בדיקת "גלובס": זו הטלוויזיה החכמה הכי מוצלחת בישראל

בפעם הבאה שתרכשו טלוויזיה, תצטרכו לחשוב טוב טוב איזו מערכת הפעלה אתם רוצים ■ "גלובס" בדק את דגמי הדגל של LG, סוני וסמסונג, המגיעים כל אחד עם מערכת הפעלה שונה, כולם 55 אינץ', וחזר עם תמונה ברורה

עד היום, צרכן שקנה טלוויזיה נאלץ להתמודד עם החלטות רבות לגבי הגודל המתאים, רמת החדות שלה וכמובן המחיר, אך מערכת ההפעלה ודאי לא נכנסה למערכת השיקולים שלו. המצב היום הרבה יותר מורכב: דגמי הדגל של יצרניות הטלוויזיה הגדולות בשוק - סמסונג, LG וסוני - מציעים 3 מערכות הפעלה שונות, וכל חברה מושכת לכיוון שלה. יצרניות אחרות כמו פנסוניק, טושיבה, פיליפס ושארפ פועלות על מערכות הפעלה משלהן.

מבחינת הצרכן, המשמעות היא שהטלוויזיה מצטרפת למעגל המוצרים האחרים שיש ברשותו, כמו הסמארטפון, הטאבלט והלטפופ. כבר היום חלק מהמוצרים הללו מתחברים זה לזה ויש ביניהם סוג של סינרגיה, והדבר צפוי עוד להשתכלל. בנוסף, לא בטוח שאפליקציות של שירותי תוכן טלוויזיוני (כמו וואלה VOD, סלקום טי.וי, מאקו) יפעלו בעתיד על כל מערכת הפעלה, כך שאם המשתמש לא יבחר במערכת ההפעלה שתוביל את השוק, הוא עלול להישאר עם מוצר ללא אפליקציות.

"גלובס" בדק 3 דגמי דגל בגודל 55 אינץ': LG דגם EG960T, סוני S8505C וסמסונג JS9000K, המצוידים ברזולוציית 4K החדישה המספקת תמונה איכותית מאוד. מגוון התכנים ב-4K עדיין דל מאוד, אבל צפוי להשתפר. לשלושתם עיצוב קעור המיועד לספק לצופה חוויה של תמונה העוטפת אותו, אולם האפקט היה מינימלי עד לא מורגש.

כל הטלוויזיות נבדקו בהגדרות ברירת המחדל שלהן עם תצוגה שהיצרן מגדיר "רגילה". כמו כן, נבדק אותו קובץ ב-3 הטלוויזיות כאשר הן עומדות אחת ליד השנייה. המסקנה: LG וסוני מתחרות ראש בראש על איכות התצוגה הטובה ביותר. סמסונג מספקת תמונה מעט פחות מוצלחת ולא מגיעה לרמת השחור העמוק שלהן. מבחינת מערכת הפעלה, "אנדרואיד טי.וי" של גוגל, המותקנת על טלוויזית סוני, מוצלחת מ-webOS 2.0 של LG ובמיוחד ממערכת ההפעלה החדשה של סמסונג (טייזן). מערכות ההפעלה של LG וסמסונג לא מציעות את החופש של גוגל ובעיקר משאירות את המשתמש במקום עם מעט מאוד אפליקציות שיהיו רלוונטיות לו.

LG EG960T: התמונה הכי טובה שיש

ממשק

EG960T הוא מסך חכם הכולל את מערכת ההפעלה webOS בגרסה 2.0. מדובר בגרסה ידידותית יותר מהגרסה הקודמת, עם זמן אתחול מהיר יותר. הממשק בעברית, מגיב בצורה מהירה וחלקה ויש תמיכה של קבצי כתוביות בעברית מסוג SRT בהורדת קבצי וידיאו מהרשת. מה שחשוב במערכת הפעלה הן האפליקציות ול-LG יש קלף מנצח: אפליקציית סלקום טי.וי המאפשרת גישה לשירות ה-VOD של החברה בעלות 40 שקל לחודש (עבור 5 מכשירים, כולל סמארטפון וטאבלט). חוץ מזה יש וואלה VOD, יו טיוב ועוד. הטלוויזיה תומכת בצפייה בקבצי וידיאו שהורדו מהאינטרנט, כולל תרגום בעברית (SRT).

