טלטלה בחדשות 10: העורך ישראל טויטו פורש

תפקידו החדש של טויטו: סמנכ"ל אסטרטגיה בקבוצת אלדד פרי ■ במקומו ימונה ברוך שי, ששב לחדשות 10 לאחר תקופה כראש מערכת החדשות של וואלה!NEWS וסגן עורך האתר

ישראל טויטו / צילום: אריק סולטן
ישראל טויטו / צילום: אריק סולטן

העורך הראשי של המהדורה המרכזית של חדשות 10, ישראל טויטו, הודיע על פרישתו. תפקידו החדש - סמנכ"ל אסטרטגיה בקבוצת אלדד פרי. במקומו ימונה לתפקיד הבכיר, ברוך שי, ששב לחברת החדשות לאחר תקופה כראש מערכת החדשות של וואלה!NEWS וסגן העורך הראשי של האתר.

טויטו כתב היום (ב') לעובדי חדשות 10: "אחרי 12 שנים בחדשות 10 - הגיע הזמן לומר שלום. 12 שנים שהתחילו בהתלבטות בין כתב חינוך במקומון בפתח-תקווה לבין תחקירן בתוכנית הבוקר, הסתיימו בתפקיד שעליו העזתי מדי פעם לחלום - עורך המהדורה המרכזית הכי טובה בארץ.

"אחרי שנים של משברים, אני עוזב חברת חדשות חזקה מאי-פעם. השנה האחרונה הייתה השנה הכי טובה בהיסטוריה של החברה, וללא ספק שיא העשייה המקצועית שלי. עם זאת, הבנתי שגם תחושות המיצוי והשחיקה הגיעו לשיא, והגיע הזמן לזוז הצידה. אני עוזב בית ונפרד ממשפחה, מקום עם עיתונאים מצוינים, אבל לא פחות חשוב - אנשים טובים.

"תודה לגולן יוכפז שהיה מנהל ושותף, ותודה לכל מי שנתן לי הזדמנות בדרך (רשימה ארוכה מאד של אנשים מצוינים). אבל התודה הגדולה באמת מגיעה לכם - מאות תחקירנים, עורכים, מפיקים, צלמים ומקליטים, עורכי וידיאו, עובדי ארכיון וכמובן כתבים ומגישים - תודה על ההזדמנות לעבוד לצדכם. אתם הלב והמוח של החברה, לא תמיד בתנאים הולמים ולא תמיד בשכר מתגמל, אבל תמיד עושים את העבודה. ואתם אלה שעושים את כל ההבדל. תמשיכו להיות נחושים ואמיצים, תמשיכו לחשוב מחוץ לקופסה, ותמשיכו לנצח. אני מבטיח להישאר צופה נאמן של חדשות 10".

טויטו שימש בתפקיד ב-4 השנים האחרונות, במהלכן שינה את פניה של המהדורה, תחת המנכ"ל גולן יוכפז, כשבין היתר הטמיע את סדרות הכתבות השבועיות שהעמיקו בנושאים משתנים וסגמנטים קבועים, כמו "אנליסט" עם מתן חודורוב ו"ברקוד" עם נגה ניר-נאמן.

במהלך השנים שימש טויטו כעורך "המגזין" עם אושרת קוטלר, ראש מחלקת תחקירים בחברה, עורך פינת הביורוקרטיה עם דוב גיל-הר, עורך "חמש בערב עם רפי רשף" ועורך תוכנית הבוקר בערוץ 10.

בתקופתו של טויטו רשמה המהדורה המרכזית של חדשות 10 בהובלת תמר איש-שלום שיאי צפייה. בין היתר שימש טויטו כעורך ראשי בליל הבחירות לכנסת ה-20, אז רשמה חדשות 10 שיא של כל הזמנים, עם רייטינג של למעלה מ-19% ברגעי השיא של המדגם.

בעבר, כפי שסיפר בריאיון למגזין "פירמה", שירת טויטו כשוטר.

ברוך שי עבד בחדשות 10 במשך כ-5 שנים, במהלכן שימש בין היתר כעורך "המגזין" עם אושרת קוטלר במשך 3.5 שנים, כעורך פינת הביורוקרטיה עם דב גיל-הר וכעורך משדרי חדשות מיוחדים בחברה. קודם לכן שימש שי בתפקידי עריכה שונים בעיתונים "מעריב ו"הארץ". בראשית השנה עבר לשמש כסגן העורך הראשי של וואלה! NEWS.

ברוך שי מסר בתגובה: "אני שמח ונרגש לחזור למקום שבו למדתי עיתונאות טלוויזיונית, ומודע לכובד האחריות בתפקידי החדש. אף על-פי כן, אני נפרד בצער רב ממערכת וואלה! לאחר תקופה משמעותית עבורי, וברצוני להודות אישית למנהלי וואלה! שהעניקו לי את הכלים להצליח, ולמנהלי חדשות 10 על האמון החדש בי".

"עורך ערכי"

מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, מסר כי "ישראל טויטו הוא שותף אמיתי לשינוי שהובלנו בחדשות 10 ובמהדורה המרכזית, שינוי שהביא לאמון גובר והולך מצד צופינו, מדי ערב, במוצר שאנו מוציאים תחת ידנו.

"ישראל - עורך ערכי, מקצועי, הגון, ובעיקר כזה שעובד אצל ציבור צופיו ולא שוכח זאת - הצליח לגבש סביבו את דסק החדשות אחרי תקופת הישרדות קשה בערוץ, ולהוביל את אנשיו להישגים עיתונאיים ותחקירים יוצאי דופן. הצטערתי מאד לשמוע על החלטתו.

"הפנייה לברוך שי להתמנות לתפקיד הייתה טבעית ומתבקשת, והיא מבחינת חדשות 10 'חזרה הביתה'. אני משוכנע שברוך - על כישרונו ויכולותיו העיתונאיות, הטלוויזיוניות והניהוליות - יצליח להמשיך להוביל את המהדורה המרכזית להישגים חדשים. בהצלחה ישראל, בהצלחה ברוך".