מסתמן: ערוץ 24 יחויב לשדר מוזיקה רק ב-75% מתכניו

זאת במקום 95% כיום ■ השינוי הצפוי מגיע בעקבות דרישה של הערוצים הייעודים לשינוי הכללים

מועצת הכבלים והלוויין צפויה לשנות את הכללים ולאפשר לערוצים הייעודיים לשדר רק 75% מתחום הליבה שלהם.

ל"גלובס" נודע כי השינוי הצפוי מגיע בעקבות דרישה של הערוצים ובעיקר של ערוץ המוזיקה הייעודי, ערוץ 24, שנקלע לקשיים כלכליים בעקבות השינויים העולמיים והטכנולוגיים שהשפיעו על צריכת קליפים. כיום מחויב הערוץ לשדר 95% משידוריו תכני מוזיקה או כאלה הקשורים במוזיקה.

ביוני 2014 פורסם כי ערוץ המוזיקה, שבבעלותה של זכיינית ערוץ 2 קשת, פתח בהליך התייעלות, לאחר שבמהלך השנים 2012 ו-2013 ספג במצטבר הפסדים של 40 מיליון שקל. עובדים פוטרו, והפקות נעצרו ובוטלו.

בתקופת מבצע "צוק איתן" העמיק מצבו הכלכלי הקשה של ערוץ 24. אחת הטענות המרכזיות של הערוץ היא שהציבור, בעיקר צרכני המוזיקה הצעירים, צופים ומאזינים לקטעי מוזיקה באתרים כמו יו-טיוב ודומיהם, ולא זקוקים לשם כך לערוץ טלוויזיה.

גם ערוצי מוזיקה משמעותיים בעולם כמו MTV ו-VH1, אשר כוננו את תעשיית הקליפים העולמים, פסקו מזמן מלבסס את לוח השידורים שלהם על סוג זה של שידורים, והם מפיקים תכנים רבים אחרים הפונים לקהל היעד אליו מיועד לערוץ.

משמעות ההחלטה תתייחס גם לערוצים הייעודיים האחרים - ערוץ הלא טי.וי הערבי, ערוץ 9 דובר הרוסית, וערוץ המורשת 20, שיוכל לשדר רק 75% תכני מורשת.