככי ממשלת נתניהו.

יצחק בוז'י הרצוג ובנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בקרוב ביחד? הרצוג ונתניהו

הוויכוח הוא לא על תיקים. סעיף 5 בהסכמים הקואליציוניים מתייחס לתרומת תיק של כל מפלגה למקרה שתורחב הקואליציה, דבר שיגרור את שינוי המפתח הקואליציוני ל-1:4 בערך. כל מפלגה תידרש לתרום איבר, הליכוד יאלץ לתרום שניים. בסוף חלוקת הקלפים המחודשת לעבודה יהיו 7 תיקים על המדף. חוץ מתיק החוץ עומדת על הפרק תכנית ההתנתקות של בוגי מהביטחון לטובת הרצוג, או לחילופין הוצאת האסטרטגיה והמודיעין ממפלגת השלטון והעברתם למחנה הציוני, כשלבני והרצוג יכהנו ברוטציה ויצילו את ישראל; משרד המשפטים יועבר מאיילת שקד לליכוד (לא ללבני) מה שיפתח מהומה מחודשת בתוך הבית היהודי במשולש אריאל-שקד-בנט; יובל המבולבל ינושל מהאנרגיה; דנון או אקוניס ישוגרו לאו"ם במטוס ולא בחללית; משרד התרבות יועבר לידי השמאל לקול צהלות האמנים; ויש מי שטוען שאם נתניהו יהיה נואש אז גם משרד התקשורת יהיה נתון למו"מ.

אבל שטייניץ, ארדן, כץ, יעלון, שקד ורגב יכולים לנצור את האש. הוולוו השחורה של משרד החוץ הולכת ומתרחקת מהרצוג במהירות הגבוהה מזו המותרת בחוק. הסיכוי שממשלת אחדות תוקם שווה לסיכוי שההסכם שנחתם בווינה יעצור באמת את הפצצה האיראנית. החשיפה של גלאון הרגה את הסיכוי שהמהלך יקרה בקרוב, אם בכלל. מהלכים גדולים שכאלה מתאימים לשרון, שפרש מהליכוד והקים את קדימה, לא לנתניהו. הוא לא בנוי לשינויים גרנדיוזיים שידרשו את פירוק הממשלה והרכבתה מחדש כאילו היתה כוננית של איקאה, תוך פתיחת חזיתות עם הליכודניקים שיגזלו מהם תיקים ועם הבית היהודי. נתניהו שמרן, הוא מסוגל בעיקר לשמור על הקיים. אם יחול שינוי קואליציוני זה יהיה רק בגלל שנגרר, בדיוק כפי שהיה עם כניסתו הלילית של מופז לקואליציה רגע לפני פיזור הכנסת.

הבעיה לא נעוצה רק בנתניהו, אלא גם בהרצוג, שאין לו כוח עצמאי להוביל את האופוזיציה פנימה. ההסכם עם איראן לא נתפס כאיום קיומי מיידי על ישראל ולכן התירוץ לא אמין ולא מחזיק מים. בוז'י לא יזכה ללגיטימציה מהמפלגה להיכנס לממשלה כדי להציל את הספינה הטובעת. הרצוג הוא שליח מצוין להוביל מהלכים מאחורי הקלעים, אבל כלל לא בטוח שהוא מסוגל להסתער בראש כוח בשדה זרוע מוקשים פוליטיים, לנטרל את שלי, לאגף את לבני, ולכבוש כיסא צמוד לביבי. יחימוביץ' כבר הבהירה את עמדתה בנושא, וללא שלי, הרצוג לא יראה את כיסא עור הצבי. מה גם, שאין סיבה אמיתית להצטרף כל עוד דרישות המחנה הציוני לא מתממשות. המפלגה רוצה הכרזה על שתי מדינות, שינוי קווי יסוד, התחייבות לצעדים מדיניים דרמטיים, ובעיקר את הוצאתו של הבית היהודי מהממשלה ורוטציה.

כרגע אין למחנ"ץ תשתית אמיתית להיכנס. המחנ"ץ לא יוכל לזחול לממשלה כמו מופז באישון לילה. מדובר במפלגה עם מוסדות שתצטרך לאשר את המבצע המסובך שכרגע אין לו היתכנות. הכדור נמצא בידי נתניהו, שיאלץ להחליט אם הוא מסוגל לעשות שינוי קואליציוני.

