אלה השקות הרכב הבולטות של השבוע האחרון

לקסוס מחדשת את משפחת דגמי F, ב.מ.וו ממשיכה במסע לכיבוש ארה"ב ובמרצדס מתמרקים לקראת השנה החדשה

יוצאים לסיבוב מסביב לעולם עם השקות הרכב הבולטות של השבוע האחרון. נתחיל עם לקסוס שמחדשת את משפחת דגמי אף עם דגם חדש שנקרא גי אס אף. המכונית היא האחות המשפחתית של דגם אר סי אף ספורט קופה המוכר והעיצוב החיצוני שלה דומה מאוד לאר סי אף אולם ההבדל ניכר במספר הדלתות ובעיצוב החלק האחורי אך פרט לאלה, המכוניות דומות ואפילו אפשר לומר תאומות לא זהות.

גם בתוך המכונית תמצאו את אותם מושבי ספורט, לוח מחוונים, מנגנון הגה ורכיבים רבים שהגיעו מהאר סי אף, אולם בלקסוס לא מסתירים את העניין אלא להיפך ואומרים כי זאת הזהות המשפחתית של דגמי אף וכי אין צורך להמציא מחדש כל דגם במשפחה. מדובר במכונית ספורט כמעט טהורה למרות שיש לה ארבע דלתות והיא משתמשת באותו מנוע בנזין טהורבתצורת וי 8 בנפח 5 ליטר עם 477 כוחות סוס של הדגם המקביל. גם תיבת ההילוכים האוטומאטית בת שמונה המהירויות זהה לזו שבמכונית בעלת שתי הדלתות וכך גם כל שאר המכלולים המאפשרם לה התנהגות כביש ספורטיבית לצד מצבי נסיעה רגילים וחסכוניים שבהם המכונית על הנייר מתנהגת באופן רגוע ושקט יותר.

יצרנית המכוניות הגרמנית ב.מ.וו ממשיכה במסע לכיבוש ארה"ב עם כניסת דגם אם 4 גיטיאס לשוק האמריקאי, שנה לאחר השקתו באירופה ושנתיים לאחר חשיפתו כדגם קונספט. חטיבת דגמי אם של שהוקמה בשנת 1972 מביאה את מסורת ביצועי המסלול אל הכביש בדגמים סדרתיים ודגם אם 4 גיטיאס נחשב לחוד החנית שלה. למרות שמדובר בטכנולוגיה של עולם המירוצים, יש לה את כל המאפיינים הדרושים לנהיגת כביש רגילה. כך אמר פרנק ואן מיל מבכירי חטיבת אם.

חובבי הספורט המוטורי מכירים את המכונית שמשמשת כמכונית בטיחות במירוצי האופנועים מוטו גיפי וזוכה לחשיפה עולמית נרחבת. האם 4 קונספט בנויה על בסיס האם 4 קופה אם כי בעיצוב קרבי יותר תוך שימוש בחומרים קלים וחזקים וגם לראשונה ברכב סדרתי במערכת להזרקת מים לפתחי סעפת היניקה לצורך קירור שלה, פעולה שמגבירה את ניצול הספק המנוע. המכונית הוצגה לפני כשבוע באירוע מכוניות היוקרה בפיבל ביץ' ארהב ותגובת הקהל הייתה סוחפת. על פי ההערכות המכונית מכילה מנוע בנפח 3 ליטר טווין טורבו עם שש בוכנות בשורה שהספקו יעלה בעשרה אחוזים לפחות מהמנוע המוכר אך היצרן הגרמני טרם פרסם נתונים רשמיים לגבי המפרט שלה. בכל מקרה מדובר בצעצוע מהיר ועצבני לבעלי חשבון בנק בלתי מוגבל.

נישאר לרגע נוסף עם ב.מ.וו בארה"ב לרגל חשיפת דגם מיוחד לכבוד 40 שנה לזכייתה של ב.מ.וו באליפות ארה"ב במירוצי מכוניות סאלון עם דגם סי אס אל בשנת 1975. המכונית זכתה באליפות כבר בעונת הבכורה שלה וכעת בחלוף ארבעה עשורים החליטו בב.מ.וו להנציח את האירוע עם דגם שנקרא סי אס אל הומאז' אר. "מכוניות מירוצים נועדו להציג את כל הצדדים הנפלאים של חדוות הנהיגה ואת החיבור בין האדם למכונה. זה מה שהוכחנו לפני ארבעים שנה וזה מה שאנחנו מוכיחים גם בדגם החדש הזה" אמר אדיראן ואן הויידונק מחיטבת העיצוב של ב.מ.וו עם חשיפת המכונית. אנחנו אהבנו מאוד את העיצוב ומקווים שהיא לא מיועדת רק לתצוגה במוזיאון בגרמניה.

תערוכת המכוניות של פרנקפורט תיפתח ממש בראש השנה שלנו אבל במרצדס מסתכלים כבר על ראש השנה הבא והיצרן הגרמני ישיק בתערוכה הקרובה את דגם 2017 של הסי 63 אייאמגי שמיועד להגיע לשווקים בעולם בקיץ 2016. מדובר באחות הספורטיבית של שתי הגרסאות עתירות הכוח, האחת היא גרסת הקופה והשנייה היא גרסת אס עם הספק של 503 כוחות סוס וזינוק מעמידה למאה קמ"ש תוך 3.8 שניות. במרצדס ממשיכים בקו של מכוניות שמבקשות לתת לנהג מכל העולמות והכוונה היא כמובן לעולם הביצועים לצד עולמות הפרימיום והטכנולוגיה החכמה עם בטיחות ברמה גבוהה. האייאמגי סי 63 שונה מבין מתחרותיה כדוגמת אאודי אראס5 או קדילאק אייטיאס וי טי קיי וגם ב.מ.וו אם 4, בכך שהיא המכונית היחידה עם מנוע וי8 מוגדש טורבו ולמעשה המכונית עם המנוע בנפח 4 ליטר מגיעה עם שני מגדשי טורבו.

חטיבת הספורט של מרצדס ציידה את המכונית גם במערכת מתלים חכמים שנשלטים על ידי הנהג בהתאם לסוג הנהיגה שלו יחד עם בחירת מצבי נהיגה של המערכת הדינאמית של המכונית וכמובן גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. דגם האייאמגי שונה למדי בעיצובו החיצוני מדגם סי קלאס הרגיל למרות שהדלתות, הגג ודלת תא המטען זהות אך כאן הדמיון מסתיים. סביבת הנהג מדברת בשפה ספורטיבית שמבדילה בצורה קיצונית את העובדה שהמכונית טופלה בסדנת אייאמגי והמחיר שלה יהיה שונה בהתאם.