UBS: "השקת הקופקסון הגנרי לא התקדמה טוב במיוחד"

"למרות ההשקה של מומנטה וסנדוז בסוף יוני, נתח השוק של הקופקסון 40 מ"ג טיפס ל-70.7% מסך המרשמים של התרופה בשבוע הראשון של אוגוסט - עלייה מ-68.8% בסוף יוני, לפני השקת הגרסה הגנרית"

לפני כחודשיים הושקה לראשונה בארה"ב גרסה גנרית לתרופת הדגל של טבע, הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה. מדובר ב-Glatopa שהושקה על-ידי החברות מומנטה וסנדוז. כחלק מהמאבק בגנריקה, פעלה טבע עוד לפני ההשקה הגנרית להעביר כמה שיותר מטופלים לקופקסון במינון הכפול (40 מ"ג), שניתן שלוש פעמים בשבוע, לעומת המינון הרגיל שניתן מדי יום, ושבו מתחרה ה-Glatopa.

מסקירה שפרסם השבוע האנליסט הפארמה של UBS, מארק גודמן, עולה שההשקה הגנרית לא פגעה עד כה בטבע. לפי גודמן, "למרות ההשקה של 'הקופקסון הגנרי' של מומנטה וסנדוז בסוף יוני, נתח השוק של הקופקסון 40 מ"ג טיפס ל-70.7% מסך המרשמים של התרופה בשבוע הראשון של אוגוסט, עלייה מ-68.8% בסוף יוני, לפני השקת הגרסה הגנרית".

לדברי גודמן, "השקת הקופקסון הגנרי לא התקדמה טוב במיוחד, ונתח השוק שלה נותר סביב 5% בארבעת השבועות האחרונים".

הקופקסון היא התרופה הנמכרת והרווחית ביותר של טבע - ברבעון השני ההכנסות הסתכמו ב-1.05 מיליארד דולר והרווחיות שלה הגיעה ל-839 מיליון דולר. מלבד מומנטה וסנדוז, גם מיילן פיתחה גרסה גנרית לקופקסון יחד עם Natco, וכך גם סינת'ון, אך הגרסאות שלהן עוד לא אושרו לשיווק. החברות הגנריות כבר מתכננות השקה עתידית של גרסה גנרית לקופקסון 40 מ"ג, שכרגע עדיין מוגן בפטנט.

טבע , בניהולו של ארז ויגודמן, נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי 59.1 מיליארד דולר.