דיווחים: חיילים רוסים ראשונים נהרגו בשטח סוריה

גורמים במדינה המדממת מדווחים כי לפחות 3 לוחמים רוסים נהרגו מפצצה שהושלכה לעברם סמוך ללטקייה, ככל הנראה במהלך מתקפה של כוחות המורדים ■ אם יתברר המידע כמהימן, מדובר בהרוגים הראשונים מקרב הכוחות הרוסיים הפועלים במדינה

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

דיווחים על הרוגים רוסים ראשונים בסוריה: לפחות 3 לוחמים רוסים שמסייעים לצבא אסד בלוחמה בגדודי המורדים ובדאע"ש בשטח סוריה נהרגו אמש ומספר לוחמים נוספים נפצעו כתוצאה מפצצה שהושלכה לעבר העמדה בה שהו בלטקייה - כך מדווח היום (שלישי) גורם בצבא סוריה.

אלו מקרי המוות הראשונים של חיילים רוסים בשטח סוריה עליהם דווח מאז החלה ההתערבות האווירית של חיל האוויר הרוסי במערכה במדינה המדממת, בסוף החודש שעבר. להודעה טרם התקבל אישור רשמי של גורמים בממשל הסורי או הרוסי ומהשגרירות הרוסית בדמשק נמסר כי עד לשעות הערב לא התקבל בידיהם מידע על הרוגים רוסים.

בתוך כך, ממשיכה רוסיה לפעול בשטח המדינה: חיל האוויר הרוסי חיסל היום מפקד בכיר בארגוני המורדים בסוריה - כך דיווחו ארגוני זכויות אדם הפועלים במדינה המשוסעת. על פי הדיווח, בתקיפת מטוסי הקרב הרוסיים באזור לטקייה אמש נהרגו לפחות 45 בני אדם - מרביתם לוחמים בשורות המורדים.

לפי הדיווח של ארגון זכויות האדם, המתקפה הרוסית התמקדה בקו החוף הסורי באזור ג'בל אל-ארקד. עוד הוסיפו בארגון כי המפקד הבכיר שנהרג בתקיפה פיקד על גדודים הפועלים באזור החוף כחלק מ"צבא סוריה החופשית".