חדוה בר מבצעת שינויים בצמרת הפיקוח על הבנקים

שניים מסגניה מסיימים את תפקידם: ראש אגף הביקורת, חנוך לנדאו, וראש אגף ההסדרה, אור סופר

המפקחת על הבנקים בבנק ישראל, ד"ר חדוה בר, מבצעת שינויים בצמרת הפיקוח על הבנקים וממנה מחליפים לשני סגניה במהלך שייכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

חנוך לנדאו, סגן המפקחת על הבנקים וראש אגף הביקורת, פורש מבנק ישראל, ויחליפו רו"ח אור סופר, סגן המפקחת על הבנקים וראש אגף ההסדרה. כמו כן, צוריאל תמם, סגן המפקחת על הבנקים וראש האגף להערכה מוסדית, יסיים את תפקידו בפיקוח ויעבור לתפקיד מנהל התחום העסקי בפרויקט הלאומי של מאגר נתוני האשראי.

לנדאו יסיים החודש את תפקידו בפיקוח על הבנקים לקראת פרישתו מבנק ישראל. לנדאו החל את דרכו בבנק ישראל ב-1972 וביצע מגוון רב של תפקידים ביחידת המחקר של הפיקוח על הבנקים, באגף הערכה מוסדית ובאגף הביקורת. ב-2009 מונה לסגן המפקח על הבנקים וראש אגף הביקורת, ומאז הוביל את עבודת הביקורת של הפיקוח על הבנקים, בתקופה המאתגרת שלאחר המשבר הפיננסי העולמי.

כאמור, בר תמנה במקום לנדאו את סופר, אשר מילא שורה של תפקידים בפיקוח, וביניהם בביקורת, בהערכה המוסדית ובהסדרה. במקביל, החליטה המפקחת להעביר את יחידת דיווח כספי, בראשה עומד רו"ח עידו גליל, מאגף מדיניות והסדרה לאגף הביקורת.

תמם הודיע על בקשתו לסיים את תפקידו כסגן המפקחת, אחראי על אגף הערכה מוסדית, אותו ביצע מאז 2011. במקביל, הוא ימונה למנהל התחום העסקי בפרויקט הקמת מאגר נתוני אשראי, בכפיפות למנכ"ל בנק ישראל.

"אני רואה בחילופים הללו הזדמנות עבור עובדים ומנהלים להתקדם, לגוון ולרענן את סביבת העבודה שלהם", מסרה בר. "אני בטוחה שאנו נבחר מנהלים מצוינים לתפקידים שהתפנו, אשר יובילו את הפיקוח על הבנקים בשנים הקרובות יחד עמי, להשגת היעדים של שמירה על יציבות המערכת הבנקאית לטובת המפקידים והמשק, תוך קידום התחרות ושינויים מבניים בענף".