משרד המשפטים: המידע על גל הירש לא הגיע מהמשטרה

במשרד המשפטים מבהירים כי גורם אכיפה אחר העביר ליועמ"ש את המידע על עסקיו של גל הירש ולא משטרת ישראל ■ "הדברים נבדקים כעת בידי צוות בדיקה שמונה על ידי היועץ המשפטי לממשלה"

בעקבות טענות ופרסומים שונים שהועלו היום (א') בעניין המידע הנוגע למועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה, גל הירש, הוציא לפני שעה קלה משרד המשפטים הבהרה. לפי משרד המשפטים, המידע הראשוני שהגיע אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין בנוגע להירש ועסקיו הגיע מגורם אכיפה אחר ולא מפנייה של משטרת ישראל.

"בעקבות מידע זה, ובעקבות פניית שר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שביקש לבדוק את המינוי, ביקש היועץ המשפטי לממשלה מראש אגף החקירות והמודיעין להעביר לעיונו חומרים רלוונטיים המצויים ברשות המשטרה, היכולים להיות רלוונטיים למינוי". עוד נמסר כי ראש אח"מ פעל כמתחייב, והעביר חומר כאמור לעיון היועץ המשפטי לממשלה, בהתאם לבקשה.

במשרד המשפטים הודיעו בנוסף כי: "הדברים נבדקים כעת בידי צוות בדיקה שמונה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, המורכב מאנשי פרקליטות המדינה ומחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים. הצוות בוחן אם יש בדברים כדי להשליך על מועמדותו של הירש. כאמור, הצוות כבר החל בעבודתו והוא יגבש בהקדם את ממצאיו והמלצותיו. מתפקידם של כל גורמי מערכת אכיפת החוק להביא לידיעתו של היועץ המשפטי לממשלה מידע כאמור, בעת שמידע זה דרוש לצורך בדיקה המתבצעת כדין".