לאחר שנתיים וחצי: אריק יוגב עוזב את פסגות

יוגב ניהל בפסגות את חברת הביטוח שהקים בית ההשקעות ■ איל גורן, מנכ"ל סוכנות דוידוף שנרכשה על ידי פסגות, הוא בין המועמדים להחליפו

אריק יוגב / צילום: תמר מצפי
אריק יוגב / צילום: תמר מצפי

לאחר כשנתיים וחצי בבית ההשקעות פסגות, אליו הגיע אחרי שנים ארוכות בקבוצת הביטוח מגדל, אריק יוגב עוזב את בית ההשקעות, כך נודע ל"גלובס".

יוגב, שהחל את דרכו בעולם הפיננסים כסוכן ביטוח, ניהל בפסגות את חברת הביטוח שהקים בית ההשקעות, כמו גם את חברת הפנסיה והגמל הגדולה שלו, וגם כיהן כיו"ר פסגות סוכנויות.

יוגב יפרוש מתפקידו כמנכ"ל פסגות ביטוח בינואר 2016. על פי הערכות בשוק, בין המועמדים להחליפו נמנה איל גורן, מנכ"ל ובעבר בעלים בסוכנות ההסדרים הפנסיוניים דוידוף, שנרכשה על ידי פסגות.

פסגות מתחזקת בביטוח

חגי בדש, מנכ"ל פסגות, צירף את יוגב לפסגות בשלהי 2013. האחרון הגיע לבית ההשקעות במטרה לחזק אותו ברגל חלשה יחסית: הביטוח והפעילות בחיסכון לטווח ארוך למול סוכני ביטוח. בתפקידו האחרון במגדל, נזכיר, יוגב היה משנה למנכ"ל האחראי על חטיבת הלקוחות הענקית של קבוצת הביטוח הגדולה במשק - ובמסגרת זו היה האחראי על מערכי המכירות של כלל מוצריה.

קודם לכן כיהן יוגב כמנכ"ל סוכנות הענק של מגדל - מבטח סימון, ובעבר ייסד וניהל את סוכנות שגיא-יוגב. על פי הערכות בשוק, יוגב לא אמר עדיין את מילתו האחרונה בתחום הביטוח ולא מן הנמנע שיחזור לעולם זה בכובע זה או אחר.

פסגות הינו אחד השחקנים הגדולים בשוק החיסכון לטווח ארוך, אך החברה מרוכזת בתחום הגמל, מבלי שיש לה פעילות ביטוח או פעילות פנסיה משלימה משמעותית. עם זאת, בפסגות מודעים לכך ופועלים בשנים האחרונות לבסס פעילויות צומחות בשני תחומים אלה. עד כה רשמו פעילויות אלה שיעורי צמיחה נאים ביותר. כיום, נציין, פסגות ביטוח כבר פועלת בשורת תחומים: ביטוחי חיים טהורים (ריסקים), ביטוחי חיים אגב משכנתאות, ופוליסות חיסכון לפרט.

בכוונת בית ההשקעות להיכנס בעתיד לתחום ביטוחי המנהלים (חיסכון פנסיוני באמצעות פוליסות ביטוחי חיים), בתלות באופן בו יקבע האוצר את כללי הניוד של הפוליסות הקיימות עם מקדמי תוחלת חיים מובטחים.

נכון לסוף אוגוסט השנה, תיק ביטוח החיים של פסגות מסתכם ביותר מ-25 מיליון שקל פרמיה משונתת, כשהחיסכון המנוהל של החברה מסתכם ביותר מ-600 מיליון שקל. כמו כן, לפסגות יש היום מערך הפצה העובד מול למעלה מ-450 סוכנים וסוכנויות ביטוח.