דעה: יוניליוור מחלקת קופונים - ואני מציעה לכם לקרוע אותם

אם אתם רוצים להוריד את יוקר המחיה, אל תתפתו למבצעים של יוניליוור ■ המשיכו לקנות בשופרסל - ותראו שתוכלו להמשיך לחיות גם בלי "מגנום", "ליפטון" ואפילו בלי "נמס בכוס"

צרכנים יקרים!

בימים הקרובים יתפרסמו בעיתונים קופונים צבעוניים, שיבטיחו לכם הנחות נאות על מוצרי יוניליוור. כן, אפילו תוכלו להשיג אותם בלי להוציא שקל בחינמון של המדינה.

למרות הפיתוי לקנות "כריות" ושמפו של דאב ב-15% הנחה, רצוי שתתעלמו מהקופונים הללו. אם אתם חוששים שלא תוכלו לעמוד באתגר, פשוט קירעו אותם לחתיכות קטנות. שיתוף-פעולה עם המהלך המסחרי המזיק הזה ייטיב איתכם אולי בטווח המאוד קצר - אבל יזיק לכם מאוד בטווח הארוך.

המהלך של יוניליוור במשבר מול שופרסל מזכיר, להבדיל, את התנהגותה של המכשפה מ"עמי ותמי", שפיתתה את שני הילדים שנשלחו על-ידי הוריהם ליער לאכול הרבה ממתקים - לא כדי לפנק אותם, אלא כדי לעבות את בשרם ולצלות אותם בתנור.

יוניליוור מתייחסת אל לקוחותיה כאל ילדים תמימים ומפתה אותם ללכת בעקבותיה לרשתות שיווק מתחרות, העיקר שימשיכו לצרוך את מוצריה, כשכוונתה אינה הקלה על כיסו של הצרכן, כי אם שימור כוחה בשוק ובשורות הרווח בדוחות שלה.

רק אתמול פרסם האוצר כי בין 2005 ל-2012 זינקו מחירי המזון בישראל ב-36%, והרווח המצרפי של יצרניות המזון הגדולות, ויוניליוור ביניהן, עלה נומינלית פי 4.3 - שימו לב - זינוק ריאלי של 278%, בלי עלייה בהוצאותיהן.

זאת אומרת שגם אחרי המחאה החברתית, הספקים הגדולים המשיכו לקחת מכם הרבה יותר מדי כסף, ואתם, צרכנים יקרים, המשכתם לשלם מחוסר ברירה, כדי שהמנכ"לים שלהן ימשיכו לקבל משכורות-עתק, הבעלים יחלקו דיבידנדים שמנים, ויוקר המחיה המטורף בישראל יישאר בעינו.

מאז המחאה החברתית מנסים שרי האוצר להילחם בספקים הגדולים ואיכשהו, תמיד, רגע לפני המהפך הרגולטורי שאמור לשנות את פני הענף, כמו ועדת קדמי ופתיחת היבוא מקביל, הלוביסטים של הספקים מכשילים כל מה שיכול להפריע להם להמשיך להרוויח בלי פרופורציה.

אבל עכשיו יש לכם, הצרכנים, הזדמנות להירתם למאבק שמנהל באומץ ראוי לציון מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, מול יוניליוור. אמנם יוניליוור היא הספק החמישי בגודלו - ואפשר לנחש שעם שטראוס ואסם אברכהן חושש להתעמת - אבל גם זה משהו. אם אתם באמת רוצים להוריד את יוקר המחיה ולשלם פחות בסופרמרקט, אתם צריכים לשקול לפחות לסייע לו.

אל תקשיבו לרמי לוי, שמדבר בכל מקום על "להיטיב עם הצרכנים" ומציע עכשיו הנחות על מוצרי יוניליוור רק כדי לדפוק את אברכהן ולסחוב לו כמה קליינטים. כי אם הורדת יוקר המחיה היתה מעניינת את לוי, הוא היה מצטרף ראשון לחזית הזו ואולי גם מוביל אותה. אל תממשו את הקופונים בטיב טעם, ויקטורי, מחסני השוק ומחסני להב.

אם אתם רוצים להוריד את יוקר המחיה, אל תשתתפו במשחק הזה. המשיכו לקנות בשופרסל, ותראו שתוכלו להמשיך לחיות גם בלי "מגנום", "ליפטון" ואפילו בלי "נמס בכוס".

תאמינו לי שאם תלכו עד הסוף עם זה, יוניליוור תתקפל. וטעם הניצחון על מי שלא חושש לעשוק אתכם, יהיה טוב יותר בהרבה מ"מגנום" ב-20% הנחה.