תמונה

התמונה חדה מאוד בזכות טכנולוגיית OLED. אפשר להבחין בכל פרט כאשר מסתכלים על תווי הפנים של הדמויות והשחור עמוק יותר מאשר אצל המתחרים. הצבעים עשירים ונעימים לעין והחדות המוצלחת ביותר מבין המתחרות.

צליל

הרמקולים, בשיתוף חברת הרמן קרדון, מוצלחים יחסית למסך דקיק והצליל נעים וחזק. החיסרון: כאשר מעוניינים לחבר אוזניות בלוטות', עליהן להיות בתקן Sound Sync הקיים בעיקר באוזניות LG. חיווי עוצמת הצליל ממוקם בחלק התחתון האמצעי של המסך ומפריע לצפות בכתוביות.

חיבורים

3 כניסות USB ו-3 כניסות HDMI.

עיצוב

טרנד המסכים הקעורים כאן בשביל להישאר. העיצוב הקעור לא תורם הרבה לצפייה במסך בגודל 55 אינץ', אבל ברור שהטלוויזיה נראית יותר טוב ממסכים שטוחים ויש לה אפקט וואו. הרגלית מוסיפה המון לעיצוב: היא עשויה מזכוכית שקופה, היוצרת תחושה כאילו המסך צף באוויר.

בשורה התחתונה

אם LG הייתה משתמשת במערכת ההפעלה אנדרואיד ולא ב-webOS, היא הייתה הופכת לטובה עוד יותר. מבחינת תמונה, סאונד ועיצוב, מדובר בטלוויזיה הטובה ביותר.

LG EG960T
 LG EG960T

סוני S8505C: סוף סוף טלוויזיה חכמה באמת

ממשק

בעוד שסמסונג ו-LG "משחקות" במערכות הפעלה שונות לטלוויזיות שלהן ויצרניות אחרות בשוק מבצעות ניסיונות מוזרים עם מערכות הפעלה פרטיות אחרות, סוני מייבאת לארץ טלוויזיה ראשונה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד טי וי מבית גוגל. זו אינה מערכת ההפעלה אנדרואיד של הסמארטפונים והטאבלטים. יצרניות טלוויזיה רבות שילבו את אנדרואיד הקיים בסמארטפון בתוך הטלוויזיה והתוצאה עגומה מאוד.

אנדרואיד טי וי היא מערכת הפעלה אשר נבנתה לטלוויזיות, היא בעברית ויש בה אפילו הכתבה קולית לחיפוש תוכן (יש מיקרופון בשלט רחוק המצורף לערכה). לא מקבלים באנדרואיד טי.וי הודעות על פגישות מהיומן או מיילים, המטרה לספק תוכן על המסך הגדול, כאשר יושבים בנוחות בכורסה. האפליקציות הקיימות היום לאנדרואיד הרגיל לא זמינות בטי.וי והמפתחים צריכים לבצע התאמות כדי להביא את האפליקציות למסך הגדול. ניתן לבצע את החיפוש בחנות של גוגל באמצעות הקול ובעברית. בגוגל Play ניתן למצוא את אפליקציית KODI, וגם הנגנים VLC ו-MX Player (חלקם מציגים כתוביות בעברית) וגם גישה לשירותי גוגל מיוזיק, יו טיוב ומשחקים, אשר חלקם בתשלום וחלקם בחינם.

סוני מאפשרת לחבר את שלט המשחק מהפלייסטיישן 4 ולשחק איתו במ שחקים (משחקי סמארטפון ולא משחקים מהפלייסטיישן). מבחר האפליקציות באנדרואיד טי.וי עדיין דל, אין כאן מאקו טי.וי וסלקום טי.וי, אבל בעתיד המצב צפוי להשתפר.

