רגב, "המקורב" והפרקליט

רגב כנראה תמתין שהפרשה תתאייד, וזה מה שיקרה אם וינשטיין לא יעשה את המוטל עליו

יהודה ויינשטיין ומירי רגב / צילום: איל יצהר ותמר מצפי
יהודה ויינשטיין ומירי רגב / צילום: איל יצהר ותמר מצפי

"הכול נעשה על-פי החוק. נקודה", אמרה השרה מירי רגב (שמאד אוהבת לנקד). ואני אומר: "הכול נעשה לכאורה בניגוד לחוק. נקודה". כי החוק אומר שהעברת כספי ציבור ללא מכרז זו עבירה פלילית, נקודה. והחוק גם קובע שניסיון לטייח זו גם עבירה. נקודה.

התשובה של רגב להקלטה ששודרה בערוץ 10 היא ש"רמי יהושע לא מקורב שלי", נקודה. רמי יהושע הוא הבעלים של משרד הפרסום יהושע TBWA אליו שיגר משרדה של רגב את הסכום של כ-2.5 מיליון שקל עבור קמפיין פרסומי כלשהו. ללא מכרז.

התגובה של רגב היא אופיינית למטייחים באשר הם: המון מילים מבלבלות ומבולבלות המיועדות להסתיר את היער. אין לה הסבר מדוע פעלה בניגוד לחוק, סימן שאלה. ומדוע לא עשתה את הדברים בצורה חוקית, סימן קריאה.

לכן צריך לומר לה: זה לא ממש משנה, גברתי, החוק אוסר העברת כספי ציבור ללא מכרז גם למי שאינו מקורב, שני סימני קריאה.

זה גם היועצים והמשפטנים

עכשיו הכדור בידיו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שהוא הגורם המוסמך להחליט על חקירה פלילית נגד שר.

לפני שהוא יוצא לדרך, אני מבקש לומר לו כך: זה לא רק רגב. זה גם כל שאר משתתפי השיחה המוקלטת בה תיאמו גרסאות. זה גם היועצים המשפטיים של משרד התרבות והספורט, שרגב טוענת כי נתנו לה את ברכת הדרך. אלה האנשים שחברו לכאורה יחד עם רגב כדי לפעול בניגוד לחוק, ואחר-כך לנסות לטייח.

אף אחד לא קם

לבי לבי לאנשים האלה. עוזרים ויועצים לפוליטיקאים נדרשים לא פעם לשקר למען מעבידיהם. יש כאלה המסרבים ופורשים. אבל יש אחרים המוכנים לעשות כמעט כל דבר כדי להישאר בתפקידם ולזכות בקידום.

די מדכא שבשיחה שארכה דקות ארוכות, לא קם אף אחד מהמשתתפים ואמר סליחה, השרה, אבל זה לא חוקי, נקודה. הם עשו את ההיפך, מתחרים ביניהם מי יציע לשרה נוסחה טובה יותר כדי להתחמק מאחריות למעשיה.

רגב טוענת כי ציינה בשיחת הטיוח שצריך לומר את האמת. חיפשתי ולא מצאתי. אבל אפילו אמרה... גברתי השרה, לא מספיק לומר, צריך לעשות זאת. זה משהו שלא צריך להיות שרת התרבות כדי להבין, מספיק להיות שרת הספורט.

הדוד הפרקליט

כשהיינו בגן הילדים, היינו מאיימים ש"יש לנו דוד שוטר". פליטיקאים במצוקה מאיימים ש"יש להם עורך דין". ושהוא יגיש תביעת דיבה. מתוך 10 איומים כאלה, בקושי אחד מתממש.

האיום של רגב להגיש תביעת דיבה נגד ערוץ 10 כנראה לא ימומש. היא כנראה תמתין שהפרשה תתאייד איכשהו. וזה מה שיקרה אם היועץ וינשטיין לא יעשה את המוטל עליו.