פרשת הרפז: וינשטיין צפוי לסגור את התיק נגד גבי אשכנזי

היועמ"ש צפוי להודיע על סגירת התיק נגד הרמטכ"ל לשעבר, שנחקר בחשד להפרת אמונים, שיבוש חקירה ומסירת מידע לגורם בלתי מוסמך

גבי אשכנזי / צילום: איל יצהר
גבי אשכנזי / צילום: איל יצהר

5 שנים אחרי שנחשף ב"אולפן שישי" המסמך המכונה "מסמך הרפז", שטלטל את המערכת הצבאית הפוליטית והמשפטית, פורסם הערב (ד') בחדשות ערוץ 2 כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, צפוי לסגור את התיק נגד החשוד המרכזי בפרשה, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

יש לציין כי החשדות שאשכנזי עמד כביכול במרכזו של "פוטש" נגד שר הביטחון דאז, אהוד ברק, נמחקו כבר בשלב חקירת המשטרה. עם זאת, עלו שתי נקודות מרכזיות שנחקרו: נבדק האם הרמטכ"ל לשעבר מסר מידע רגיש ביותר לעיתונאים בכירים; ונטען כי הוא השתהה "שיהוי ארוך ומוגזם" לכאורה במסירת "מסמך הרפז" למשטרה וליועץ המשפטי לממשלה, גם אחרי שידע שהמשטרה פתחה בחקירה ופנתה לבית המשפט.

בנוגע לחשדות על מסירת מידע לעיתונאים אמר אז אשכנזי כי מדובר בפרקטיקה ידועה ובשיחות רקע מתואמות ומסודרות, שהתקיימו בנוכחות דובר צה"ל עם עיתונאים בכירים שניתן לסמוך עליהם.

יודגש כי וינשטיין ליווה את התיק הזה מראשיתו, והחלטתו לסגור את התיק היא בניגוד להמלצת המשטרה. הודעה מפורטת בנושא להימסר רק בעוד כמה שבועות, בתוספת נימוקים.

נזכיר כי לאחרונה החליט וינשטיין לגנוז את התיק נגד אביחי מנדלבליט, ששימש כפצ"ר בזמן פרשת הרפז, ונחשד בכך שהעביר מידע לאשכנזי ובכך שלא עדכן את הרשויות מיד כשגילה כי המסמך המזויף נמצא בידיו.