האוצר: "צפויה מגמה של צינון ברכישת דירות ע"י משקיעים"

התייחסות ראשונה של משרד האוצר לנתוני השמאי הממשלתי שפורסמו היום והעידו על המשך עליית מחירי הדירות ■ באוצר טוענים כי העלאת מס הרכישה למשקיעים תוביל לקיטון בביקוש לדירות להשקעה ברבעון השלישי והרביעי של השנה

משה כחלון / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות
משה כחלון / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

לאחר שהשמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים, טל אלדרוטי, פרסם היום ׁ(א') את הסקירה הרבעונית העוסקת במחירי דירות בערים נבחרות ברחבי הארץ, סקירה שהעידה על עליית מחירים של 2.7% ברבעון ועלייה בשיעור 5% בשנה האחרונה, במשרד האוצר מנסים להסביר שהצעדים בהם נקטו עד כה עתידים להשפיע על הביקוש בעתיד. במקביל, באוצר אף טוענים כי להערכתם ברבעון השלישי והרביעי של השנה הנוכחית ניתן יהיה להתחיל ולראות שינוי כיוון גם בסוגיית מחירי הדירות.

"משרד האוצר ממשיך במאמצים לבלום את עליית מחירי הדיור על ידי שורה של צעדים להגדלת ההיצע ולצמצום הביקוש", כך נמסר הערב ממשרד האוצר. "אנו צופים שבעקבות העלאת מס הרכישה למשקיעים, אשר נכנסה לתוקף בסיום הרבעון השני, צפויה מגמה של צינון ברכישת דירות על ידי משקיעים ברבעון השלישי והרביעי של 2015 ואנו צופים שתהיה לכך השפעה מצננת גם על המחיר".

עוד נמסר ממשרד האוצר היום כי: "במקביל לצעד זה של הגדלת המיסוי שצפוי לטפל בהורדת הביקושים, אנו ממשיכים בצעדים רבים לשיווק קרקעות לבנייה של עשרות אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ. במסגרת זו אנו עוסקים בהסרת חסמים ובייעול תהליכי אישורי הבניה על מנת לזרז את העלייה בהיצע. נמשיך לשווק קרקעות תוך כדי ויתור על הכנסות המדינה מקרקע על מנת לאפשר לקבלנים לבנות דירות זולות יותר לאזרחי ישראל.

במשר האוצר הסבירו עוד: "כל זה בא בהמשך למדיניות שר האוצר לאיחוד כלל הגופים העוסקים בתחום הנדל"ן והדיור על מנת לאפשר למשרד האוצר ארגז כלים יעיל ומאוחד במטרה להביא במאמץ משותף לריסון במחירי הדיור. במסגרת זו נזכיר, מינהל מקרקעי ישראל ומינהל התכנון עברו למשרד האוצר שעובד היום כגוף מאוחד לשיווק מסיבי של קרקעות לבניית עשרות אלפי יחידות דיור בכל רחבי הארץ".