yes משיקה ממיר חדש: 1 טרה אחסון, צפייה אחורה ומולטירום

בממיר ה-yesQuattro הוגדלה יכולת ההקלטה ל-4 תוכניות במקביל ■ ניתן לראות תכנים ששודרו שבוע קודם לכן ■ הצופה אף יוכל לשנות את הגדרת שעות הפריים-טיים לכל טווח אחר של שעות לבחירתו

חברת הלוויין yes השיקה היום (ב') את הממיר החדש שלה, שייקרא yesQuattro - ממיר שכולל שורה של יתרונות ושירותים טכנולוגיים מתקדמים, שללא ספק ממצבים אותו כאחד הממירים המתקדמים ביותר שיש היום בשוק הטלוויזיה.

הממיר החדש כולל 3 שירותים בולטים, שחלקם מייצרים שדרוג לתכונות קיימות, וחלקם חדשים לגמרי.

השירות הבולט בממיר החדש הוא יכולת הצפייה בשידורים אחורה, כלומר ניתן לראות שידורים שהלקוח בוחר לפי הגדרה ששודרו שבוע קודם.

הממיר החדש מאפשר לצפות בכל התכנים ששודרו בשעות צפיית השיא בשבוע האחרון, בשני ערוצים שונים לבחירה. כך יוכל הצופה לחזור אחורה בזמן לשבוע ימים ולצפות בכל תכני הפריים-טיים, גם ללא תכנון מקדים. הצופה אף יוכל לשנות את הגדרת שעות הפריים-טיים לכל טווח אחר של שעות לבחירתו.

התכונה השנייה היא הגדלת יכולת ההקלטה של הממיר ל-4 תוכניות במקביל. עד היום ניתן היה להקליט שתי תוכניות במקביל, כל עוד צופים באחת מהן. yes שיפרה את התכונה כך שניתן להקליט 4 תוכניות בו-זמנית. בנוסף הגדילה החברה את נפח הזיכרון לאחד טרה (1,000 ג'יגה) - נפח האחסון הגדול ביותר המוצע היום.

שדרוג נוסף שנעשה בממיר החדש הוא השיפור בשירות המולטירום, שירות שאותו יש רק ל-yes ואשר מאפשר לצפות בתוכניות שהוקלטו בממיר בחדר אחד, גם בחדר אחר דרך טלוויזיה נוספת. עכשיו שודרגה התכונה, כך שניתן יהיה לצפות בתוכנית מוקלטת דרך 3 טלוויזיות במקביל.

החברה מסרה עוד כי בחודשים הקרובים יוספו 3 פיצ'רים נוספים לממיר: מעבר מהיר בין הערוצים (fast zapping), יכולת להציץ לשידור בערוץ אחר מבלי לעבור אליו ויכולת לצפות בשני ערוצים במקביל במסך אחד.

עלות הממיר היא 10 שקלים לחודש, והוא יושק בתוך כחודשיים, לאחר שיעבור ניסוי משתמשים. הממיר הוא מתוצרת ADB, אך התוכנה פותחה על-ידי חברת NDS שנרכשה על-ידי סיסקו.

מנכ"ל yes, רון אילון, מסר: "מאז ומתמיד yes מובילה את חוויית הצפייה בטלוויזיה ומספקת ללקוחותיה טלוויזיה רב-ערוצית עם התוכן הטוב בעולם בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. השקת ממיר ה-Quattro ושירות ה-Prime Time מציבה רף חדש בחוויית הצפייה, מציבה את החברה בחזית הטכנולוגיה העולמית של הטלוויזיה הרב-ערוצית ומאפשרת ל-yes להמשיך להיות מהראשונות בעולם לפתח שירותים ייחודיים ומתקדמים".