"ככל שתעלו יותר בפירמידה, כך תראו פחות נשים"

(עדכון) - כנס ה-JOURNEY הוא הכנס השנתי המרכזי בישראל המיועד לתעשיית ההיי-טק הישראלית, המשותף לפירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ולעיתון "גלובס"

כנס ג'רני / צילום: אורן טסלר
כנס ג'רני / צילום: אורן טסלר

כנס ה-JOURNEY ה-19, הכנס השנתי המרכזי בישראל המיועד לתעשיית ההיי-טק הישראלית, המשותף לפירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ולעיתון "גלובס", נפתח היום (ה') ותכנים נבחרים ממנו מועברים בשידור חי באתר "גלובס".

בכנס משתתפים מדי שנה כ-2,000 איש, ביניהם: בכירי התעשייה, סטארט-אפיסטים, חברות היי-טק בינלאומיות מובילות, קרנות הון-סיכון, משקיעים מהארץ ומחו"ל ורבים אחרים.

בפתיחת הכנס אמר רונן בראל מארנסט אנד יאנג כי "שנת 2015 בהצלחתה לא דילגה על ישראל; ישראל בולטת בעולם ההיי-טק. העולם כולו מחובר בהרבה פלטפורמות. כל תעשייה מתורגמת למהפכה הטכנולוגית. חברות מכל התחומים חייבות לעמוד בקצב. המעבר היום הוא ממיליונים למיליארדים. אובר ו-AIRBNB הן דוגמה לחד-קרן שנמצא כאן כדי להישאר.

"גם חברות ישראליות כמו איירון סורס וטאבולה - הן גם חד-קרן. חברות שלא יתאימו עצמן לשינוי, יהפכו ללא-רלבנטיות. כל אחד מעצמנו חייב לחשוב איך אני יכול להמשיך להיות חדשני כדי לא להיעלם. אבל זה לא מספיק; חברות חייבות גם לגייס מימון. זה צריך להמשיך לגדול, חייב להיות מובילים יותר, חדשנים יותר ועוד. הכנס הזה מבקש להיות פלטפורמה לכך. אנחנו ממשיכים את המסע הזה".

טרי קווג'ה מלומה פרטנרס ניסה לענות על השאלה מדוע לפנות לשיווק דיגיטלי ולהעניק כללים למי שמעוניין להיכנס לתחום. "החששות הן תמיד מהשקיפות, הפרטיות, הונאות, הדרך לספק מדדים נכונים לחשיפה לפרסום. העולם הדיגיטלי הוא היחיד בו יש את הבעיה שרק 65% חשיפה. מצד שני רק בפרסום הזה זה בעייתי, כי הוא היחיד שזה מדיד בו. חשוב להתמקד בטכנולוגיה ולא במדיה. כדאי להיות פלטפורמה ולא עוד פתרון".

ליסה למברט מאינטל קפיטל: "ביוני השקנו את הקרן ל'דיברסיטי', המוטו שלה: מחצית מאוכולוסיית העולם הן נשים, אולם הן לא מיוצגות כראוי בשוק הזה. המטרה של אינטל קפיטל היא לחפש חברות מבטיחות. כמו שתראו זה מצליח. השקענו 11.4 מיליארד דולר ב-1,403 חברות מ-57 מדינות, אנחנו מחפשים חברות שיעבירו גם ערך. מה שגילינו כשהסתכלנו בתשע"ה שנשים נמצאות במיעוט. זה לא בגלל שאין להן רעיונות, זה בגלל שאין להן גישה להון, ואת זה אנחנו רוצים לשנות. יש הרבה נתונים שמראים שנשים יודעות להיות מנהיגות, מקבלות החלטות טובות. ועדיין לא רואים שינוי בפירמידה. ככל שתעלו יותר בפירמידה, כך תראו פחות נשים".

"צריך לכוון גבוה"

בתשובה לשאלת יורם טיץ, התייחס רבי מהטרה מ-Lightspeed Venture Partners בראשית דבריו לנושא שילוב נשים בכח העבודה. "אני חושב שהכל מתחיל במערכת החינוך ובשילוב נשים במסלול הנכון. ב-10% מהחברות שלנו עומדות נשים בראש. אני יודע שזה לא מספיק, אבל זה גם משהו".

מהטרה: "יש חברות שעושות דברים נהדרים, אבל אין להן את השאיפה להיות 'פגסוס'".

טיץ:"צריך לכוון גבוה. אולי לא תהיה שם, אבל לשם צריך לכוון".

מהטרה: "נסו לא להתמקד במה השווי של החברה. הרעיון הוא להתמקד בלמצוא את האנשים ולבנות את החברה שתהיה האפשרות הטובה ביותר בשוק. ההשקפה שלי היא שאי אפשר לשלוט בטיימינג של השוק ובהערכות לבועה ותמחור יתר, אבל בסוף היום אם נהמר על אנשים ורעיונות שיכולים להיות 'פגסוס', אני מאמין שנגלה שזו בחירה הטובה".