הכנסת אישרה לפנות בוקר (ה') את תיקון חוק תאגיד השידור הציבורי, ולפיו במארס 2016 יקום גוף שייקרא "תאגיד השידור הישראלי", במקום רשות השידור הקיימת.

תיקון החוק שהביא לכנסת שר המדע אופיר אקוניס מבטל את אגרת הטלוויזיה רטרואקטיבית מינואר 2015, ולמעשה אגרת הטלוויזיה לא תיגבה עוד, לראשונה מאז קום השידור הציבורי ב-1968.

יש לציין כי מי שמחזיק בחוב מלפני 2015, עדיין חייב לשלמו.

אל החוק החדש התווסף במהלך הלילה סעיף שמגביל את חופש הביטוי של עובדי רשות השידור הנוכחית - ואינו חל על הגוף החדש שיקום. על-פי הסעיף - שהוצע במסגרת הסתייגות של ח"כ ישראל אייכלר שהתקבלה - "בשידורי הרשות יש להימנע מחד-צדדיות, ממשפט קדום, מהבעת דעה אישית, ממתן ציונים והדבקת תגים, מהעלמת עובדות או מהטעמתן באורח סלקטיבי, שלא לפי ערכן החדשותי".

הסעיף הוצע כבר במהלך דיוני ועדת הנגבי, ולמרות שזכה לתמיכתו של השר אופיר אקוניס, הוא נדחה על-ידי חברי הוועדה. במהלך הלילה, כאמור, בזמן אישורי הקריאה השנייה והשלישית, הוא הוכנס לחוק.

החוק עבר בקריאה שלישית ברוב דחוק של 23 תומכים מול 18 מתנגדים, ולפיו המנכ"ל הזמני של התאגיד הישראלי, אלדד קובלנץ, יוכל לשכור לעבודה 400 עובדים ראשונים, בזמן שרשות השידור הנוכחית עדיין מתפרקת.

בחודש הקרוב ייקבע במשא-ומתן בין ההסתדרות ומשרד התקשורת כמה עובדים מבין הרשות הנוכחית ייקלטו בגוף החדש. הסעיף הנוכחי אינו כולל התייחסות לפיטורי עובדים מהרשות שבפירוק.

כמו כן, עד אוקטובר יהיה על הרשות להציג חוזה של חכירת מקום חדש שישמש את מתקניה בתל-אביב, במקום קריית התקשורת בשרונה.

למרות שהחוק עבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק בתיק הממונה על רשות השידור, לא קידם את אישור המועצה שאמורה לפקח על התנהלות רשות השידור החדשה ולפקח על עבודות ההקמה שיוביל קובלנץ.

השר אופיר אקוניס מסר כי "47 שנים לאחר שהחלה גביית אגרת הטלוויזיה, היא בטלה ומבוטלת! זהו הישג צרכני אדיר".

עוד הוסיף השר אקוניס: "ישראל זקוקה לשידור ציבורי חזק, עצמי ויעיל. החוק הזה מקדם את הקמת תאגיד השידור הישראלי, והוא יחל שידוריו ב-31 במארס 2016. שם התאגיד משקף את מהותו: ישראלי. שידוריו יביאו לידי ביטוי, בצורה מאוזנת ופלורליסטית, את מגוון הדעות, העמדות והתרבויות בחברה הישראלית".