אישום: סוכנת נסיעות הונתה לקוחות באופן שיטתי במשך שנים

ילנה ארושנוב, בעלת משרד הנסיעות ילנה טורס, נאשמת בהונאה בהיקף של כ-630 אלף שקל

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

כתב אישום נגד בעלת משרד הנסיעות "ילנה טורס" בדימונה בגין חשד להונאה בהיקף של כ-630 אלף שקל הוגש השבוע באמצעות פרקליטות מחוז דרום.

כתב האישום מגולל פרשת הונאה לכאורה שיוחסה לילנה ארושנוב, הנאשמת בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיסי חיוב, זיוף ושימוש במסמך מזויף.

לפי כתב האישום, הנאשמת פעלה באורח שיטתי במשך מספר חודשים וגרמה נזקים כלכליים כבדים ללקוחות, שנותרו ללא הנופש וללא הכסף. לפי הנטען, היא הציגה ללקוחות מצג-שווא, לפיו היא רכשה בעבורם את מוצרי התיירות מסוכנויות הנסיעות (שגם הן נפגעו כתוצאה מהמירמה), למשל באמצעות הצגת אישורים כוזבים על הזמנות. על בסיס האישורים הללו הצרכנים העבירו לנאשמת כספים, אלא שהמוצרים לא סופקו להם או שסופקו חלקית. במקרים אחרים, נטען, חייבה הנאשמת כרטיסי אשראי שנמסרו לה על-ידי הלקוחות, ללא ידיעתם ואישורם.

בכתב האישום מפורט כי ב-2011 ניהלה ארושנוב את משרד תיווך הנסיעות. את מוצרי התיירות נהגה לרכוש מספקים, בהם הדקה ה-90, השטיח המעופף, איזיגו, טראבל לוקס, כספי טורס ועוד. את רווחיה היא ביססה על הפער במחירים שבהם רכשה את מוצרי הנופש מהספקים לבין המחיר שבו שיווקה אותם ללקוחותיה.

לפי הטענות, מחודש יולי 2014 ועד כה ארושנוב הטעתה באופן שיטתי לקוחות שהעבירו לה תשלומים בשעה שלא היה בכוונתה להעביר את הכספים הללו לסוכנויות הנסיעות.

באחד המקרים המפורטים גבתה ארושנוב מלקוח 16,500 שקל עבור חבילת נופש באילת. את החבילה היא רכשה מחברת טראבל לוקס. לפי האישום, היא העבירה מסמך מזויף המאשר לכאורה שהלקוח אישר על העסקה, אלא שהוא מעולם לא אישר את ההתקשרות הזו.

במקרים אחרים, נטען, זייפה ארושנוב ואוצ'רים לבתי-מלון, והלקוחות גילו זאת רק כשהגיעו לשם. לקוחות שנסעו לסלובקיה, למשל, נדרשו לשלם בשנית עבור הלינה, ולפיכך נאלצו להקדים את שובם ארצה.

"הנאשמת קיבלה לידיה בהזדמנויות רבות, במירמה, סכומי כסף בהיקפים נרחבים, תוך שהיא עושה בהם שימוש לצרכיה. הנסיבות המחמירות מתבטאות בשיטתיות הביצוע, בתחכום, בעזות-המצח, לעיתים אף באמצעות זיוף מסמכים, בסכום הכסף הגבוה שנתקבל כתוצאה ממעשי המירמה, במספרם הרב של הלקוחות הנפגעים ובפגיעה הקשה באמון הלקוחות בהתנהלות העסקית השוטפת בעולם המסחר התיירותי", צוין בכתב האישום.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את ארושנוב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדה.