שלב אחר שלב: כך ייהרס גשר מעריב

(עדכון) - גשר מעריב ייהרס ביום שישי ב-6:00 ■ במקום יוסדרו עמדות צפייה לסקרנים ותוצב מצלמה שתתעד הכל ■ וגם: אלה הכבישים שייחסמו מהיום בת"א לקראת פיצוץ הגשר

ביום שישי בשעה 6:00 זה יקרה: המשטרה הודיעה היום (ד') כי פיצוץ גשר מעריב בת"א במסגרת עבודות הרכבת הקלה יבוצע ביום שישי הקרוב בשעה 6:00 בבוקר.

שר התחבורה ישראץ כץ, יגע לאזור העבודות וילחץ על הכפתור שיוביל לפיצוץ. אישור סופי צריך להתקבל ממשרד הכלכלה שיאשר לקבלנים להוסיף משקל של חומר נפץ.

החל מהיום בשעה 16:00 תיאסר כניסת אוטובוסים על ציר בגין בין החשמונאים לרכבת, זאת עקב תחילת העבודות וטעינת חומר הנפץ.

לאור נתוני הגשר שמיועד להריסה, המימדים והמרחק ממבנים שכנים, התכנון הוא להוריד את הגשר קרוב לקרקע ע"י הריסה מבוקרת של הניצבים הגבוהים. ההקרסה תתבצע ע"י הריסה מבוקרת של שמונה ניצבים מכלל ארבע עשר הניצבים: הניצבים המיועדים להקרסה הם רק אלו שגבוהים מ 2 מטרים: בצד דרום: ניצבים מס' 4, 5 ו-6 ובצד צפון: ניצבים מס' 7, 8, 9, 10 ו-11.

פירוק הגשר שלב אחר שלב
 פירוק הגשר שלב אחר שלב

במרכז כל ניצב המיועד להקרסה נוסר חלון על מנת לייצר החלשה מקדימה שמאפשרת הקטנה של כמויות חומרי הנפץ. הקרסת הניצבים תתבצע ברצף, אחד אחר השני, מכיוון צפון לדרום. כל קטע בטון שייטען לפיצוץ יכוסה במיגון קולטי נתזים ורשת, בשכבה מתאימה, כך שתמנע לחלוטין סכנת רגמות. כמות חומר הנפץ שתיטען בכל קדח תהיה מדויקת ומוגבלת רק לעוצמה הנדרשת לשבירת הבטון מסביב לקדח. פירוק כל שאר הגשר יבוצע אח"כ על פני הקרקע עם ציוד מכני מתאים. בצורה זו, על הקרקע, בלי צורך בעבודה מסוכנת בגובה, הפירוק יתבצע ביתר בטיחות .

חסימת כבישים לקראת הפיצוץ

נזכיר, כי במקום בו עמד גשר מעריב, תוקם תחנת קרליבך. מדובר בתחנה שמתוכננת להיות אחת התחנות הגדולות ביותר של הרכבת הקלה, והיא תכלול 3 מפלסים: לקו האדום, לקו הירוק העתידי ולכרטוס. מפלס הקו האדום יחבר את בת-ים דרך יפו למרכז תל-אביב על ציר מנחם בגין דרך רמת-גן ובני-ברק עד פתח-תקווה, ומפלס הקו הירוק יחבר את מערב ראשון-לציון ומרכז חולון דרך צומת חולון למרכז תל-אביב ומשם דרך רחוב אבן גבירול לצפון העיר ורמת-החי"ל.

להלן רשימת הכבישים שייחסמו בעקבות הפיצוץ, החל מהיום, ה-19.8.15, בשעה 16:00:

- תיחסם התנועה בין הרח' מנחם בגין-הרכבת לכיוון צפון, כולל נת"צ.

- תיחסם התנועה בין הרח' מנחם בגין-החשמונאים לכיוון דרום, כולל נת"צ.

- תיחסם התנועה בין רח' מנחם בגין-דוד חכמי.

- תיחסם התנועה בין רח' המסגר-יצחק שדה לכיוון גשר מעריב.

- תיחסם התנועה בין רח' לינקולן-סעדיה גאון לכיוון גשר מעריב.

- חסימת תנועה מרח' יהודה הלוי-מזא"ה לכיוון מנחם בגין.

- חסימת תנועה מחניון בית רובינשטיין לרח' מנחם בגין.

- חסימת תנועה מרח' המסגר-התעשיה לכיוון מנחם בגין.

- תחבורה ציבורית שעוברת כיום על ציר בגין (6 קווי אוטובוס של חברת דן) תופנה לרח' המסגר.

כמו כן, יועדו מתחמים ליום שישי בשעה 06:00, אליהם יוכל הציבור להגיע ולצפות בהקרסת הגשר (רח' קרליבך, לינקולן ויצחק שדה), כמו גם מתחמים המיועדים לתקשורת (רח' יצחק שדה).

מהמשטרה נמסר כי "משטרת מחוז ת"א פועלת נמרצות על מנת לתת שירות לציבור הרחב ולמשתמשי הדרך, לאפשר זרימת תנועה באופן בטיחותי ותקין וכן לשמור על שלומם ובטחונם של התושבים ומשתמשי הדרך. עקב ההיערכות המיוחדת, ציבור משתמשי הדרך מתבקש לעקוב אחר ההודעות בתקשורת, בנוגע להכוונת תנועה וצירי פינוי. ציבור הנהגים מתבקש בנוסף להיערך בהתאם לסידורי התנועה החדשים ולהימנע מהגעה ברכבים למקום, על מנת לאפשר למשטרה ולנת"ע לבצע את מלאכתם. מצופה מהציבור להישמע להוראות ולהנחיות המשטרה וכן לגלות איפוק וסובלנות, ככל שיידרש".