כמה עולה בילוי בפארקי המים, ואיך תשיגו כרטיס מוזל?

הרצון למצוא מפלט מהחום שולח משפחות רבות לפארקי המים, אלא שבקופה הם מגלים כי עליהם לשלם יותר מ-500 שקל ■ הפתרון: תכנון מראש והצטיידות בכרטיסים מוזלים דרך מועדוני צרכנות, חברות אשראי או קופונים

עומס החום בשילוב עם החופש הגדול והצורך לבדר את הילדים ממקם את פארקי המים כמקום בילוי מועדף, שבו אפשר גם להתאוורר גם מהמזגן.

למעשה, חלק ניכר מילדי ישראל יבקרו כנראה לפחות פעם אחת בקיץ הזה בפארק מים, וכשמדובר בביקור משפחתי - מדובר בהוצאה גבוהה מאוד.

המחירים בקופות פארקי המים כבר חצו את רף ה-100 שקל לאדם, וכרטיס כניסה נדרש כבר מגיל שנתיים ברוב המקומות.

המשמעות למשפחה בת 5 נפשות היא הוצאה של כ-500 שקל ואף יותר, וזאת מבלי להכניס לחישוב את הוצאות המזון והדלק.

לכן, אין פלא שתחת כל עץ רענן אפשר למצוא הנחה, ומי שמשלם מחיר מלא למעשה מסבסד כמעט את כל המבלים שעולים איתו אל המגלשה.

הדרך להנחות הרטובות עוברת לא רק דרך מועדוני הצרכנות, המציעים הנחה של 50% ואף יותר, או דרך הטבות כרטיסי האשראי המציעים הטבת 1+1, אלא גם באתרי הקופונים המציעים הטבות משתנות לבילויי החופש, בהם גם פארקי המים.

הטבות אלה נמדדות בעשרות אחוזי הנחה ממחירי המחירון, שנדמה שהם וירטואליים ומופרכים ואינם משקפים את המחיר הריאלי והאמיתי לכרטיס.

הנחה צנועה יותר מציעים פארקי המים עצמם לרוכשים כרטיסים מבעוד מועד דרך אתרי האינטרנט שלהם.

בכל מקרה, כדאי להשאיר את הספונטיות בצד ועמה את אלטרנטיבת הקנייה בקופת הפארק שתהווה מוצא אחרון בהחלט.

הפערים גבוהים מאוד. משפחה בת 5 נפשות שתגיע לקופת המימדיון ותרכוש כרטיסים בקופה תשלם 565 שקל - לעומת 200 שתשלם אותה משפחה אם תקנה כרטיסים דרך מועדון צרכנות ("שלך" למשל).

ההוצאות הנלוות, כמו דלק, חניה, שתיה ומזון, מקפיצות את מחיר הבילוי בעשרות ובמאות שקלים.

אילו מתקנים מציעים פארקי המים - 2
 אילו מתקנים מציעים פארקי המים - 2

הכי משתלם: מועדון "שלך"

כמעט כל מועדוני הצרכנות מעניקים לעמיתיהם הנחות ברכישת כרטיסים לפארקי המים השונים. למרות שההצטרפות למועדונים אינה פתוחה לקהל ומותנית במקום העיסוק בהווה ובעבר, התחרות בין המועדונים עזה, והם שואפים להעניק לעמיתיהם את המחיר הנמוך ביותר לאטרקציות ולמקומות הבילוי.

עד סוף חודש יולי עמיתי מועדון "שלך" (עובדי רשויות מקומיות) יכולים לרכוש את כרטיסי הכניסה הזולים ביותר לכל פארקי המים, במחיר אחיד של 29 שקל. גם בחודש אוגוסט מעניק מועדון "שלך" את המחירים הנמוכים ביותר לעומת המועדונים האחרים - כך למשל בחודש אוגוסט ניתן לרכוש כרטיס ללונה גל ב-10 שקלים בלבד - פחות ממחיר של ארטיק.

אם אינכם משתייכים לאחד ממועדוני הצרכנות, מומלץ לחפש מכרים עמיתים שיוכלו לרכוש עבורכם כרטיסים בהוזלה. במועדון אשמורת 360 של הסתדרות המורים ניתן לרכוש כרטיסים באמצעות כרטיס אשראי שהוא לא של העמית, כאשר לעמיתים מוענקת הנחה נוספת של 5% במעמד החיוב.

