עלות שכר של כ-9 מיליון שקל בשנה לרוחה לוין בגזית גלוב

המנכ"לית הנכנסת של ענקית הנדל"ן תזכה לשכר של 3.5 מיליון שקל לשנה, למענק ולאופציות ומניות חסומות בשווי של 8.3 מיליון שקל

רוחה לוין / צילום: איל יצהר
רוחה לוין / צילום: איל יצהר

סאגת אישור תנאי העסקתה הנדיבים של מנכ"לית גזית גלוב, רחל (רוחה) לוין, הגיעה היום לסיומה. באסיפה הכללית של ענקית הנדל"ן, שהתכנסה אתמול, תמכו 65.3% מבעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בהחלטה באישור תנאי ההעסקה - שכר בעלות שנתית של כ-9 מיליון שקל - בעוד ש-12% מהם התנגדו.

בין התומכים בתנאי ההעסקה של לוין היו קבוצות הביטוח הפניקס, הראל, כלל, מנורה ורוב הגופים הזרים שמחזיקים במניית גזית גלוב. התנגדו לתנאי ההעסקה של המנכ"לית החדשה גופים מוסדיים בולטים כאנליסט, עמיתים, איילון, מגדל מקפת, הלמן אלדובי, מיטב דש, אקסלנס, פסגות ואלטשולר שחם.

האסיפה לאישור תנאי העסקתה של לוין נדחתה מסוף אוגוסט לאתמול, על רקע "מיצוי דיונים" של החברה עם משקיעים מוסדיים בנושא זה. אתמול, כאמור, אושרה ההצעה, הכוללת שכר חודשי ברוטו של 225 אלף שקל ללוין (2.7 מיליון שקל בשנה). שכר הבסיס, הרכב והתנאים הסוציאליים משקפים עלות שכר שנתית של 3.5 מיליון שקל.

נוסף על שכר, תזכה לוין למענק שנתי במזומן בסכום כולל שלא יעלה על 100% משכר הבסיס השנתי שלה (כאמור 2.7 מיליון שקל), בהתאם למדיניות התגמול של החברה ועל בסיס עמידה ביעדים. מעבר לכך, עם תחילת העסקתה מקבלת לוין גם אופציות ומניות חסומות, בכמות המשקפת לחברה עלות כוללת של כ-8.3 מיליון שקל (2.75 מיליון שקל בכל אחת משלוש שנות הסכם ההעסקה). מחיר המימוש הממוצע של האופציות הוא המחיר הממוצע של מניית גזית גלוב בבורסה בשלושים הימים שלפני ההקצאה.

במקרה שבו תסתיים תקופה ההעסקה של לוין מבלי שייחתם איתה הסכם חדש, היא תקבל שכר והטבות עבור שישה חודשים נוספים. התנאים כוללים גם מצנח זהב: במקרה שהעסקתה של לוין תסתיים בשל העברת השליטה בחברה, היא תקבל מענק של 200% מהשכר השנתי שלה, והאופציות שלה יבשילו.

עלות שכר של 11.6 מיליון שקל ב-2014

דירקטוריון החברה ציין בזימון לאסיפה, כי "תנאי התגמול תואמים את יכולותיה המקצועיות ואת הידע הרב והניסיון הייחודי שצברה רחל לאורך שנות עבודתה בכלל, ושנות כהונתה בחברות הבנות של החברה בפרט, ואת ערכם להצלחת החברה". עוד צוין, כי תנאי התגמול המוצעים ללוין "תואמים את מדיניות התגמול של החברה".

לוין הצטרפה לגזית גלוב לפני כשמונה שנים, ועמדה במשך שש שנים בראש חברת אטריום. בשנה שעברה היא מונתה לסגנית יו"ר אטריום, ובאפריל האחרון הודיעה גזית גלוב על מינויה למנכ"לית, במקום רוני סופר.

עלות העסקתה של לוין אשתקד הגיעה ל-11.6 מיליון שקל - סכום שכלל מענק של כ-5 מיליון שקל עבור סיום כהונתה כמנכ"לית אטריום. גזית גלוב , שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, נסחרת בבורסה לפי שווי של 7.3 מיליארד שקל.

אינפו שכר גזית
 אינפו שכר גזית