מסע אל עומק האדמה: מקום קסום בישראל שכדאי לכם להכיר

לא מעט ישראלים גילו רק לאחרונה את שכיית החמדה המרהיבה הזו בבית ג'ן שברכס פקיעין, המאפשרת לברוח מהחום המהביל של אוגוסט אל עומק האדמה הצוננת ולחזות במראות שלא רואים כל יום

צ'ק אין, טיול מערות/ צילום: אורי סקופ
צ'ק אין, טיול מערות/ צילום: אורי סקופ

בזמן שאוגוסט מציג את אחד המופעים החמים ביותר שלו בשנים האחרונות, אנחנו הגענו לאזור בית ג'ן שברכס פקיעין, לפגוש כמה אנשים שבמקום לטבול במים קרירים בורחים מן החום אל עומק האדמה.

הוטה 6 - כך קרוייה המערה הקארסטית היחידה באזור, שרשות שמורות הטבע מתירה את הכניסה אליה. מערה קארסטית נוצרת כתוצאה מהמסת סלע הגיר על-ידי מים ופחמן דו-חמצני, שמרחיבים את הסדקים הטבעיים ויוצרים חללים רחבים ולעתים גם אנכיים.

הדרך היחידה לרדת להוטה 6 היא בגלישה על חבל. ההתקדמות בתוך חללי המערה נעשית גם היא על-ידי גלישה, טיפוס ולא מעט זחילה בבוץ.

הטיול להוטה 6 אינו מומלץ לילדים מתחת לגיל 7 ובעיקר לילדים שאין להם ניסיון קודם בפעילות אתגרית. גם למבוגרים שביננו כדאי לדעת כי הדרך במערה נעשית תוך כדי גישוש באפלה, כאשר קירות המערה וריצפתה מכוסים בבוץ חלקלק, כך שתיאלצו להסתמך על החבר הטוב ביותר שלכם באותם רגעים - כלומר על פנס הראש.

ולאחר שזחלנו בבוץ, החלקנו וגלשנו לבטן האדמה, הגיע הזמן לצאת החוצה. כאן יש שתי אופציות: האחת - אם התארגנת מראש ובניתם סולם חבלים, זו כנראה תהיה דרך לא קלה אבל פשוטה יותר. הדרך השנייה והמקובלת יותר היא כפי שעושים זאת חוקרי מערות - באמצעות ג'ומרים, אביזרים שמתלבשים על החבל ומאפשרים יצירת מדרגות אשר מסייעות את החזרה אל פני השטח ולאוויר הצח, או במקרה שלנו החום המהביל של אוגוסט שהיכה בנו שוב.

עלות טיול בהוטה 6 היא 270-290 שקל לאדם. רוצים לנסות?