"סלפי עם הפיצוץ": כ-15 אלף איש יגיעו להריסת גשר מעריב

במשטרה מעריכים כי אלפי תושבי ת"א ישכימו קום מחר כדי לצפות בהרס נתיב התחבורה המיתולוגי ■ לרשותם יעמדו מתחמים מיוחדים ומסכי ענק ■ הגולשים בפייסבוק כבר נערכים למסיבות רחוב

במשטרה הודיעו אתמול (ד') כי התקבל האישור לפוצץ את גשר מעריב בתל-אביב ובשעות אחר הצהריים כבר הוטמנו בכל אחד מעמודיו כ-24 קילוגרמים של חומר נפץ לקראת הפיצוץ בבוקר יום שישי.

במשטרה ובנת"ע, החברה שאחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, מעריכים כי כ-15 אלף איש יגיעו לצפות בפיצוץ מחר בשעה 6:00 בבוקר, שיועבר גם בשידור חי מאולפן וואלה! NEWS.

במקביל, במשטרה נערכים לאירוע ההמוני. מאות שוטרים ישמרו על הסדר, מסוק משטרתי יוטס מעל האזור וצפלין יתצפת מהאוויר. במשטרה אף מספרים בגאווה על מתחמי VIP ומסכי ענק שישמשו את הצופים.

לרגל המאורע, נפתחו כמה אירועים בפייסבוק לצפייה בפיצוץ. באחד האירועים, שכותרתו "סלפי עם פיצוץ גשר מעריב", נכתב: "הזמנים חולפים, ערכים מתים ונופלים. נפילת גשר מעריב היא יותר מאשר עוד פיצוץ של גשר. היא סמל לעיר המשתנה שאנחנו חיים בה ולנהרות המשתנים תמידית של חיינו. בואו להצטלם, לצלם, לחוות ולהיות בזמן שקורה אחד האירועים המונומנטליים ביותר בעיר הלבנה".

קבוצה אחרת, שנפתחה תחת השם "יהיה פיצוץ - שמחים לאיד בחורבנו של גשר מעריב", קראה לציבור להגיע למסיבת רחוב במקום ואף להביא עמם רמקולים להשמעת מוזיקה. עם ההודעה על השעה החדשה של הפיצוץ, התלוננו הגולשים על השינוי בתכניות. "שמחה לאיד היא רגש חזק, אבל ממש לא מספיק בשביל לצאת מהמיטה בשעות האלה", כתב אחד הגולשים. "זאת נקמתו האחרונה של הגשר, הממזרים העבירו את זה לשעה הכי משעממת בעולם", הוסיף גולש אחר. משתתפת נוספת העירה: "עכשיו השאלה היא אם אתה מעדיף להיות חיית לילה משוגעת או משכים קום אומלל".

לוקס נטע, אחד ממקימי האירועים בפייסבוק, הסביר כי למרות השעה הבעייתית הוא מבין את ההחלטה להקדים את מועד הפיצוץ. "הרעיון לפתוח אירוע היה שלי ושל חברה. חשבנו שזה יהיה מצחיק ומגניב כי זו סיבה להתלכד סביב משהו. אני משער שהעבירו את השעה כדי למנוע התקהלות, ובתור מי שלרוב הולך לישון בשש בבוקר, יש סיכוי לא רע שאצפה בזה. לא בטוח שיגיעו הרבה, אבל רבים מתושבי העיר חיים בלו"ז הפוך - אז אני צופה שיגיעו כ-140 איש", אמר.