טיב טעם הגישה הצעה לרכישת עדן טבע מרקט ללא חובות

עדי כהן, מנכ"ל טיב טעם: "אנחנו מאמינים שאפשר לשקם את המותג"

מדפים רקים בסניף עדן טבע מרקט / צילום: אילנית חיות
מדפים רקים בסניף עדן טבע מרקט / צילום: אילנית חיות

שבוע לאחר שבית המשפט אישר את הארכת הקפאת ההליכים לרשת המזון האורגני עדן טבע מרקט, קבוצת טיב טעם הגישה הצעה לרכישת פעילות הרשת.

מדובר בהצעה לפיה טיב טעם תרכוש רק את הפעילות של עדן טבע מרקט, ללא החובות וללא ההתחייבויות, אם כי בקבוצת טיב טעם מביעים נכונות להעסיק לפחות חלק מעובדי הרשת.

עדן טבע מרקט הייתה בשליטה (51%) רשת מגה, ומי שהחזיק ביתרת המניות (49%) הוא מייסד הרשת, גיא פרוביזור, באמצעות חברה בשליטתו. פרוביזור הודח מתפקידו כמנכ"ל הרשת על רקע סכסוך בינו לבין מגה, סביב אי-הסכמתו לדילול החזקותיו ברשת בתמורה להזרמת כספים מצד רשת מגה והחברה-האם שלה, אלון רבוע כחול.

ברקע הבקשה חובות של הרשת למגה, בגין הלוואות בעלים, סך של 101 מיליון שקל, וכן ערבות מגה לחובות נוספים של עדן בסך של 50 מיליון שקל, מהם 35 מיליון שקל לבנק לאומי.

לעדן טבע מרקט יש 9 סניפים עצמאיים ועוד 14 סניפים, המנוהלים בפורמט של "חנות בתוך חנות", כלומר מתחמים לממכר מזון אורגני בתוך סניפי מגה. טיב טעם אינה מציעה לרכוש את הפעילות של מתחמים אלה.

הכנסות עדן טבע מרקט בשנת 2014 הסתכמו בסך של כ-405 מיליון שקל. ההפסד התפעולי של עדן טבע בשנת 2014 עמד על 14.9 מיליון שקל, וההפסד הנקי עמד על 54.7 מיליון שקל. ההפסד התפעולי של עדן טבע ברבעון הראשון לשנת 2015 עמד על 5 מיליון שקל, וההפסד הנקי עמד על 9 מיליון שקל.

בסך-הכול מועסקים ברשת האורגנית 640 עובדים בהעסקה ישירה ועוד כ-20 עובדי קבלן במסגרת הסכמים של הרשת עם צדדים שלישיים.

לדברי עדי כהן, מנכ"ל טיב טעם, "אנחנו מתכוונים להפעיל את הרשת תחת המותג עדן טבע מרקט, ומאמינים שאפשר לשקם את המותג. התחום עצמו הוא תחום מעניין וצומח".

- זו הזדמנות מבחינתכם?

"אני לא יודע אם זו הזדמנות. את זה נראה בסוף".

- באילו תנאים תעסיקו את עובדי עדן טבע מרקט?

"לא הגענו לרזולוציה הזאת. הגשנו הצעה ראשונית".

- למה עדן טבע מרקט נכשלה לדעתך?

"בקושי הספקתי ללמוד את ההווה של הרשת אז בטח לא הספקתי ללמוד את ההיסטוריה שלה. ככל שיסתייע, נעסוק בשיקום הרשת. נוכל לתת מענה ייחודי לקהל עם צרכים מיוחדים. אני בטוח שהסינרגיה עם קבוצת טיב טעם והניהול של הקבוצה, יסייעו לעדן טבע מרקט לעבור לפסים של רווחיות ולצמוח".

יו"ר ועד עובדי עדן טבע מרקט, איתם איינבינדר, אומר, כי טרם שמע על פרטי ההצעה. על המצב ברשת נכון להיום הוא אומר: "אנחנו לאט לאט מקבלים סחורות לסניפים הפועלים בתוך סניפי מגה. קיבלנו ביצים, קמת חלב, ירקות ופירות ויש תנועה חיובית".