תקיפת אוהד הפועל ת"א: חבר בארגון לה-פמיליה הסגיר את עצמו

שני חשודים מעורבים במארב מתוכנן לאוהדי הפועל ת"א, במהלכו הותקף אחד האוהדים בראשו בפטיש ונפצע באורח קשה מאוד ■ החשוד שהסגיר את עצמו למשטרה: "הגנתי על עצמי"

אוהדי בית"ר ירושלים בטדי / צלם: שלומי יוסף
אוהדי בית"ר ירושלים בטדי / צלם: שלומי יוסף

נ', צעיר בן 20 ממרכז הארץ שהמשטרה חיפשה אחריו בחשד כי היה מעורב בתקיפת אוהד הפועל תל-אביב שלשום בשכונת פלורנטין, הסגיר את עצמו הבוקר (ב'). בשיחה עם חדשות 2 Online רגעים לפני ההסגרה הבהיר החשוד: "רק הגנתי על עצמי".

הצעיר המזוהה עם לה-פמיליה, ארגון אוהדים של קבוצת בית"ר ירושלים, הגיע הבוקר לתחנת מרחב יפתח, בעצתם של עורכי דינו, עדי כרמלי וגלילה בלוק. כרמלי ליווה את נ' לתחנת המשטרה, שם הוא נלקח לחקירה.

"אני וחברים שלי ישבנו בבית-קפה, כשפתאום התנפלו עלינו אוהדים של הפועל תל-אביב", סיפר נ' על ערב התקרית. "עפו שם אבנים, סלעים, לא הבנתי מאיפה זה בא, ובסך-הכול התגוננתי".

נ' הודה כי הוא שייך לארגון לה-פמיליה, אך אמר כי "מדובר בארגון אוהדים לגיטימי, אנחנו לא אלימים ולא גזענים".

כשנשאל מדוע הסתתר מהמשטרה ולא הסגיר את עצמו מיד, אמר נ': "הבנתי שמחפשים אותי, אבל לא הבנתי למה. הייתי בהלם, והיום באתי למשטרה להסביר להם שהם מחפשים את האדם הלא נכון".

רב-פקד משה כץ ממשטרת מרחב יפתח הבהיר כי לאחר שהחשוד ייחקר, יוחלט האם לבקש להאריך את מעצרו.

אתמול (א') הוארך ב-4 ימים מעצרם של שני חשודים מרכזיים בתקיפה, תושב הרצליה בן 19 ותושב נתניה בן 27 - שניהם מזוהים עם ארגון לה-פמיליה. על-פי החשד, השניים היו מעורבים במארב מתוכנן לאוהדי הפועל תל-אביב. במהלך האירוע הותקף אחד האוהדים בראשו בפטיש ונפצע באורח קשה מאוד.

"אירוע חמור שאסור שיקרה"

בעקבות האירוע הודיעה קבוצת הפועל תל-אביב על ביטול האימון שתוכנן אתמול בבוקר. עם הגעת השחקנים למתחם האימונים נערכה שיחה, שבה עודכנו בפרטי האירוע ובמצבו של האוהד שנפצע קשה.

"הגענו לבית-החולים כדי להיות עם משפחתו של האוהד שהותקף רק בגלל שהוא אוהד של הפועל תל-אביב", מסר קשר הקבוצה, שגיב יחזקאל. "מה שקרה אתמול זה אירוע חמור ביותר שאסור שיקרה בכדורגל ובכלל. כולנו בהלם, ומה שחשוב כעת זה שהוא ייצא מסכנת החיים שבה הוא נמצא".

בעמותת "האדומים" הביעו זעזוע עמוק מהתקיפה האלימה וקראו לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, לפעול יחד עם המשטרה כדי למגר את תופעת האלימות בספורט. "על גורמי האכיפה לפעול כדי להבטיח את שלומם של אוהדי כדורגל המגיעים לאצטדיונים, לפני, במהלך ואחרי המשחקים - כמו בכל מדינה מתוקנת בעולם", אמרו במועדון.

"לא מדובר באירוע הראשון או השני שבו מותקפים אוהדי הפועל תל-אביב, וברור לנו כי ההסתה המכוערת כנגד הפועל תל-אביב ואוהדיה היא זו שהביאה אוהדי קבוצה אחרת לבצע מעשה מטורף שכזה. העמותה קוראת להפסקה מיידית של האלימות סביב הכדורגל, ונושאת תפילות לשלומם והחלמתם של האוהדים שנפצעו בפיגוע".

גם בהתאחדות לכדורגל הגיבו בחריפות לאירוע. "ההתאחדות לכדורגל מגנה בכל פה את התקיפה העבריינית האלימה והקשה של אוהד הפועל תל-אביב אמש", נכתב בהודעה שפורסמה מטעמה. "ההתאחדות תעשה ככל יכולתה, ותוך שיתוף-פעולה מלא עם גורמי האכיפה ורשויות החוק, כדי למגר את נגע האלימות שמאיים על הכדורגל הישראלי והחברה הישראלית. אנו קוראים לכל אוהבי המשחק לכבד את החוקים, להימנע מכל אקט אלים ולהקפיד על ערבות הדדית שתבטיח את שלום כל האוהדים. אין שום סיבה בעולם לכך שאוהד כדורגל לא יחזור בריא ושלם לביתו בסיום משחק של קבוצתו האהובה".