יו"ר מפלגת הלייבור: "אסון התאומים? קונספירציה של המערב"

ג'רמי קורבין, המועמד השנוי במחלוקת שנבחר לפני כשבועיים ברוב גדול למנהיג החדש של מפלגת הלייבור הבריטית, כבר סיפק בעברו אמירות אנטי-ישראליות מקוממות

ג'רמי קורבין/ צילום: רויטרס
ג'רמי קורבין/ צילום: רויטרס

מנהיגה החדש של מפלגת הלייבור הבריטית עוד לא נכנס לתפקידו - וממשיך להסתבך: שבועיים לאחר שנבחר ברוב גדול לתפקיד יושב ראש האופוזיציה בממלכה - ולאחר שנחשף כי בעבר התבטא בחריפות נגד ישראל, אמירה נוספת של קורבין לא מיטיבה עמו במיוחד.

הפוליטיקאי הוותיק כתב בעבר באחד ממאמריו כי אסון התאומים שאירע ב-11 בספטמבר היה "קונספירציה שנועדה לדמות מצב כאילו אוסמה בן-לאדן אחראי למתקפה". לדבריו, "היה מדובר רק בתירוץ שיאפשר למערב לפתוח במלחמה באפגניסטן".

קורבין אף האשים את נשיא ארה"ב בזמן המתקפה, ג'ורג' וו. בוש, ואת ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, בכך שעשו שימוש במתקפת הטרור על מנת לצאת למערכה במדינה.

סמוך לבחירות, אף אמר קורבין בריאיון לערוץ טלוויזיה איראני כי ההתנקשות באוסמה בן-לאדן במאי 2011 הייתה למעשה אסון: "לא היה שום ניסיון לעצור אותו ולהביאו למשפט. מדובר היה בהתנקשות, וזו טרגדיה".

גם בתוך המפלגה הדעות על בחירתו של קורבין חלוקות למדי. חברים במפלגה השנייה בגודלה בבריטניה חוששים שבחירתו של קורבין למנהיג תמנע מהם כל אפשרות של ניצחון בבחירות הבאות - וכי היא מרחיקה קהלים רבים שחשבו לתמוך במפלגה.

תרם כסף לארגון מכחיש שואה

בחודש שעבר, בשיאו של המרוץ לראשות הלייבור, הודה קורבין במאמר שכתב כי ייתכן שתרם מכספו לארגון מכחיש שואה. קורבין אף הודה כי נכח בשניים או שלושה אירועים שארגן פול אייזן, מכחיש שואה שמצהיר בפומבי שהנאצים לא רצחו שישה מיליון יהודים.

בריאיון נוסף שהעניק המועמד קורבין לערוץ 4 הבריטי, הוא עומת עם אמירות נוספות מעוררות מחלוקת מעברו. "במהלך מפגש שעסק במשבר במזרח התיכון בפרלמנט נפגשתי עם נציגי חיזבאללה וקידמתי אותם בברכה", אמר קורבין והוסיף: "שמחתי לשוחח עמם, והצטערתי שלא היו שם גם נציגים של חמאס".

במהלך הריאיון הבהיר קורבין כי חברי חמאס וחיזבאללה אינם חבריו, אלא שהוא קורא לאנשים שהוא מדבר איתם חברים. "האם זה אומר שאני מסכים עם מה שחמאס וחיזבאללה עושים? ממש לא", הדגיש. "אני פשוט חושב שכדי להגיע לשלום, צריך לדבר עם אנשים שאיתם אתה לא מסכים לחלוטין. לא יהיה שלום עד שנציגים של ישראל ושל הארגונים הללו לא ישוחחו ביניהם".