מיקרוסופט ערכה הערב (ג') בניו יורק אירוע להשקת מוצרי החומרה החדשים לשנה הקרובה, ביניהם לפטופ, טאבלט היברידי, סמארטפונים וצמיד כושר.

מיקרוסופט  הכריזה לראשונה על לפטופ מתוצרתה - Surface Book, אשר לדבריה הוא הלפטופ האולטימטיבי. הלפטופ כולל מסך ניתק בגודל 13.5 אינץ' עם 6 מיליון פיקסלים. בעת ניתוק המסך המכשיר הופך לטאבלט. מיקרוסופט מספרת שהמקלדת כוללת תאורה אחורית והקלדה שקטה במיוחד המספקת נוחות שימוש גבוהה. משטח המגע עשוי מזכוכית ומשלב 5 נקודות מגע למולטי טאץ'.

הלפטופ כולל כרטיס גרפי מסוג GeForce של חברת NVIDIA, מעבד אינטל דור 6 מסוג i7, זיכרון עבודה GDRR5, שתי כניסות USB 3.0 וסוללה המחזיקה 12 שעות.  גוף ה-Surface Book עשוי ממגנזיום וניתן להשתמש בלפטופ באמצעות עט מגע.

מיקרוסופט, שטוענת כי ה-Surface Book מהיר פי 2 מהמקבוק פרו של אפל, הודיעה כי הוא יהיה זמין לרכישה מוקדמת החל ממחר והמכירה עצמה ב-26 לאוקטובר. המחיר: 1,500 דולר.

הכניסה של מיקרוסופט לשוק הלפטופים מפתיעה מאוד וצפויה לעורר סערה בשוק המחשבים האישיים. עד היום לפטופים הגיעו מתוצרת יצרניות צד שלישי כמו HP, Dell, לנובו ואסוס. ההחלטה של מיקרוסופט לייצר לפטופ עבור מערכת ההפעלה שלה עלולה לפגוע במכירות היצרניות המתחרות בשוק, במיוחד שלמיקרוסופט יש תקציבים בלתי מוגבלים לשיווק ורשת חנויות יעודית למוצרים שלה.

טאבלט היברידי עם עט

מוצר החומרה החשוב ביותר למיקרוסופט, הנחשב גם לאחד המצליחים שלה הוא הטאבלט ההיברידי - Surface (מוצר שמיקרוסופט כבר מספר שנים מתעקשת לא למכור בישראל). עכשיו מיקרוסופט מכריזה על הדור ה-4 - Surface Pro 4, הכולל מסך בגודל 12.3 אינץ' עם מסגרת דקה ו-5 מיליון פיקסלים. מיקרוסופט שילבה במכשיר מסך עם זכוכית דקיקה מסוג גורילה בעובי 0.4 מ"מ.

בדומה לדגמים הקודמים בסדרה, ה-Surface כולל עט מגע עם סוללה המחזיקה לשנה. בחלק האחורי של העט מיקרוסופט שילבה מעיין מחק, המאפשר למחוק את הטקסט מהמסך. בניגוד לדגמים הקודמים בהם מיקרוסופט דרשה מהמשתמשים לרכוש כיסוי הכולל מקום אחסון לעט, ב-Surface Pro 4 העט כולל מגנט המתחבר בקלות לצד הטאבלט.

יכולות החומרה של ה-Surface Pro 4 גבוהות ב-30% מהדור הקודם. לטענת מיקרוסופט המוצר שלה מהיר ב-50% מהמקבוק אייר של אפל. הוא כולל עד 16 ג'יגה זיכרון עבודה ועד 1 טרה זיכרון אחסון. עובי הטאבלט הוא רק 8.4 מ"מ, כאשר במיקרוסופט אומרים שהם היו יכולים לעשות אותו דק יותר, אבל הדבר היחיד שעצר אותם הוא העובי של מחבר ה-USB 3.0. במיקרוסופט מספרים שהמשתמשים עדיין דורשים את אותו סוג מחבר במוצרים שלהם. משטח המגע בדגם הנוכחי גדול ב-40% מהדור הקודם.

מיקרוסופט שילבה בווינדוס 10 את תוכנת ווינדוס Hello לזיהוי מהיר בעת כניסה למחשב באמצעות תווי פנים או טביעת אצבע. ה-Surface החדש כולל גם מנגנון טביעת אצבע וגם מצלמה המאפשרת שימוש בטכנולוגיה הזו.

המכירה המוקדמת ל-Surface Pro 4 מתחילה מחר. ההשקה ב-26 לאוקטובר. המחיר החל מ-900 דולר.

