לאחר הפיגוע במצעד: עצרות יתקיימו הערב בירושלים ות"א

"די לאלימות נגד הקהילה הגאה", יקראו בשתי הערים הגדולות ■ לבירה יגיע לנאום נשיא המדינה ריבלין ■ בארגוני הלהט"ב קראו לראש הממשלה, לשרים ולח"כים להגיע ולהביע הזדהות

בעוד הרופאים נלחמים על חייה של בת 16 שנדקרה במצעד הגאווה, בתל אביב ובירושלים יקיימו הערב (מוצ"ש) עצרות מחאה על היחס לקהילת להלהט"ב.

בירושלים יתקיים האירוע ב-21:00 בכיכר ציון, ויישא בו דברים גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין), ובת"א באותה השעה תתקיים העצרת בגן מאיר בת"א, לשם יגיע נשיא המדינה הקודם שמעון פרס.

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לשני האירועים, וביקשה מהציבור להגיע בתחבורה ציבורית. בין היתר עצרות קטנות יותר יתקיימו גם בחיפה ובבאר שבע.

העצרת הערב בתל אביב הייתה אמורה להתקיים לציון 6 שנים לרצח במועדון הברנוער. ארגוני הלהט"ב העבירו בקשה לכלל המפלגות, חברי הכנסת, והשרים להגיע לאירוע. "יש לקרוא לענישה חמורה על פשעי שנאה ולפעול לקידום ענישה כזו ולחינוך לסובלנות ולשוויון זכויות כך שמקרים דומים לא יישנו, לא ביחס לקהילת הלהט"ב ולא ביחס לאף קהילה וציבור אחר בישראל", אמרו שם.

לדברי יניב ויצמן, חבר מועצת עיריית תל אביב ומחזיק תיק הקהילה הגאה, "איננו מוכנים לסבול בשום צורה ואופן את הפשע המחריד שאירע היום בירושלים, וכעת זה הזמן שלנו להראות עד כמה אנחנו כקהילה גדולים, חזקים ומאורגנים". אמרי קלמן, יו"ר האגודה לזכויות הלהט"ב, הוסיף כי "הפיגוע הוא לא אירוע מבודד, והוא לא פרי מעשה ידיו של עשב שוטה או אדם סהרורי בלבד: הוא ההמשך הישיר של כל התבטאות להט"בופובית שלא זוכה לגינוי חריף ושל כל הטרדה ותקיפה שלא מטופלות כיאות בידי הממסד".

שרה קלה מאיר, מנכ"לית "הבית הפתוח" אמרה כי ישי שליסל לא לבד. "סייעו לו שנים של הזנחה של קהילת הלהט"ב בירושלים ובפריפריה. לא ייתכן שרק בתל אביב מותר להיות הומו, לא ייתכן שליברליות היא אפשרית רק בגוש דן. ירושלים והפריפריה מוזנחות תקציבית במשך שנים", אמרה.

ההסתה ברשת נמשכת

בינתיים, הדוקר ממצעד הגאווה, ישי שליסל, מצוי במעצר, לאחר שבית משפט השלום בירושלים האריך אתמול את מעצרו ב-12 יום. במהלך הדיון הוא אמר כי הוא "לא מכיר בסמכות בית המשפט". שליסל סירב להיות מיוצג על ידי הסנגוריה הציבורית והתעקש לייצג את עצמו. במהלך הדיון אמר לשופטת: "בית המשפט הוא חלק ממנגנון הרשע". במשטרה יבדקו איך קרה ששליסל, שדקר במצעד הגאווה בשנת 2005 בבירה, עשה זאת שוב, שבועות ספורים לאחר ששוחרר מהכלא.

מצבה של אחת הפצועות, בת 16 מוגדר קשה מאוד. מצבו של צעיר נוסף מוגדר קשה ויתר הפצועים מוגדרים כל. סך הכל נדקרו 6 בני אדם במצעד שהתקיים ביום חמישי.

למרות הגינויים לאירוע המזעזע, ברשת נמשכת ההסתה לאלימות. אתמול התלוננו באגודת הלהט"ב לאחר שרכב לטענתם ניסה לפגוע בהם במהלך נסיעה לביקור פצועים, זאת לאחר שהרכב היה מעוטר בדגל הגאווה. המשטרה עיכבה את הנהג לחקירה. במקביל, הוגשה תלונה על אדם שהביע צער על כך ש"רק 6 הומואים נדקרו".