רווחי פרטנר צנחו ב-80%; מזהירה ממעבר להפסד

ההכנסות ירדו 4% ל-1.04 מיליארד שקל ■ ה-EBITDA צנח 19% ל-236 מיליון שקל ■ תזרים המזומנים החופשי קרס 90% ל-24 מיליון שקל ■ איבדה ברבעון השני 27 אלף מנויי סלולר ■ המעבר להפסד - בשל הפרישה מרצון

איציק בנבנישתי  / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי / צילום: תמר מצפי

חברת פרטנר מפרסמת היום (ד') את הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2015, מהם עולה כי החברה רשמה התכווצות ברוב הפרמטרים החשובים, כתוצאה מהתחרות העזה בשוק הסלולר.

החברה מדווחת בדוחות כי על רקע הוצאה חד-פעמית בשל הסכם הפרישה מרצון שעליו חתמה עם העובדים לאחרונה, ולאור החרפת התחרות בשוק, היא עלולה לעבור להפסד ברבעון השלישי של השנה.

רווחי פרטנר ברבעון השני צנחו ב-80% ברבעון השני והסתכמו ב-9 מיליון שקל, וההכנסות ירדו ב-4% ל-1.04 מיליארד שקל. תזרים המזומנים קרס ב-90% ל-24 מיליון שקל. ה-EBITDA צנח ב-19% ל-236 מיליון שקל. הרווח התפעולי צנח ב-43% ל-67 מיליון שקל.

ההכנסות של פרטנר משירותים ירדו ברבעון ב-12% ל-757 מיליון שקל, וההכנסות מציוד עלו ב-28% ל-287 מיליון שקל.

תוצאות פרטנר
 תוצאות פרטנר

פרטנר איבדה ברבעון 27 אלף מנויי סלולר, ומצבת המנויים עמדה על 2.75 מיליון לקוחות בסוף הרבעון השני, לעומת 2.774 מיליון לקוחות בסוף הרבעון הראשון. לעומת הרבעון המקביל אשתקד פרטנר איבדה 167 אלף מנויים. שיעור הנטישה של מנויי הסלולר ברבעון השני עמד על 10.9%, בהשוואה ל-12.7% ברבעון הקודם ו-11.4% ברבעון המקביל ב-2014.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר עלתה בשקל אחד ברבעון השני ל-69 שקל, לעומת 70 שקל בחודש ברבעון הראשון, וירדה ב-7 שקלים מהכנסה חודשית ממוצעת של 76 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

פרטנר מנוהלת כיום בידי איציק בנבנישתי, שהחליף את חיים רומנו במאי השנה. החברה מקבוצת סבן נסחרת בבורסה בתל-אביב ובוול סטריט לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל.

"ממשיכים ביישום האסטרטגיה להפוך לקבוצת תקשורת כוללת"

לשם השוואה, ברבעון הקודם, הראשון של 2015, פרטנר רשמה ירידה של 4.4% בהכנסות לכ-1.1 מיליארד שקל, צניחה של 51.9% ברווח הנקי ל-25 מיליון שקל ושחיקה ב-EBITDA המתואם בשיעור של 17.2% ל-227 מיליון שקל.

החברה רשמה גם שפל חסר תקדים בתזרים המזומנים הפנוי, שנפל ל-21 מיליון שקל בלבד. פרטנר צפתה כי תזרים המזומנים החופשי ברבעון השני יהיה נמוך בצורה משמעותית.

ברבעון השני של 2014 פרטנר רשמה הכנסות של 1.087 מיליארד שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 46 מיליון שקל.

פרטנר הודיעה בחודש שעבר על תוכנית פרישה מרצון של 200-300 עובדים, שבגינה החברה תרשום ברבעון השלישי הפרשה חד-פעמית של כ-35 מיליון שקל. התוכנית תאפשר לחברה להמשיך ולרדת במצבת כוח-האדם שלה, לנוכח המצב הקשה של שוק הסלולר. הנהלת פרטנר הסכימה לא להציג דרישה נוספת לתוכניות נוספות להתייעלות, לפחות עד להסדרת ההסכם הקיבוצי הצפוי להיחתם עד דצמבר 2015.

בנוסף נציין כי על רקע סערת אורנג' העולמית, פרטנר חתמה הסכם לפיו היא תקבל פיצוי כולל של 40 מיליון אירו על פני 8 רבעונים, ועוד סכום של 50 מיליון אירו, במקרה שיובא לסיומו הסכם רישיון המותג אורנג' בישראל בתוך 24 חודשים.

לדברי המנכ"ל איציק בנבנישתי, "תוצאות הרבעון השני של פרטנר משקפות את המשך התחרות בשוק התקשורת בישראל, לצד השפעת העונתיות וההשפעה החיובית של המשך מיקוד במכירת ציוד. אנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה להפוך לקבוצת תקשורת כוללת, המעניקה שירות איכותי תוך שמירה על מצוינות טכנולוגית.

"אנו מתאימים את המודל העסקי של החברה לשוק התקשורת המשתנה תוך פעילות במגוון סגמנטים, חיפוש הזדמנויות נוספות והגדלת הערך ללקוח, במקביל להמשך קיטון במבנה ההוצאות ובחינת מודלי הפעלה יעילים. תנאי הכרחי לקיום תחרות אפקטיבית בעולמות הטלוויזיה, הטלפוניה הקווית ורפורמת הפס מחייב הסרה של חסמים לתחרות ושמירה של חובת ההפרדה המבנית הקיימת על בזק והוט, עד השגת נתח שוק משמעותי על-ידי השחקנים החדשים", אמר בנבנישתי.