תיק ההשקעות המומלץ של אבי בולוקי מפעילים תיקי השקעות

למרות כישלון הנפקת האג"ח של וורטון בשבוע שעבר, בפעילים ניהול תיקי השקעות מאמינים בחברות הנדל"ן האמריקאיות ■ אבי בולוקי, מנהל השקעות בפעילים, גם ממליץ על נייס: "היא נהנית מהתחזקות הדולר ומתמיכת בנק ישראל ביצוא"

אבי בולוקי/ צילום:תמר מצפי
אבי בולוקי/ צילום:תמר מצפי

למרות התנודתיות הגבוהה לאחרונה בארץ ובעולם, בפעילים ניהול תיקי השקעות סבורים כי "המשבר הנוכחי לא יוביל למיתון עולמי ממושך. מדובר בתיקון לגל העליות בשווקים של השנים האחרונות".

אבי בולוקי, מנהל תיקים בחברה, מציין כי עדות לפאניקה של המשקיעים בתקופה זו ניתן לזהות בין היתר בצניחת מחירי הנפט ועליית מדד הפחד (VIX) לרמות שלא נראו מאז המשבר של 2008.

לדבריו, "מתחילת ספטמבר נתונים אלה התייצבו מעט, אך עדיין הם ברמות המעידות על אי הוודאות הגבוהה הקיימת בשווקים".

"מנגד", מציין בולוקי, "אנו רואים רצף נתונים חיוביים בנוגע לכלכלת ארה"ב, המלמדים על המשך מגמת ההתרחבות בכלכלה הגדולה בעולם. ניתן לציין בעיקר את נתון הצמיחה החיובי לרבעון השני, את הירידה בשיעור האבטלה וכן נתוני תעסוקה מעודדים".

בשוק האירופאי אומר בולוקי כי "לראשונה מאז 2012 נרשמה ירידה באבטלה, מדד מנהלי הרכש מצביע על התרחבות בחודשים האחרונים ואנו עדים למחויבות של נגיד הבנק האירופי להמשיך בתוכנית ההזרמה הכמותית ככל שיידרש". בפעילים מקצים 30% מתיק ההשקעות למניות - שני שליש לשוק המקומי והיתרה לחו"ל.

חובב סיכון? קח שופרסל

לדברי בולוקי, "מבחינת השוק המקומי, יש בענף הקמעונאות הזדמנויות, לאור רמות המחירים האטרקטיביות. למשקיע שונא הסיכון מומלצת מניית רמי לוי, שלא חשופה לרמת חוב גבוהה. משקיע שרוצה ברמת סיכון גבוהה יותר, יכול ללכת על שופרסל, בעלת המינוף הגבוה יותר".

עוד מציין בולוקי את מניית חברת נייס, שמכרה חלק מפעילויותיה בחודשים האחרונים והגדילה את קופת המזומנים ולדבריו "נהנית מהתחזקות הדולר ומתמיכת בנק ישראל ביצוא".

בולוקי גם מזכיר את מניית חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ, שלדבריו, "פועלת באופן אקטיבי להקטנת החוב על מנת להתגונן מעלייה פוטנציאלית בעתיד בתשואות ברחבי העולם". בעניין שוק האג"ח המקומי אומר בולוקי כי "בקבלת החלטה באפיק, מומלץ לנקוט במדיניות לא אגרסיבית, על ידי קביעת מח"מ לתקופה של 4-5 שנים, בשל הקושי בהערכת קצב העלאת הריבית בארה"ב.

בעניין הרכיב הקונצרני אומר בולוקי כי "בניגוד לארה"ב, האג"ח הללו נוטות להתנהג בדומה לאפיק המנייתי. לכן יש להתייחס לאפיק זה כאל רכיב סיכון בתיק".

"בבחירת אגרות החוב הקונצרניות", הוא מסביר, "מומלץ להתמקד בסדרות של חברות בדירוג גבוה, בעלות מינוף נמוך ותזרים מזומנים חזק, אפילו במחיר של ויתור על תשואה גבוהה".

בפעילים מציינים כי "השקעה מעניינת בהקשר זה היא חברות הנדל"ן מארה"ב שהנפיקו בארץ, בדגש על חברות ללא מרכיב ייזום, במינוף נמוך ובעלות נכסים באזורים איכותיים". בין החברות אותן מזכירים בפעילים נמנות מויניאן, רילייטד וספנסר.

המלצות בארה"ב: היי-טק ותרופות

בשוקי חו"ל העדפתו של בולוקי ברכיב המנייתי היא לשוק האמריקאי, "בדגש על שלושה סקטורים עיקריים - ענף הבנקים, אשר צפוי ליהנות מעליית הריבית בארה"ב, וכן ענפי התרופות והטכנולוגיה, שמהווים תחומים דפנסיביים בתקופות של חוסר וודאות בשווקים". לפי בולוקי, "את החשיפה מומלץ להשיג דרך תעודות סל (ETF) שלא מנוטרלות מטבע, לאור הציפיה להתחזקות הדולר. תעודות סל מומלצות: בנקים - XLF, טכנולוגיה - XLK ובריאות - XLV.

את החשיפה לשוק האירופי ממליץ בולוקי לבצע בעזרת מעקב אחרי "Source Stoxx Eurozone Exporters". מדד זה כולל מניות של חברות יצואניות בגוש האירו ולדברי בולוקי "מתמקד במניות שמשיגות יותר מ-50% מהרווחים מחוץ ל'שוק המקומי'. בהנחה שמטבע האירו יחזור וייחלש בעקבות ההרחבה הכמותית, מדד זה הוא בעל פוטנציאל להשגת תשואה עודפת".

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

עושה_שוק_20.9.15
 עושה_שוק_20.9.15

תיק השקעות
 תיק השקעות