במרבית הפארקים נערכים ימים סגורים המיועדים לחברי מועדון מסוים, לקהל דתי או לאירוע סגור. בשיחה עם מוקדן פארק המים אשקלונה באשקלון הוא ציין כי הפארק סגור למבקרים עד לסוף אוגוסט. לפיכך, יש לבדוק מראש (בכל אתר מופיע לוח פעילות) לפני שיוצאים לבילוי.

מאידך, ימים סגורים המיועדים למועדונים מסוימים כוללים הנחות עמוקות יותר. כך למשל לעמיתי "חבר" ייערך יום סגור (כיופית) בשפיים ב-10.8 ב-42 שקל, כולל הופעות של כוכבי ילדים.

כרטיסי אשראי

ההטבה הנפוצה למחזיקי כרטיסי האשראי היא 1+1. בישראכרט ובלאומי קארד ההטבה מוענקת בהתאם לגובה החיובים החודשיים: בלאומי קארד מדובר על 2,000 שקל בחודש, ובישראכרט על 1,500 שקל בחודש.

צבירת הזכאות להטבות היא חודשית, כך שבהתאם לקצב שלכם בבילויי הקיץ - כדאי לבדוק האם היקף השימושים בכרטיס יאפשר לממש את ההטבה.

מחזיקי כאל (ויזה או דיינרס) זכאים להטבות 1+1 ללא התניית שימושים. מחזיקי אמריקן אקספרס זכאים גם הם להטבות 1+1 על פארקי מים, אולם תמורת נקודות שנצברו בהתאם לחיובים החודשיים.

למחזיקי לאומי קארד קיימת אפשרות יעילה בנוסף המאפשרת רכישת כרטיסים בהוזלה ללא מימוש הפינוק שצברו בתמורה וללא התניית 1+1: כך למשל כניסה לפארק שפיים ב-62 שקל ליחיד או ב-227 שקל למשפחה (בת 4 נפשות), לעומת 111 שקל המחיר ליחיד בקופה; ולעומת 50-55 שקל - מחירי הכרטיסים דרך מועדוני הצרכנות השונים.

לחפש קופונים

הטבות מתחלפות באתרי הקופונים כוללות בילויי קיץ בהם פארקי מים.

בגרופון, לדוגמה, הוצע השבוע קופון לפארק נחשונית ב-48 שקל (מעט יותר ממחירי מועדוני הצרכנות). לפי האתר' יותר מ-1,000 קופונים נרכשו - כך שהצרכנים צמאים כנראה לעסקאות מעין אלה.

אתר ביג דיל מציע קופון ללונה גל ב-46 שקל.

כרטיס עם ארוחה

אין פלא שרבים מהמבלים באתרי הבילוי השונים טורחים להביא עמם מזון ושתייה מהבית. המחירים במזנונים במקומות שבהם הצרכנים הם בגדר קהל שבוי יקרים בעשרות אחוזים מהמחירים בקיוסקים שנתונים לתחרות.

אבל אפשר גם אחרת: לפני כשנה יצאה הנהלת שפיים בהצהרה לפיה מדי חודש יימכרו 5 מוצרים שונים ב-5 שקלים. בחודש אוגוסט, למשל, מדובר על קפה הפוך, בקבוק מים מינרליים, חטיף מלוח, סוכרייה על מקל בצורות וקרטיב - מיזם מבורך שיהיה נחמד לראות את הפארקים האחרים מצטרפים אליו (לפחות בכל הנוגע למחיר לבקבוק מים).

עוד בשפיים: ארוחה מלאה של המבורגר/שניצל בתוספת צ'יפס, סלט ושתייה תעלה 47 שקל.

בפארק נחשונית ארוחה עסקית, הכוללת שניצל, צ'יפס ושתייה, תעלה 49 שקל, בנוסף, הפארק מציע כרטיס משולב עם כניסה לפארק וארוחת צהריים ב-79 שקל.

גם ללונה גל ניתן לרכוש כניסה משולבת עם ארוחה: לעמיתי אשמורת, לדוגמה, מחיר כניסה לאתר יהיה 42 שקל, כאשר דיל עם ארוחה יעלה 75 שקל.