עוד עסקת ענק ל-NBA: חסות בסך 200 מיליון ד' מחברת השעונים Tissot

ההסכם הוא לשש שנים, ובמסגרתו תייצר החברה השווייצרית את כל מערך השעונים ל-29 האולמות בליגה הטובה בעולם

אדם סילבר קומישינר ה-NBA / צילום: רויטרס
אדם סילבר קומישינר ה-NBA / צילום: רויטרס

עוד עסקת ענק ל-NBA, הפעם עם יצרנית השעונים השווייצרית Tissot: הסכם החסות שנחתם בין הצדדים מוערך ב-200 מיליון דולר לשש שנים (כ-33 מיליון דולר לעונה), ובמסגרתו תהפוך החברה למותג השעונים הרשמי של ליגת הכדורסל הטובה בעולם. החל מעונת 2016/17 תייצר Tissot עבור הליגה את כל מערך השעונים - שעוני זמן, שעוני 24 וכו' - והם יותקנו בכל 29 האולמות שבהם מתקיימים משחקי ה-NBA.

בשנה האחרונה רושמת ה-NBA זינוק מסחרי אדיר בזכות מספר עסקאות גדולות - במהלך העונה שעברה נחתם הסכם זכויות שידור שיבטיח לליגה החל מעונת 2016/17 סכום של 24 מיליארד דולר בתשע שנים; ביוני האחרון חתמה הליגה על הסכם הלבשה עם נייקי עבור מיליארד דולר לשמונה שנים, והוא יחליף את ההסכם הרב-שנתי עם אדידס שעמד על 400 מיליון דולר ל-11 שנים; במהלך העונה שעברה חידשה הליגה את הסכם החסות עם הבנק הספרדי BBVA בסכום שמוערך ב-30 מיליון דולר לעונה, והוא ירוץ עד שנת 2018.

באופן טבעי, הגדלת הסכמי החסות והסכם הטלוויזיה המשודרג צפויים להביא להגדלה משמעותית בתקרת השכר - מה שישליך גם על המשך הצמיחה בשכר השחקנים בליגה. יש לציין כי כבר עכשיו נחשבת ה-NBA לליגה עם השכר הממוצע הגבוה ביותר בספורט האמריקאי - כ-5.3 מיליון דולר לשחקן.