מינוי נוסף בענבר-מרחב: אור גלייכר יכהן כמנכ"ל משותף

זאת לצד בן סבר ■ גלייכר שימש ב-5 השנים האחרונות כסמנכ"ל אסטרטגיה באדלר-חומסקי

אור גלייכר / צילום: איל יצהר
אור גלייכר / צילום: איל יצהר

משרד הפרסום ענבר-מרחב ממנה מנכ"ל נוסף: ל"גלובס" נודע כי אור גלייכר, שכיהן ב-5 השנים האחרונות כסמנכ"ל אסטרטגיה באדלר-חומסקי, ימונה למנכ"ל משותף במשרד לצד בן סבר וייכנס למסלול שותפות.

היררכיית המנהלים בענבר-מרחב עברה בשנתיים האחרונות תהפוכות - רובן בשל השינויים במבנה בעלי המניות במשרד. לפני כשנתיים רכשה קבוצת G גרופ, שבבעלות יפית ואייל גרינברג, מניות במשרד. במקביל נחתם הסכם ייצוג עם סוכנות HAVAS הבינלאומית.

כתוצאה מכך, ומתוך הבנה כי בקונסטלציה הקיימת הסיכוי להפוך לבעל מניות משמעותי הוא נמוך, פרש מי שכיהן כמנכ"ל המשרד, גיא קלנר. האחרון הפך זמן קצר לאחר מכן למנכ"ל ליאו ברנט, מקבוצת פובליסיס.

אחר-כך פרש מי שהיה אחראי על הקריאייטיב במשרד ובעל מניות, רובי ניסן. לתפקיד המנכ"ל נכנס סמנכ"ל האסטרטגיה, יהב דרייזן, אך תוך זמן קצר נכנס לתמונה איש מפתח נוסף - איש הקריאייטיב בן סבר, שלא רק הפך למנכ"ל, אלא גם הצטרף כבעל מניות. זמן קצר לאחר מכן דרייזן פרש וסבר נותר מנכ"ל יחיד.

בתוך ההיררכיה הניהולית במשרד יש לקחת בחשבון פרמטר נוסף - בעלי המניות העיקריים במשרד, חן ענבר וירון מרחב, עדיין מעורבים בפעילות היומיומית.

יוצא הדופן היחיד הוא איל גרינברג, שמשפחתו רכשה את הבעלות על רשת סטימצקי חודשים ספורים לאחר שרכשה מניות בענבר-מרחב. כתוצאה מכך מונה גרינברג למנכ"ל סטימצקי, והדבר מונע ממנו להיות מעורב בניהול היומיומי השוטף של המשרד.

חן ענבר, מבעלי ענבר-מרחב G, אישר את הידיעה ואמר: "החלטנו להעמיד לענבר-מרחב G כוורת ניהול מקצועית מהשורה הראשונה, צעירה אך מאוד מנוסה ומוכשרת, עם אופק ניהולי ארוך קדימה. אני מאמין כי צירופו של גלייכר הוא עוד שלב בהפיכת ענבר-מרחב G לאחד מגורמי הפרסום הטובים בישראל".