סוף לתעלומה: זוהו שברי המטוס המלזי

26 מדינות השתתפו במאמצי החיפוש הגדולים בהיסטוריית התעופה, והערב הודיע ראש ממשלת מלזיה כי השברים שאותרו באי באוקיינוס ההודי שייכים לטיסת MH370

חיפושים אחר המטוס המלזי / צילום: רויטרס
חיפושים אחר המטוס המלזי / צילום: רויטרס

"515 ימים לאחר שהמטוס נעלם, אני מודיע בלב כבד שצוות מומחים בינלאומי אישר באופן חד-משמעי כי שברי המטוס שנמצאו באי ראוניון הם אכן של טיסת MH370" - במילים אלה חתם הערב (ד') ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק את תעלומת היעלמותו של המטוס המלזי על 239 נוסעיו ואנשי צוותו.

את ההודעה הדרמטית מסר רזאק במסיבת עיתונאים מיוחדת שכונסה בקואלה למפור בהשתתפות נציגי חברת התעופה המלזית ועיתונאים מכל העולם. "יש בידינו ראיות פיזיות שהטיסה הגיעה לסופה בחלקו הדרומי של האוקיינוס ההודי", אמר ראש ממשלת מלזיה. "זה אזור מסוכן, ובשם מלזיה אני רוצה להודות לכל המדינות והארגונים שהשתתפו בחיפושים".

בהמשך דבריו התייחס רזאק לצער המשפחות שאיבדו את יקיריהם באסון. "תנחומינו למשפחות הם ללא מילים", אמר. "אך גם בהודעה המצערת הזו יהיה כדי להעניק ודאות ל-239 משפחות ההרוגים שמצאו את מותם בהתרסקות".

למרות הקביעה החד-משמעית, התייחס ראש הממשלה המלזי לעובדה כי לחוקרים עדיין לא ברור מה הייתה הסיבה שהובילה לאסון. "עוד לא ידוע לנו למה או מדוע המטוס סטה ממסלולו", הוסיף רזאק. "הממשלה התחייבה לעשות ככל שביכולתה כדי לחשוף את האמת על מה שקרה ועל היעלמות המטוס, ואני מבטיח לכם - מלזיה תכבד זכרם של ההרוגים".