רוטשטיין מתנה מעברו להדסה בסגירת ההליך המשמעתי נגדו

בנציבות שירות המדינה מכחישים כי מדובר בניסיון לגבש הסדר טיעון עם מנכ"ל שיבא ■ גורמים במערכת: "ייתכן שרוטשטיין מחפש תירוץ לסגת" ■ פרופ' רוטשטיין עבר שימוע נוסף לבקשתו

פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: אוריה תדמור
פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: אוריה תדמור

נציבות שירות המדינה ערכה אתמול (א') שימוע נוסף למנכ"ל המרכז הרפואי שיבא (תל השומר), פרופ' זאב רוטשטיין, אף שהתובענה המשמעתית שגובשה נגדו הוגשה כבר לפני כמה חודשים, והיא עומדת בפני שלב ההקראה בבית הדין למשמעת - כך נודע ל"גלובס".

השימוע, מתברר, התקיים לבקשתו של פרופ' רוטשטיין, שהעביר באחרונה שורה של מסרים שלפיהם לא יסכים לנהל את המרכז הרפואי הדסה בלי שייסגר ההליך המשמעתי בעניינו.

על פי כתב התובענה, שנחשפה לראשונה ב"גלובס", רוטשטיין מואשם כמי שידע ואף עודד ביצוע ניתוחים קוסמטיים-פרטיים בשטח תל השומר ועל חשבון שעות העבודה הרגילות. רוטשטיין טוען מנגד כי מדובר במסע רדיפה אישי נגדו מצד גורמים בנציבות שירות המדינה, וכי כשהבין את היקף הניתוחים הפרטיים ביקש בעצמו לחדול מכך. את השימוע ערכה לרוטשטיין סגנית הממונה על אגף המשמעת בנציבות, עו"ד אילה הוניגמן-ליפץ, שמשמשת תובעת בתיק.

ליצמן לוחץ?

בנציבות שירות המדינה הכחישו שישנם מגעים לגיבוש הסדר טיעון, שבמסגרתו יודה רוטשטיין לפחות בחלק מסעיפי האישום תמורת סגירת התיק. גם רוטשטיין הבהיר בעבר כי אין לו כוונה להסכים להסדר כזה והוסיף בלשונו הציורית: "אם יוחלט להעמידני לדין, אצעד זקוף אל הגרדום".

למרות הדברים, גורמים במערכת סבורים כי אנשי הנציבות ומשרד המשפטים נתונים בתקופה האחרונה ללחץ מצד גורמים שונים המבקשים לקדם את מינויו של רוטשטיין, ובהם שר הבריאות יעקב ליצמן. לחץ זה מגיע כאמור ממסרים שונים שהעביר רוטשטיין, שלפיהם הוא נחוש שלא לקבל עליו את שרביט ניהולו של הדסה כל עוד רובצת מעליו העננה הזו מצד נציבות שירות המדינה.

רוטשטיין הציב בעבר תנאי נוסף, אבל הוא נדחה לאחרונה באופן חד משמעי במסגרת חוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר. התנאי היה לאפשר לרוטשטיין לעבור להדסה בלי לפרוש משירות המדינה, אלא לצאת לחופשה ללא תשלום (חל"ת). החשש היה שרוטשטיין מעוניין בכך כדי להמשיך לנהל מרחוק גם את שיבא, להותיר במקומו ממלא מקום בלבד ולהשפיע בעתיד על זהות מחליפו הקבוע. זילבר כתבה על כך: "יש למנוע מצב שבו הוא נותר מעורב בניהולו של בית החולים או יוכל לחזור אליו בכל עת".

במערכת הבריאות יש מי שסבור היום כי התנאים שמציב רוטשטיין, גם לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי אין מניעה לאשר את המינוי כל זמן שהדבר נעשה שלא במסגרת חל"ת ותוך המשך ההליך המשמעתי, מעידים על האפשרות כי רוטשטיין לא מעוניין להתנתק משיבא וכי הוא מחפש לכאורה תירוץ לסגת מהסכמתו למינוי.

לעומת זאת, גורם בכיר שעמו שוחחנו סבור כי הדברים צריכים להבשיל, וכי גם רוטשטיין יבין בקרוב כי המאמצים השונים הגיעו לכדי מיצוי ואין מקום עוד להתנות את מינויו בבקשות שונות שממילא נפסלו על ידי הגורמים המשפטיים.

פרופ' רוטשטיין לא הגיב לידיעה.