ליצמן מחשק את רוטשטיין: בירך רשמית על מינויו למנכ"ל הדסה

פרופ' זאב רוטשטיין דרש לבטל את ההליך המשמעתי נגדו כתנאי לקבלת התפקיד החדש, ושר הבריאות החליט לשים סוף למשחקים ■ גורם במערכת: "שלא יעז להביך אותו עכשיו"

יעקב ליצמן ופרופ' זאב רוטשטיין / צילום: יוסי כהן
יעקב ליצמן ופרופ' זאב רוטשטיין / צילום: יוסי כהן

מספר ימים אחרי שחשף "גלובס" כי פרופ' זאב רוטשטיין מתנה את מעברו לניהול המרכז הרפואי הדסה בסגירת ההליך המשמעתי שעומד נגדו כמנכ"ל שיבא, שר הבריאות יעקב ליצמן החליט לחשק את הפרופסור: בהודעה משותפת למשרדי הבריאות והאוצר שנשלחה הבוקר לאמצעי התקשורת, נמסר כי ראשי המשרדים אישרו רשמית לדירקטוריון הדסה למנות את רוטשטיין לתפקיד. "ליצמן מסתובב בימים האחרונים עצבני במשרד כי הוא לא אוהב את זה שהוא נלחם למען המינוי הזה, ואילו רוטשטיין ממשיך להציב תנאים", הסביר גורם במערכת. "להערכתי, הוא החליט לעשות סוף למשחקים, לחשק את רוטשטיין ולאותת לו שלא יעז להביך אותו עכשיו", הוא מוסיף. 

כך, בהודעת משרדי הבריאות והאוצר נכתב היום: "שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן בירך על המינוי החשוב ואמר כי המשימה החשובה והדחופה כעת היא הצלת הדסה מקריסה וניתובה לדרך המלך בהקדם האפשרי". עוד אמר ליצמן בהודעה: "אני בטוח שפרופ' רוטשטיין הוא האדם הראוי ביותר לתפקיד. נעשה הכל כדי שיצליח במשימה לטובת ציבור החולים ולמען הדסה".

כל זה קורה, כאמור, בשעה שרוטשטיין עצמו ממשיך לדרוש כי תבוטל התובענה המשמעתית שהוגשה נגדו לבית הדין למשמעת על ידי נציבות שירות המדינה, בגין עידוד ניתוחים קוסמטיים פרטיים בשטח בית החולים הציבורי ועל חשבון שעות העבודה הרגילות. 

למעשה, על רקע השרירים שעושה רוטשטיין, משרדי הבריאות והאוצר עדיין לא סיכמו איתו מתי הוא יתחיל בתפקידו החדש בהדסה. על פי גורמים שעימם שוחחנו, רוטשטיין הבהיר כי ממילא לא יוכל להתחיל לפני אמצע נובמבר - זאת בשעה שליצמן מדבר על הדסה במונחים של קריסה ומצוקה מיידית. במשרד הבריאות אישרו רשמית ל"גלובס" כי אין סיכום עם רוטשטיין על מועד פרישתו משיבא ומשירות המדינה, ועל כן המדינה לא יכולה להיערך בהתאם להוצאת מכרז בדבר מינוי מנכ"ל חדש לשיבא במקומו. אי הבהירות הזו משרתת את רוטשטיין, שמעוניין להשפיע על זהות מחליפו. זאת משום שרוטשטיין "סימן" לתפקיד את פרופ' יצחק קרייס, לשעבר קצין רפואה ראשי בצה"ל שמונה על ידו לאחרונה לבכיר בבית החולים, כאשר קרייס אינו רשאי להתמודד במכרז עד שיסיים את התמחותו במנהל רפואי. רוטשטיין דרש תחילה לעבור להדסה במסגרת חופשה ללא תשלום (חל"ת) בין היתר כדי לשמור לקרייס את התפקיד, אולם דרישתו נדחתה על ידי היועץ המשפטי לממשלה. 

בנציבות שירות המדינה הבהירו השבוע ל"גלובס" כי אין כוונה על הפרק לחתום על הסדר טיעון מול רוטשטיין שיביא לסגירת ההליך נגדו, וכי ההליך נמצא לפני שלב הקראת האישומים נגדו בבית הדין למשמעת. עם זאת, הם אישרו כי נערך לרוטשטיין שימוע נוסף, זאת לבקשתו. גורמים בנציבות טענו לאחרונה כי ניכר שמופעל עליהם לחץ בעניין, כדי להכשיר את המינוי. עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה הבהיר בשבוע שעבר כי על נציבות שירות המדינה להמשיך בהליך המשמעתי על פי שיקוליה ללא קשר לסוגיית מינויו של רוטשטיין בהדסה. 

100 אלף שקל בחודש

אם רוטשטיין יוותר בסופו של יום על התנאי שהציב, דירקטוריון הדסה יידרש לסכם את תנאי העסקתו לצורך אישור המינוי. הדירקטוריון, בראשות ארז מלצר, עשוי לדרוש מרוטשטיין התחייבות למספר שנים בתפקיד ולהימנע מריבוי עיסוקים פרטיים - עיסוקים עליהם כתב בעבר מבקר המדינה. אם לא יהיה שינוי במדיניות השכר בהדסה, הרי ששכרו של רוטשטיין יהיה דומה לזה של המנכ"ל לשעבר אביגדור קפלן - כ-100 אלף שקל ברוטו בחודש למרות המשבר הפיננסי. רוטשטיין מרוויח כבר היום כ-91 אלף שקל ברוטו בחודש כעובד מדינה, ונהנה משכר נוסף כיועץ לחברות ביטוח.