הממונה על ההגבלים הפיל את מכירת גרפיטי לידי קרביץ

נייר חדרה הודיעה על ביטול העסקה למכירת החברה-הבת גרפיטי למתחרה קרביץ, וזאת בעקבות קבלת הערות הממונה על ההגבלים

חברת נייר חדרה עדכנה בסוף השבוע על ביטול העסקה למכירת החברה-הבת גרפיטי, הפועלת בתחום הציוד המשרדי, למתחרה קרביץ.

בנייר חדרה ציינו כי הגיעו להסכמות עם קרביץ "על ביטולה של העסקה מבלי שיהיה למי מהצדדים טענה כלפי האחר, בעקבות קבלת הערות הממונה על ההגבלים העסקיים הנוגעות להשלמת העסקה". עוד הוסיפו כי "גרפיטי תמשיך להתמקד בצמיחה, בהגדלת מכירות ובתהליכי התייעלות".

בפברואר האחרון חתמה נייר חדרה על הסכם למכירת החזקותיה בגרפיטי (100%) לקרביץ תמורת 48 מיליון שקל - עיקר הסכום (37.4 מיליון שקל) החזר הלוואת בעלים ופירעון יתרות שהעניקה לה נייר חדרה, והיתרה (10.6 מיליון שקל) תמורת החברה.

השלמת העסקה הייתה כפופה לכמה תנאים, בהם "קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לשביעות-רצון הצדדים".

חברת גרפיטי עוסקת בשיווק צורכי משרד, ומציעה אלפי פריטים בעיקר לשוק המוסדי והעסקי וכן הפצה לסיטונאים וקמעונאים, ובין היתר היא מפיצה יחידה של כמה מותגים בינלאומיים בתחום הציוד המשרדי.

גם קרביץ פועלת בתחום הציוד המשרדי, ונחשבת לאחת ממתחרותיה העיקריות של גרפיטי.

במהלך 2014 גרפיטי נקטה כמה צעדים לשיפור רווחיותה, ובין היתר איחדה או סגרה אתרי פעילות ואף צמצמה את כוח-האדם שלה, מה שסייע לחיסכון של 1.4 מיליון שקל בעלויות השכר השנתיות.

צמצום הפעילות יחד עם ההאטה במשק הובילו לירידה שנתית של כ-11% במכירות החברה ל-184 מיליון שקל, אולם בזכות הצעדים שנקטה היא הציגה רווח תפעולי של 2.7 מיליון שקל, אחרי הפסד ב-2013.

ביטול העסקה למכירת גרפיטי מגיע חודש לאחר שנחתמה עסקה להעברת השליטה בנייר חדרה עצמה לידי קרן פימי. פימי עתידה לרכוש מכלל תעשיות 59.09% ממניות נייר חדרה תמורת כ-355 מיליון שקל.