אופן ספייס באוהלים: הכירו את אקסלרטור "המדגרה" שבנגב

כ-150 משתתפים, מתוכם 50 סטארט-אפיסטים מכ-20 מיזמים שעברו את שלבי הסינון הראשוניים, הוזמנו לאירוע קמפינג הכולל לינה ■ במהלך האירוע נפגשו היזמים והיזמיות עם השותפים והמנטורים של המדגרה, ובנוסף ערכו מפגשי "ספיד-דייטינג" עם כל מומחה

המדגרה / צילום:  ניתאי פרץ

המפגש הרשמי הראשון של האקסלרטור "המדגרה" בקיבוץ רביבים שבנגב, התקיים בסופ"ש האחרון בצורה מקורית במיוחד. כ-150 משתתפים, מתוכם 50 סטארט-אפיסטים מכ-20 מיזמים שעברו את שלבי הסינון הראשוניים, הוזמנו לאירוע קמפינג הכולל לינה. במהלך האירוע נפגשו היזמים והיזמיות עם השותפים והמנטורים של המדגרה, ובנוסף ערכו מפגשי "ספיד-דייטינג" עם כל מומחה, בהם התבקשו לספר על המיזם.

אלעד יאורי, ממייסדי ומנהלי המדגרה, סיפר ל"גלובס" כי מאז ההשקה ביולי האחרון התקבלו במאיץ מאות פניות מיזמים בשלבי בשלות שונים של הסטארט-אפ, החל מכאלה הנמצאים רק בשלב הקונספט ועד ליזמים שכבר רקמו עור וגידים ומצפים לשלב הבא במקפצה. לאחר סינון ראשוני הוזמנו חלקם לראיונות אישיים, מתוכם נבחרו אלה שגם הגיעו לאירוע. "הרעיון באירוע ה'בוטקמפינג' היה לחבר בין יזמים, מנטורים ומשקיעים", הסביר יאורי, "יש מנעד רחב של מיזמים ויזמים, ומנעד רחב של מומחיות בקרב המנטורים, המשקיעים והשותפים שלנו, בהם למשל: יוסי מולדבסקי, יו"ר פלאס ונצ'רס; רועי אורון, מנכ"ל Sosa; ניר שמעוני, ממייסדי האקסלרטור TechForGood; ואורי להב ממייסדי אאוטבריין. חלקם גם הגיע לקמפינג. המטרה הייתה לקחת את 20 המיזמים שבחרנו להתרשם באופן קליל ובלתי אמצעי, וכך לקבל את חוות הדעת של המנטורים והמשקיעים. היום ננתח את התוצאות ונקבל החלטה מי יהיו העשרה שיבחרו".

- למה דווקא קמפינג?

"כי זה יוצר אווירה שונה. אנחנו מאמינים שהאירוח הזה מפחית את הלחץ ומחבר אנשים למקום. מעבר לכך, זו גם הרוח שאנחנו מעבירים במדגרה: שדברים יהיו כפי שהם צריכים להיות בצורה רגועה וחברית. אני מוכרח לציין שחלק לא קטן מהמיזמים שהגיעו היו של בנות. להערכתי, 50% לפחות. אני מעריך שנראה נציגות כזו גם כשנצא לדרך". המיזמים שיבחרו להצטרף לאקסלרטור יזכו בתמיכה וליווי בכל התחומים המעסיקים סטארט-אפים בראשית הדרך - שיווק, מכירות וייעוץ עסקי, זאת בנוסף ללינה ומגורים.

"רציתי לפתוח אקסלרטור שנותן מעבר, כזה שמגשר על המחיר שטמון בלהקדיש את מלוא מרצך לעבודה על המיזם. אנחנו נאפשר למשתתפים שיתקבלו שלא להיות מוטרדים מבעיות היומיום באמצעות מימון מלא של המגורים, האוכל וכמובן הליווי והייעוץ של המומחים", אמר יאורי.