נתניהו מכיר את הדרישות של הרצוג אבל הוא עוד לא בשל להתחייבות, להוצאת בנט מהקואליציה, קל וחומר לא לרוטציה. זה יוכל לקרות רק אם יהיה משבר אמיתי סביב התקציב או בעקבות התפתחות אחרת בהמשך. השבוע קרץ רה"מ למרכז כשדיבר על הקפאת הבניה בשטחים אבל זה לא מספיק כדי לצרף מפלגה שלמה לשולחן הממשלה.

מנגד, במחנ"ץ טוענים שהרצוג כל כך להוט להיכנס שהוא היה מצטרף גם עם קווי היסוד של בנט. בוז'י יושב באופוזיציה מאז 2011. אם לא ייכנס לממשלה, האופק התעסוקתי שלו יתמקד בקרבות עם שלי, ועקיצות מלפיד וליברמן, בעוד ברק יושב ביציע ותר אחרי סדקים והזדמנויות להגיח פנימה. כשלעבודה היו 13 מנדטים ואח"כ 8, המצב עוד היה נסבל, אבל לך תחזיק 24 משועממים על ספסלי האופוזיציה. השיממון והתסכול מוציא אנשים מדעתם, ודאי אנשי עשייה או ח"כים כמו טרכטנברג ובן ראובן שעזבו קריירות מבטיחות כדי להצטרף לרשימה. די להיזכר מה קרה לקדימה שנכנסה לאופוזיציה עם 28 מנדטים וחזרה בבחירות הבאות עם שניים.

הצטרפות לממשלה תפתור להרצוג הרבה בעיות. היא לא תעצור את המרוץ האיראני לפצצה אבל אולי תסכל את המרוץ של אשכנזי, גנץ, חולדאי, ברק ושלי לראשות העבודה. הרצוג יינצל גם מחיצי הביקורת שנורים לעברו מכל עבר ובעיקר מהאש הידידותית שנורית מתוך הנגמ"ש. במחנה הציוני מתלוננים שהרצוג הפריט את האופוזיציה והוציא את שירותיה למיקור חוץ. לפיד הגיש בג"ץ, מירב מיכאלי הובילה את הניצחון על הקואליציה, ליברמן מסובב כל שני וחמישי את נתניהו על האצבע ועושה לו בית ספר, ורק הרצוג יוצא להגנת נתניהו בסוגיה האיראנית.

הרצוג מצידו טוען שהדיבורים על אחדות הם קשקוש מקושקש. בפגישת העדכון המדינית שאליה הזמין אותו השבוע נתניהו היה בחדר גם ראש המל"ל, יוסי כהן, כך שענייני אחדות לא עלו על הפרק. "אני מאמין שזה הסכם זוועתי", הוא אומר, "אבל להבדיל מנתניהו אני חושב שצריך לדבר עם הממשל האמריקאי". הרצוג טוען שנהג לפי צו ליבו ומותח ביקורת על הציניקנים שיורדים לחייו. "אנחנו חיים בעולם של אשליה מדומה. ההסכם עם איראן משנה מצב ומשחרר לשטח נמר עם שאיפות אמפריאליסטיות. אז מה אני יכול לעשות? לשקר? אני מזכיר את כישלונו של נתניהו, אני לא מסתיר את זה, אבל ברגעים כאלה צריך לגלות תחושת אחריות לאומית", הוא אומר. אין מה לומר, האיש הזה אמיתי מדי בשביל הפוליטיקה הישראלית. כך או כך, הכל כרגע תקוע. נתניהו ימשיך לעמוד בראש ממשלת החלומות: הוא ימשיך לחלום על הרצוג, על אחדות ועל תקציב תלת שנתי, ויתעורר כל בוקר מחדש לסיוט של ממשלת 61.

