הבוקר: שביתה בת שעתיים בבתי הספר העל-יסודיים

ארגון המורים החליט לפתוח את הלימודים בשעה 10:00 בבתי הספר העל-יסודיים, לאות הזדהות עם מאבקם של בתי הספר הנוצריים שטרם פתחו את שנת הלימודים ■ מערכת החינוך בבירה תפעל כסדרה, תלמידי היסודי ילמדו כרגיל

בית ספר / צילום: שאטרסטוק
בית ספר / צילום: שאטרסטוק

תלמידי התיכון בישראל - מרביתכם זוכים לשעתיים חופשיות: ארגון המורים ישבית הבוקר (א') את שני השיעורים הראשונים בבתי הספר העל-יסודיים, זאת לאות הזדהות עם בתי הספר הכנסייתיים שטרם החלו את שנת הלימודים.

צעדי המחאה צפויים להשפיע על מאות אלפי תלמידים בישראל, אולם בבירה תפעיל עיריית ירושלים את בתי הספר כרגיל. המשמעות: התלמידים בבירה יגיעו לבית הספר כמדי יום. גם בבתי הספר היסודיים יתקיימו הלימודים כסדרם.

כחלק מצעדי המחאה צפויות להתקיים היום וביום שני הפגנות בהשתתפות עשרות הורים ותלמידים בשורה של מוקדים, בהם בכנסת, ביפו וגם בארה"ב. מחר (ב') צפויה בנוסף להתקיים ישיבה מיוחדת של ועדת החינוך בכנסת בהשתתפות כמה חברי כנסת שהצטרפו למאבק.

בארגון המורים החליטו לפתוח את הלימודים היום בשעה 10:00 בבוקר לאחר שהמשא ומתן בין נציגי בתי הספר הכנסייתיים למשרד האוצר לא הבשיל בשבוע האחרון לכדי הסכם.

ביום חמישי האחרון דחו בתי הספר הכנסייתיים הצעה של משרד האוצר לתוספת של 50 מיליון שקל. תחילה דרשו נציגיהם 200 מיליון שקל שנועדו בעיקר לפיתוח ולתשתיות, ולדבריהם הם היו נכונים גם להתפשר על סכום של כ-100 מיליון שקל.