אלשטיין עונה לנאמן טרי: "מאוכזב מההערות שלך"

במכתב ששלח היום אדוארדו אלשטיין למשה טרי, הוא מלין על כך שניתן יחס מועדף למציע פוטנציאלי (לג'נד הסיני) בעסקת כלל ביטוח, ללא ידיעת המתחרים האחרים

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

ההליך למכירת כלל ביטוח ממשיך להסתבך. לאחר שבסוף השבוע החולף החליט דירקטוריון אי.די.בי פתוח על דחייה נוספת במועד האחרון להגשת הצעות לא מחייבות לרכישת השליטה בחברה - מ-30 ביולי ל-18 באוגוסט, מה שגרר תגובה נזעמת מצד הנאמן שמינה האוצר למניות השליטה האמורות, משה טרי, נגד דירקטוריון אי.די.בי - כעת עונה לו אדוארדו אלשטיין.

במכתב ששלח היום (ב') אלשטיין לטרי, הוא מלין על כך שניתן יחס מועדף למציע פוטנציאלי (לג'נד הסיני) ללא ידיעת המתחרים האחרים, ומציין כי "בלתי מתקבל על הדעת שיועץ משפטי של וועדת הביקורת של אי.די.בי משמש גם כיועץ משפטי שלך".

בשל הדברים הללו, אלשטיין חוזר על עמדתו כי "לאחר דיון ארוך ומעמיק שהתקיים בנושא בישיבת דירקטוריון אידיבי האמורה, אשר בה השתתפו מספר נציגים של הנהלת החברה, יועצים משפטיים, נציג של בנקי ההשקעות ואחרים - הוחלט פה אחד על ידי כל חברי הדירקטוריון, כי האינטרס המיטבי של אי.די.בי הינו לדחות את המועד להגשת הצעות בלתי מחייבות עד ליום 18 באוגוסט, 2015.

"הדירקטוריון בחן את ההשלכות של דחייה כאמור של מועד הגשת ההצעות הבלתי מחייבות על לוח הזמנים שנקבע למכירה (בין היתר בהתבסס על מידע שנמסר על ידי מנכ"ל כלל בקשר עם לוח הזמנים הדרוש לביצוע בדיקת נאותות) והגיע למסקנה שדחייה כאמור לא תשפיע לרעה על הליך המכירה ועל לוח הזמנים של ההליך.

"ברור לחלוטין כי אידיבי וחברי הדירקטוריון שלה מעוניינים למכור את גרעין השליטה בכלל החזקות בהתאם למתווה שהוסכם על הממונה על הביטוח, תוך שיש לוודא שאידיבי תקבל את המחיר הגובה ביותר ואת התנאים הטובים ביותר האפשריים בתמורה למכירה. החלטת דירקטוריון החברה לחלוטין עולה בקנה אחד עם עקרונות אלה, וכל החלטה אחרת הייתה פוגעת פוטנציאלית באינטרסים של אידיבי.

"לפיכך אני מאוכזב (בלשון המעטה) נוכח ההערות (הבלתי מבוססות) והרמיזות שבמכתבך. אני לא יכול לקבל את טענתך שהחלטת הדירקטוריון לא היית מנומקת, או כי להחלטה זו יכולה להיות השפעה שלילית על וודאות הליך המכירה. נהפוך הוא. אם הדירקטוריון היה מאפשר שהעדפה כאמור למתמודד אחד תישאר על כנה, החלטה כאמור הייתה בוודאי גורמת לפגיעה חמורה בהליך המכירה.