פימי החלה בגיוס "קרן פימי 6" בהיקף של מיליארד דולר

מנהלי פימי בראשות דוידי צפויים להשקיע בקרן הנוכחית כ-40 מיליון דולר באופן אישי ■ דוידי: "פימי מאמינה בכלכלה הישראלית, בפוטנציאל הצמיחה ובכוח האדם האיכותי שבה"

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

הדומיננטיות הכמעט מוחלטת של קרנות פרייבט אקוויטי מקומיות בשוק המיזוגים והרכישות הישראלי צפויה להימשך כנראה בשנים הקרובות, על רקע גיוסי המשך אדירים שמבצעות הקרנות הללו. היום נודע כי קרן הפרייבט אקוויטי המצליחה מכולן, קרן פימי בניהולו של ישי דוידי, יוצאת לגיוס הקרן הגדולה לה ביותר שלה עד היום - "פימי 6", בהיקף של 1 מיליארד דולר.

הקרן, שהוקמה ומנוהלת על ידי דוידי, פועלת כבר 19 שנים, ולאחר הגיוס הקרוב יהיה לה הון של 3.1 מיליארד דולר, שמציב אותה כקרן ההשקעות הגדולה בישראל. פימי השלימה את גיוס הקרן החמישית, בהיקף 850 מיליון דולר, בסוף 2012, ומדובר בקרן שהיא עדיין פעילה וממשיכה לבצע השקעות.

המשקיעים בקרנות הקודמות של פימי הם 50% ישראלים - כולל כל הגופים המוסדיים הגדולים, ו-50% זרים, כולל בנקים, חברות ביטוח, אוניברסיטאות ועוד. ההערכה היא שכך יהיה גם בקרן השישית. בדרך כלל, המשקיעים בקרנות הקודמות ממשיכים להשקיע גם בקרן הבאה של פימי, לאור התשואות הנאות שהשקעתם מניבה להם עד היום.

גיוס הקרן החמישית, נזכיר, נסגר מהר מאוד, עם עודף ביקוש מצד המשקיעים. בנוסף, ההערכה היא שמנהלי פימי בראשות דוידי ישקיעו בקרן הנוכחית סך של כ-40 מיליון דולר באופן אישי. השותפים בקרן פימי, לצד דוידי, הם המשנה למנכ"ל גילון בק, שמואל וולודינגר ואלדד בן משה (השותפים הבכירים), רון בן חיים, עמי בם, עמית בן צבי וחלי פרדו. דמי הניהול שגובה פימי נחשבים בסטנדרט המקובל בעולם, כלומר לפי הערכות סביב 2%, מה שצפוי להניב לשותפים בקרן השישית תשלום שנתי של עד 20 מיליון דולר, לפני חלקם ברווחים לאחר החזר הכסף למשקיעים (על פי המקובל בתעשייה כ-20%).

"לפני שלוש שנים השלמנו את הגיוס לקרן החמישית, עמדנו באסטרטגיה וביעדים שהצבנו לעצמנו, במסגרתם רכשנו שליטה בחברות ופעלנו בנחישות להשבחתן", מסר היום דוידי. "פימי מאמינה בכלכלה הישראלית, בפוטנציאל הצמיחה ובכוח האדם האיכותי שבה. קרן 'פימי 6' תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה בה אנו פועלים בכל קרנות פימי". לדברי בק, "הניסיון העצום של פימי בהשבחת חברות, ישיא ערך מוסף גם לקרן השישית אותה אנו מתחילים לגייס היום".

מינימום מינוף - כתפיסת עולם

על-פי אסטרטגיית הפעולה של פימי, שמציגה תשואות יוצאות דופן גם במונחים של תעשיית הקרנות העולמית, רכישת חברה תפעולית נעשית בשיעור מינוף נמוך מאוד, ובחלק גדול מהמקרים ללא מינוף כלל - כתפיסת עולם. קרן פימי פועלת באופן שהיא רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-80 חברות וביצעה כ-50 מימושים, בהיקף עסקאות כולל של מעל 4 מיליארד דולר.

רק בשלוש השנים האחרונות השקיעה פימי 750 מיליון דולר, כשבין העסקאות הבולטות היו רכישת השליטה בחברות אורמת, המלט, גילת, נייר חדרה ופולירם. הצפי הוא שגם בשנים הקרובות יישמר קצב השקעות של סביב 250 מיליון דולר בשנה. עסקה פוטנציאלית אחת היא רכישת תעש (התעשייה הצבאית), ופימי היא אחת מרשימה ארוכה של גופים שמתמודדים במכרז להפרטת החברה, ששוויה מוערך בכ-2.5 מיליארד שקל.