געגועיי לסמנתה ג'ונס

הסדרה "מאהבות", שמשווקת כפרובוקטיבית, לא מספקת את הסחורה

"מאהבות" - עונה חדשה, יום ד' 21:15, ערוץ yes דרמה

העונה הראשונה של "מאהבות" הייתה מבחינתי אכזבה. לא מפני שחלילה איני מפרגן ל"סיסטרהוד", אותה אחווה נשית שמפגינות גיבורות הסדרה, אלא מפני שאני חושב שמגיע להן יותר, סדרה שתוכל לשאת את המקל שהעבירה בשעתו "סקס והעיר הגדולה" ל"עקרות בית נואשות".

למי שהחמיץ את העונה הראשונה, נגלה שמדובר ב-4 חברות: האחת היא פסיכולוגית שנחשדת כי סייעה למטופל שלה - חולה סופני שעמו ניהלה רומן - להתאבד. השנייה היא עורכת דין מצליחה שנשואה לשף מצליח, לא מצליחה להיכנס ממנו להיריון ומגלה שהיא הרה רק אחרי שהתפתתה לקולגה במשרד.

השלישית היא אחותה הצעירה והנועזת, מתווכת נדל"ן שמקיימת קשרים רבים ומזדמנים עם שני המינים; והרביעית - אלמנה צעירה שברגע שהיא מחליטה שהגיע הזמן להניח לזיכרון ולהתחיל לחיות מחדש, מקבלת "דרישות שלום" מבעלה המנוח.

רשת ABC משווקת את הסדרה הזאת כ"פרובוקטיבית", אבל מי שיצפה בה כדי לחפש קצת "אקשן" לעת לילה, עלול להתאכזב מרה: סמנתה ואידי (שתי הגיבורות הנועזות של "סקס והעיר הגדולה" ו"עקרות בית נואשות" בהתאמה) היו נרדמות משיעמום.

מה עוד יש ב"מאהבות"? ליהוק סטריאוטיפי שמבטיח שעל כל שני "לבנים" תופיע דמות אפרו-אמריקאית ועוד אחת ממוצא אסיאתי; ואליסיה מילאנו - שמיום ליום הופכת דומה יותר למריה קארי. אפילו עקרות הבית הנואשות ראויות ליותר.

עדיין נגדנו

"מבט שני - המלחמה הסמויה", יום ד' 21:00, ערוץ 1

אי-אפשר בלי להתייחס לכותרת: "המלחמה הסמויה", כלומר - מלחמתה של ישראל על דעת הקהל העולמית. המלחמה הזאת היא כה סמויה, עד שנדמה שאיש בעולם לא שמע עליה. מה שכן, סיקורה הפך לפריט חובה כמעט בכל מהדורת חדשות.

המשדר הערב ב"מבט שני" יחשוף, בין היתר, את התלבטותם של רבים מבין היהודים, לכאורה - מליצי היושר המידיים של ישראל בעולם.

את הקונפליקט האמריקאי אנחנו מכירים, כולל תופעות הלוואי המכוערות שלו כמו יהודים שהצטרפו לקריאות לחרם על ישראל מבלי להבין (אני מעדיף לחשוב שהם מטומטמים ולא רשעים גמורים), שהמאבק הפוליטי ה"כאילו-לגיטימי" הזה הוא אנטישמיות קלאסית בתחפושת.

הקונפליקט הארגנטינאי הוא מוכר פחות: עד שכבר התקרב מישהו לפיענוח מלא של הפיגוע ההוא בבית הקהילות היהודיות, הוא חוסל, כדי שלא לחבל באינטרסים של הממשל מול איראן.

האם לצאת, בשם הצדק, נגד המדינה - או להחריש מפחד שמא יחשבו שאינם פטריוטים דיים? (עיון קצר בספרי ההיסטוריה היה חוסך להם את ההתלבטות: גם לפטריוטים הגדולים ביותר נמצא מקום ברכבות שנסעו מזרחה).

המשדר יראה גם כיצד משפיעים, באופן מיידי, אירועים כמו הרציחות בכפר דומא ובמצעד הגאווה על תדמית ישראל בעולם. הרציחות כמובן מתועבות לכשעצמן, אך העובדה שהעיסוק בהן פתח מהדורות חדשות ברחבי העולם במשך שבוע, היא כבר תועבה לכשעצמה.