הדרך לבלפור עוברת בבני ברק

אמנם התרסקות מ-19 מנדטים ל-11 מחייבת הסקת מסקנות וחיפוש אחר תשובה, אבל לא זו הסיבה שמגיש הטלוויזיה, המתאגרף ושר האוצר לשעבר, מתקרב באחרונה יותר ויותר לרבנים ולחובשי שטריימלים. אלמלא הרקע המשפחתי והקדנציה הקודמת שבה חקק על דגלו את המלחמה בחרדים, אולי זה לא היה כל כך מפתיע לראות את הג'יפ הכחול של מי שנתפס בקרב המגזר כמשמיד עולם התורה, מגיע לכותל או למפגשים עם עיתונאים חרדים.

השיממון האופוזיציוני פינה ליו"ר יש עתיד זמן לעשות חשבון נפש ולתכנן את עתידו הפוליטי. אחרי שנתיים שבהן סחט את הלימון האנטי חרדי עד דק, הבין לפיד שמריב עם החרדים אפשר להביא רק 11 מנדטים. כמי שרוצה לכבוש את לשכת ראש הממשלה בבחירות הבאות, החליט לפיד לצאת מנישת המפלגה שמתקוטטת עם חרדים, לעזוב את הקרבות על השיווין בנטל, ולהתמקד בענייני ביטחון ובנושאים מדיניים. האסטרטגיה החדשה שנועדה להוביל את לפיד אל לב הקונצנזוס כוללת גם צילומים כמעט מדי שבוע עם כיפה. השבוע הפיצו אנשיו של לפיד תמונות של הבוס כשהוא עטוף בטלית מנשק את אבני הכותל בחיל ורעדה, יחד עם ניצולי שואה. לפיד הבין את מה שנתניהו כבר כמעט שכח: שהדרך לבלפור עוברת בבני ברק.

הבוקר פרסם העיתון החרדי "משפחה" כתבת שער חריגה על מי שהיה עד לפני כמה חודשים הצורר. על שני עמודים מתאר שמעון ברייטקוף את חישוב המסלול מחדש של לפיד, שכולל ציטוטים של לפיד שבהם הוא מודה שטעה בתפיסת העולם ומבקש, שחור על גבי לבן, לפתוח דף חדש עם העולם החרדי. עבור לובשי השחורים מדובר בדרמה. לפיד מקפיד גם לעלות לראיונות בתחנות רדיו חרדיות, ומקיים מפגשים עם מובילי דעה חרדיים.

דבריו של שר האוצר לשעבר נופלים על אוזניים קשובות בעיקר ברחוב הש"סי. לא צריך להתפלא אם בקרוב הג'יפ יעשה את דרכו גם לשכונת הר נוף בירושלים. מנגד, בקרב אנשי יהדות התורה לפיד נותר דגל אדום. כשליצמן נתקל בלפיד במליאה הוא מסיט את הראש, ומסרב לומר לו שלום. לפיד לא בונה על קולות החרדים בבחירות, אבל כדי לכבוש את משרד ראש הממשלה יהיה עליו לנטרל אנטגוניזם.

אפשר לשער שלפיד לקח בחשבון שהמיתוג החדש יבריח את הגרעין הקשה שלו לזהבה גלאון ולמרצ, אבל יקבל לחיקו בתמורה את מאוכזבי המחנ"ץ. לפיד כבר בונה את הקדנציה הבאה. הוא לא רואה בעיניים. אולי בגלל זה לא שם לב יו"ר יש עתיד הלוחם מהאופוזיציה עם הסכין בין השיניים, שביום שני כשיצא מהכנסת, הוא התקזז עם לא אחר מאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

עוד כתבות

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

הפגנה פרו־פלסטינית בבראון. לחץ הסטודנטים הניב פרי / צילום: Reuters, Anibal Martel

האם אוניברסיטאות אמריקאיות מפתחות נכונות לשאת ולתת על החרמת ישראל?

לפי שעה רק קומץ של אוניברסיטאות ומכללות הציעו למפגינים האנטי־ישראלים להתפנות תמורת חשיפת אחזקותיהן ומשא ומתן על משיכת השקעות ● אבל ביניהן נמצאות לפחות שתי ענקיות, עם תיקים של 20 מיליארד דולר ● עצם נכונותן הפרגמטית לשקול זאת צריכה לעורר חשש

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהימה את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים