הטיפ היומי: החברה שמשמרת צמיחה דו-ספרתית

אופנהיימר ממליץ לקנות את מניית Whitbread הנסחרת בבורסת לונדון

Whitbread / צילום: רויטרס
Whitbread / צילום: רויטרס

חברת Whitbread נסחרת בבורסת לונדון בשווי של 8.5 מיליארד פאונד. החברה פעילה באמצעות שני מותגים מרכזיים: רשת בתי הקפה הגדולה בבריטניה - Costa Coffee, ורשת בתי המלון הגדולה במדינה, Premiere Inn. יש לה גם פעילות לא גדולה של מסעדות שהיא מפעילה.

לאחרונה פרסמה החברה עדכון מכירות לרבעון הפיסקאלי השני של 2015; הצמיחה האורגנית הייתה בשיעור של 3.3% והצמיחה הכוללת - 11.1%, כולל צמיחה אורגנית של 4.3% ב-Premier Inn ושל 4% ב-Costa Coffee. ציפיות השוק היו לצמיחה אורגנית גבוהה יותר, של 5%-5.2%.

קצב הצמיחה האורגנית ברבעון היה סביר, אבל נמוך ביחס לקצבים שנרשמו עד לפני מספר רבעונים. החברה ייחסה את ההאטה המתונה לחודש אוגוסט חלש מהתחזיות.

הנהלת Whitbread ממשיכה ביישום תוכנית ההתרחבות שלה וצופה תוספת של 5,500 חדרי מלון בבריטניה השנה, וכן של 220 חנויות חדשות של Costa Coffee. בטווח הארוך יותר, אלו היעדים שהציבה הנהלת Whitbread עד ל-2018: ב-Premiere Inn - הגדלת מספר החדרים בבריטניה מ-57 אלף ל-75 אלף, והגעה ל-50 בתי מלון מחוץ לבריטניה. ב-Costa Coffee - יעד מכירות של 2 מיליארד פאונד לעומת 1.2 מיליארד ב-2014; הגדלת מספר הסניפים בבריטניה ל-2,200 והגדלת נוכחות בשוק הבינלאומי, בדגש על סין.

בשורה התחתונה, ברבעון זה נרשמה האטה מסוימת בקצב הצמיחה האורגנית של Whitbread, אך המגמה ארוכת הטווח נמשכת - צמיחה אורגנית חיובית ותוכנית התרחבות שאפתנית. בין השנים 2010-2014 החברה הציגה מדי שנה צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווח הנקי למניה, תזרים מזומנים חופשי חיובי וצמיחה דו-ספרתית בדיבידנד המחולק. תחזיות השוק ל-2015-2016 היא לצמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווחים.

Whitbread הוכיחה לאורך השנים יכולת לייצר ערך משמעותי לבעלי המניות, דרך יישום אסטרטגיית התרחבות, בשילוב עם צמיחה אורגנית חיובית והגדלת נתחי שוק. בשנים הקרובות צפויה החברה להגדיל משמעותית את נוכחות מותגיה בשוק הבריטי והגלובלי. המוניטין המוצלח של ההנהלה ביישום אסטרטגיה זו, ביחד עם החשיפה לגזרה המקרו-כלכלית המשתפרת בבריטניה, מובילים להערכתנו את מניית Whitbread כהשקעה אטרקטיבית.

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם