שטייניץ ינסה לשכנע את נובל ודלק להסכים להורדת מחיר הגז

שר האנרגיה קיבל מרה"מ נתניהו גיבוי להתקדם עם ההליכים ולבחון הכנסת שינויים למתווה ■ ככל הנראה המתווה יובא לאישור בשבועיים-שלושה הקרובים - אך עדיין לא ברור מי יהיה הגוף המאשר את המתווה - הממשלה או הכנסת

יובל שטייניץ / צילום: תמר מצפי
יובל שטייניץ / צילום: תמר מצפי

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, צפוי להיפגש היום עם נציגי חברות נובל אנרג'י וקבוצת דלק כדי לעדכן אותם בשינויים המסתמנים במתווה הגז ובמטרה להגיע עימם להסכמות על גובה מחירי הגז, בניסיון להפחיתם.

לאחר שבמהלך הלילה הוחלט לדחות את הבאת מתווה הגז לדיון בממשלה ביום ד', טרם נקבע לוח זמנים חדש אולם על פי הערכות הדבר יקרה בשבועיים-שלושה הקרובים. עם זאת, עדיין לא ברור מי יהיה הגוף המאשר את המתווה - הממשלה או הכנסת.

על פי החוק אין חובה להביא את המתווה לאישור הכנסת, אולם במערכת הפוליטית מעריכים כי כדי להחזיר את המנדט לשר הכלכלה, אריה דרעי, לקבל החלטה בנושא, ייתכן שהמתווה יובא בכל זאת לאישור חברי הכנסת. כדי להימנע מהביקורת שהטיחו חברי הכנסת על העדר שקיפות, נשקלת האפשרות לחשוף את המתווה בפני הח"כים לפני ההצבעה. אם יוחלט להביא את המתווה לאישור הכנסת, יהיה זה ככל הנראה במסגרת דיון פגרה מיוחד, שכן מחר צפויה הכנסת לצאת לפגרת הקיץ שתסתיים רק באמצע אוקטובר.

דחיית אישור מתווה הגז אפשרה לנתניהו לטוס היום לביקור בין כמה שעות לקפריסין במטרה לדון עם שר האנרגיה הקפריסאי בשיתוף פעולה בין שתי המדינות הנוגע למאגר הגז אפרודיטה הנמצא בשטחה של קפריסין. עם זאת, שר האנרגיה שטייניץ שהיה אמור לטוס עם נתניהו נשאר בארץ כדי להמשיך בעבודה.

טרם המראתו, העניק נתניהו גיבוי לשטייניץ להתקדם עם ההליכים גם בלעדיו ולהמשיך לבחון הכנסת שינויים למתווה. כבר הבוקר התכנס הצוות המקצועי שוב כדי לבחון אילו שינויים ייכנסו למתווה, באיזה סדר גודל מדובר וכמה דרסטיים הם יהיו לעומת המתווה הנוכחי. במקביל, שוקד הצוות על שיחות עם הרגולטורים הרלוונטיים במטרה להביא את כולם להסכמות.