 

תמונה

התמונה עשירה בצבעים, וגוון העור של הדמויות בו הוא המוצלח ביותר מבין המתחרים. הצבעים חיים ועשירים, עד שלפעמים הגוון העשיר אפילו עשיר מדי. גם השחור מוצלח.

צליל

סוני מצליחה לספק צליל טוב, ברור ונעים. גם סוני ממקמת את חיווי עוצמת הסאונד על הכתוביות המשודרות בטלוויזיה.

חיבורים

4 כניסות HDMI ו-3 USB.

עיצוב

העיצוב קעור והצבע מעט אפרורי, אבל הרגלית הכסופה הבנויה בעיצוב של מוט גדול ממנו יוצאים שני מוטות קטנים, יוצרת מראה מיוחד. הטלוויזיה לא דקה, אבל המסגרת כן.

בשורה התחתונה

לסוני יש את הממשק הכי מוצלח היום מבין הטלוויזיות, התמונה טובה מאוד, רק חבל שמבחינת חומרה, המערכת מגיבה לפעמים בצורה מעט איטית.

סוני S8505C
 סוני S8505C

סמסונג JS9000K: טלוויזיה עם שירותי תוכן

ממשק

סמסונג חולמת כבר מספר שנים על מערכת הפעלה משלה. פעם היא עשתה את זה עם Bada בסמארטפונים ועכשיו היא מתעקשת על טייזן. הממשק של טייזן לא תמיד מגיב בצורה מספיק חלקה. לחיצה על כפתור Smart Hub בשלט מקפיצה סרגל תחתון עם אייקונים לאפליקציות שהמשתמש הפעיל לאחרונה - דבר המזכיר את webOS של LG. הממשק בעברית ויש תמיכה של קבצי כתוביות בעברית מסוג SRT בהורדת קבצי וידיאו מהרשת. מבחינת אפליקציות, יש כאן Smart VOD של הסטארט אפ הישראלי Vonetize המציע מגוון לא מספק לצפייה בתוכן טלוויזיוני וקולנועי בתשלום 30 שקל לחודש, או השכרת סרט בעלות 18 שקל ליומיים (עבור סרטים חדשים יותר שלא במסגרת המנוי).

סמסונג גם מציעה את שירות המשחקים החדש Game Fly המאפשר באמצעות חיבור שלט משחק סטנדרטי, לשחק במשחקים ברמת פלייסטיישן 3. היתרון: חוסכים ברכישת קונסולה נפרדת ואפשר לשחק במשחקים בדמי השכרה. יש משחקים כמו באטמן Arkham Origins, היטמן Absolution, לגו מארוול Super Heroes ו-NBA 2K13. לא מדובר בכותרים הכי חדשים, אבל כאלו שיספקו ילדים וחובבי משחקים ספונטניים (25-30 שקל לחודש).

תמונה

תמונה נעימה לעין עם שחור סביר וחדות טובה, אך בהשוואה למתחרות התמונה פחות טובה, וזאת למרות שלל טכנולוגיות שאמורות לשפרה.

צליל

רמת הצליל סבירה. הצליל ברור אבל לא מספיק פתוח. בסמסונג היו חכמים מספיק למקם את חיווי עוצמת הצליל בצד התמונה ולא בחלק התחתון באמצע, כמו ברוב הטלוויזיות, וכך לא להפריע לקריאת הכתוביות.

חיבורים

סמסונג משתמשת בקופסה נפרדת עבור החיבורים, כך שאזור הטלוויזיה נשאר נקי מכבלים, פרט לחוט החשמל. בקופסה יש 4 חיבורי HDMI ועוד 3 חיבורי USB.

עיצוב

המסגרת עבה משל המתחרות, מה שמקנה מראה מיושן. אם עובי הוא פרט שחשוב לחלק מהמשתמשים, גם כאן סמסונג לא מובילה.

בשורה התחתונה

המסך של סמסונג מספק ביצועים טובים עם הרבה יכולות חכמות המעשירות אותו ויספקו למשתמש ערך מוסף. אבל עדיין כדאי לשים לב לאיכות התמונה של המתחרים.

סמסונג JS9000K
 סמסונג JS9000K