ערכת משחק תעודד ילדות ונערות להשתלב בתחום המדע

המוצר שמציעה יעל שוסטר מבוסס על שלושה רכיבים - ספר שמתאר חבורת בנות שעורכת ניסויים, ערכה שמאפשרת לבצע את הניסויים בבית, וקהילת אינטרנט שבה המדעניות הצעירות יכולות לשתף את החווית שלהן

194 בני אדם זכו עד כה בפרס נובל בכימיה - בהן רק ארבע נשים אשר מהוות 2.7% מכלל הזוכים. הנתון הזה מדכא, אך אינו מפתיע אם מביאים בחשבון את מעמדן של הנשים במדע. ד"ר יעל שוסטר, שמנהלת מעבדה במכון ויצמן, מנסה לעודד ילדות ונערות צעירות להשתלב בעולם המדע והיא עושה זאת בעזרת ערכה מדעית שמיועדת לבנות ומשווקת כיום באמצעות קמפיין גיוס המונים באתר קיקסטארטר.

שוסטר, שעלתה לישראל מארה"ב, למדה לדוקטורט בכימיה אורגנית בטכניון. "תוך כדי הקריירה שלי", היא מספרת, "התחלתי לשים לב שבכל תחומי המדע יש הרבה מאוד גברים, בעיקר במשרות הבכירות, והרבה פחות נשים".

שוסטר, שהקימה לפני כחצי שנה את חברת Theknowitalls היא גם אמא לשני בנים. "יש לי שני ילדים", היא אומרת, "ובזמן האחרון התחלתי לשים לב למשחקים שלהם ולמה שהם רואים בטלוויזיה. תוך כדי כך שחשבתי איך לקדם נשים במדע, היה יום אחד שבו הייתה לי הארה. אאוריקה. ראיתי עם הבנים שלי תוכנית חינוכית כביכול על ילדים עם כוחות על. היו שם דמויות של בנים שהצילו את המצב והייתה בת אחת שישבה בצד ועשתה מסיבת תה. בשלב הזה התחלתי לבדוק איזה מסר אנחנו מעבירים לילדים שלנו ואיזה דמויות לחיקוי אנחנו נותנים להם וראיתי שחסרות דמויות נשיות. אנחנו לא אומרים לילדות שיש בנות במדע ושאפשר להיות מדענית מוצלחת. החלטתי לבנות חברה שתעביר לבנות מסר שעולם המדע שייך גם להן ושזה כיף להיות מדענית".

המוצר שמציעה שוסטר מבוסס על שלושה רכיבים - ספר שמתאר חבורת בנות שעורכת ניסויים, ערכה שמאפשרת לבצע את הניסויים בבית וקהילת אינטרנט שבה המדעניות הצעירות יכולות לשתף את החווית שלהן. נציין כי החברה מציעה ערכות באנגלית ובעברית.