הנשיא שמבטיח "הכנסות של מיליארד אירו בעונה" ממשיך בברצלונה עד 2021

ז'וזפ ברטומאו, הנשיא המכהן במועדון הכדורגל - זכה ל-54.6% מהקולות בבחירות שנערכו ביום שבת, על-אף שנחקר בפרשת השחיתות סביב העברת ניימאר, ורצונו להאריך את הסכם החסות השנוי במחלוקת עם קטאר ■ הביס את ז'ואן לאפורטה, הנשיא לשעבר שפינטז על קאמבק וזכה לתמיכה מגווארדיולה וקרויף

ז'וזפ ברטומאו נשיא ברצלונה / צלם: רויטרס
ז'וזפ ברטומאו נשיא ברצלונה / צלם: רויטרס

ז'וזפ ברטומאו, הנשיא המכהן של קבוצת הכדורגל ברצלונה - הצליח אמש (שבת) להגן על הכיסא שלו ולהיבחר לקדנציה נוספת בתפקיד, לאחר שזכה ב-54.63% מהקולות בהצבעה שנערכה בקרב ה"סוסיוס" (חברי המועדון). המתחרה הצמוד ביותר שלו, הנשיא לשעבר ז'ואן לאפורטה שפינטז על קאמבק, בין היתר בזכות תמיכה שקיבל מאגדות של בארסה כגון פפ גווארדיולה ויוהאן קרויף - הגיע רק למקום השני עם 33.03% מהקולות. אגוסטי בנדיטו קיבל 7.16%, ואילו טוני פריישה הסתפק ב-3.70%.

הכל על בחירות 2015 לנשיאות ברצלונה

ברטומאו, 52, מונה לתפקיד הנשיא בינואר 2014, בתור סגנו של סנדרו רוסיי, שהתפטר עקב חשדות לשחיתות ותרמיות מס בעסקת רכישתו של הכוכב הברזילאי ניימאר. יש לציין כי ברטומאו עצמו עלה על רדאר החקירות המתמשכות של הפרשה בשלב מאוחר יותר שלהן.

כמו כן, במהלך כהונתו הקצרה של ברטומאו, הודיעה פיפ"א כי היא מטילה איסור רכישות שחקנים חדשים על ברצלונה, שיימשך עד ינואר 2016, עקב עבירות על תקנון החתמות כדורגלנים קטינים. זמן קצר לאחר התפוצצות העניין, ופיטוריו של המנהל הספורטיבי אנדוני זוביזרטה שסומן כאשם בפרשה - הודיע ברטומאו על עריכת הבחירות שהתקיימו אתמול, כשנה לפני מועדן המקורי - על מנת "לטהר את השטח", לדבריו. 

למרות שלל המחלוקות שמלוות את ברטומאו, כנראה שהעונה המופלאה ב-2014/15 על כר הדשא, שכללה זכייה בטרבל (אליפות ספרד, גביע ספרדי והצ'מפיונס ליג) - שיחקה לטובתו בבחירות. ברטומאו הוא איש עסקים המחזיק בחברות שעוסקות בבניית מתקנים לשדות תעופה ונמלים.

לברצלונה יש למעלה מ-150 אלף "סוסיוס" שלמעשה שולטים על המועדון ומהווים הבעלים שלו, אך רק 43% מבעלי זכות הבחירה מביניהם התייצבו להצביע בבחירות לנשיאות. ברטומאו קיבל 25,823 מתוך 47,270 קולות בסך הכל, והוא נבחר כעת לקדנציה שתימשך שש שנים.

אחת המשמעויות העיקריות בבחירה בברטומאו: הסכם החסות השנוי במחלוקת של ברצלונה עם קטאר צפוי להימשך בעוד כמה שנים, תמורת סכום מוגדל - לאחר שיסתיים באופן רשמי בסיום עונת המשחקים הקרובה (ההסכם הראשוני עמד על 165 מיליון אירו לחמש שנים, עד לתום עונת 2015/16). מתחריו של ברטומאו, כולל לאפורטה - התנגדו באופן נחרץ לחסות הזאת, בשל פגיעה שהוא מייצר לערכים ההיסטורים של המועדון, וחלקם אף השתמשו בתמיכתה של קטאר בארגוני טרור כמו החמאס כקלף באג'נדה שלהם נגדו.

ברטומאו הבטיח לפני הבחירות כי עד סיום כהונתו בסוף עונת 2020/21, במידה וימשיך בתפקיד - תחצה בארסה את רף המיליארד אירו הכנסות בעונה. בשבוע שעבר דיווח המועדון כי חצה בעונת הטרבל החולפת את רף ה-600 מיליון אירו הכנסות (המחזור הסתכם בסך של 608 מיליון אירו, שיא חדש). הרווח הנקי עמד על 15 מיליון אירו.