סורק רשתית לעין

קטגוריית הסמארטפונים עדיין לא נחשבת לאחת המוצלחות במיקרוסופט. החברה הכריזה על שני סמארטפונים חדשים המגיעים עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10.  לומיה 950 ו-950 XL מגיעים עם מסך 5.2 אינץ' ומסך 5.7 אינץ' ברזולוציית QuadHD (המוכרת גם כ-2K) ובטכנולוגיית OLED החסכונית לחשמל. הסמארטפונים מאפשרים לקבל מידע רב ישר מעמוד הנעילה, מבלי לבזבז אנרגיה ומבלי להציג את המידע במסך חשוך.

דגמי הלומיה החדשים כוללים מצלמה עם חיישן 20 מגה פיקסל בעלת עדשה של חברת קארל זייס. המצלמה מאפשרת צילומים במקומות עם תאורה חשוכה והיא גם כוללת מייצב אופטי וכפתור צילום יעודי. בנוסף, יש גם תמיכה בכרטיסי זיכרון עד 2 טרה. הסמארטפונים מגיעים עם מחבר USB Type-C הכולל טעינה מהירה - טעינה של 50% מאנרגיית הלומיה ב-30 דקות. שני המכשירים כוללים טכנולוגיית טעינה אלחוטית מסוג Qi.

דגם הלומיה 950 XL כולל מעבד סנפדרגון 810 של קוואלקום עם שני מעבדי ארבע ליבות במהירות 1.5 ו-2 ג'יגה הרץ. זיכרון העבודה הוא 3 ג'יגה, נפח האחסון הפנימי הוא 32 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הסוללה בקיבולת 3340 מיליאמפר/שעה.

דגם הלומיה 950 כולל מעבד סנפדרגון 808 עם מעבד ליבה כפולה במהירות 1.82 ג'יגה הרץ ומעבד מרובע ליבות במהירות 1.44 ג'יגה הרץ. זיכרון העבודה הוא 3 ג'יגה, נפח האחסון הוא 32 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הסוללה בקיבולת 3000 מיליאמפר/שעה.

טכנולוגיית ווינדוס Hello קיימת גם בדגמי הלומיה החדשים. כאן ניתן יהיה לפתוח את הסמארטפונים באמצעות סריקת העין. מיקרוסופט שילבה קורא רשתית יעודי.

דגמי הלומיה החדשים יושקו בנובמבר הקרוב. לומיה 950 יעלה 550 דולר ודגם ה-XL יעלה 650 דולר.

צמיד כושר משודרג

מיקרוסופט פעילה גם בתחום הפופולארי של צמידי הכושר. לפני כשנה השיקה החברה את המיקרוסופט Band ועכשיו היא מכריזה על הדור השני העובד עם אפליקצית Health שלה, המנתחת את כל המידע. ה-Band כולל מד דופק פנימי, מד קלוריות, ניטור דפוסי שינה ועכשיו גם מד גובה (ברומטר) ומדד V02Max - צריכת חמצן מקסימלית הקובעת יכולת של מתאמן לבצע פעילות גופנית מתמשכת. החיישנים של הצמיד אפילו מאפשרים לנטר אחר פעילות במשחקי גולף. מכיוון שמדובר בצמיד חכם, הוא יודע להציג התראות מהסמארטפון וגם לשלב את העוזרת הקולית קורטונה מבית מיקרוסופט. קורטונה מאפשרת למשתמש לבצע פקודות קוליות בשפה חופשית.

מכירה מוקדמת ל-Band החלה היום במחיר של 250 דולר, כאשר ההשקה תתרחש ב-30 לאוקטובר.

חוויית משחקים חדשה

מיקרוסופט הציגה משחק בשם Project X עבור משקפי ההולוגרמה שלה - HoloLens. מדובר במשקפים המשלבים מציאות רבודה על גבי המציאות. המשחק שבא להפגין את יכולות המשקפיים, מראה איך משתמש מלביש כפפת אקדח לייזר וירטואלית על היד שלו ונלחם בחייזרים הבוקעים מהקירות.

מיקרוסופט הודיעה שהמשקפיים יושקו ברבעון הראשון של 2016 במחיר של 3,000 דולר.

מיקרוסופט גם הודיעה שבתקופת החגים הנוצרית, יגיע שדרוג מיוחד למערכת ההפעלה לאקס בוקס One. שדרוג זה יאפשר לשחק במשחקי הדור הקודם - אקס בוקס 360 על הקונסולה מהדור הנוכחי.